Dla każdego pociągu obciążenie lokomotywy czynnej wskazane jest w
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wewnętrzny rozkład jazdy to kluczowy dokument w transporcie kolejowym, który określa szczegółowe informacje dotyczące ruchu pociągów, w tym obciążenie lokomotywy czynnej. Obciążenie to jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa i efektywności operacji kolejowych. Wewnętrzny rozkład jazdy zawiera dane o maksymalnym obciążeniu, jakie lokomotywa może przewieźć, co ma bezpośredni wpływ na planowanie przewozów, obsługę techniczną oraz eksploatację taboru. Przykładowo, w sytuacji gdy przewożone są towary o zróżnicowanej wadze, wiedza na temat maksymalnego obciążenia lokomotywy pozwala na odpowiednie dobieranie składu pociągu oraz optymalizację tras. Zgodnie z normami PKP Intercity i innymi regulacjami branżowymi, stosowanie się do wskazanych w rozkładzie jazdy obciążeń zmniejsza ryzyko uszkodzenia taboru oraz poprawia bezpieczeństwo pasażerów, co jest priorytetem w nowoczesnym transporcie kolejowym.
Wybór odpowiedzi odnośnie regulaminu technicznego jazdy jako źródła informacji na temat obciążenia lokomotywy czynnej jest mylny, ponieważ regulamin ten skupia się głównie na zasadach i procedurach dotyczących samego prowadzenia pojazdów kolejowych, a nie na szczegółowych parametrach technicznych poszczególnych lokomotyw czy obciążeń. Obciążenia lokomotyw są ściśle związane z ich konstrukcją oraz specyfikacją techniczną, co powinno być ujęte w dokumentacji eksploatacyjnej, a nie w regulaminach. Odpowiedzi wskazujące na regulamin robót oraz regulamin pracy manewrowej również są niepoprawne, ponieważ te dokumenty dotyczą zasad wykonywania prac na torach oraz organizacji pracy manewrowej, a nie specyfikacji obciążenia lokomotyw. Często w praktyce pojawia się błąd myślowy polegający na utożsamianiu regulacji z parametrami technicznymi taboru, co prowadzi do nieporozumień i błędów w eksploatacji. Właściwe odniesienie się do wewnętrznego rozkładu jazdy jako głównego źródła informacji o obciążeniu lokomotywy jest kluczowe dla efektywnego i bezpiecznego zarządzania ruchem kolejowym.