Odpowiedź EP09 jest prawidłowa, ponieważ lokomotywy tej serii zostały zaprojektowane z myślą o prowadzeniu pociągów pasażerskich, a ich konstrukcja umożliwia osiąganie prędkości do 160 km/h. Lokomotywy EP09 wykorzystują nowoczesne technologie z zakresu napędu elektrycznego, co przyczynia się do ich efektywności energetycznej oraz parametrów eksploatacyjnych. W praktyce, lokomotywy EP09 są szeroko stosowane na liniach pasażerskich w Polsce, obsługując zarówno przewozy regionalne, jak i dalekobieżne, co potwierdza ich uniwersalność. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu systemów sterowania i monitorowania, lokomotywy te zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa oraz komfortu podróży. W kontekście standardów branżowych, EP09 spełnia normy dotyczące emisji hałasu oraz efektywności energetycznej, co czyni je odpowiednim wyborem dla nowoczesnych przewozów pasażerskich.
Wybór lokomotywy EU07, ET21 czy ET22 do prowadzenia pociągu pasażerskiego kursującego z prędkością do 160 km/h nie jest odpowiedni z kilku powodów. Lokomotywa EU07, choć popularna i stosunkowo uniwersalna, ma ograniczenia w zakresie maksymalnej prędkości, co sprawia, że nie jest w stanie osiągnąć wymaganej prędkości 160 km/h w bezpieczny sposób. Z kolei lokomotywy ET21 i ET22, mimo że również zostały zaprojektowane z myślą o przewozach towarowych, nie są optymalnym wyborem do obsługi pociągów pasażerskich, szczególnie na trasach, gdzie wymagane są wyższe prędkości. ET21 zostały dostosowane głównie do przewozów towarowych i ich konstrukcja nie odpowiada wymaganiom komfortu oraz bezpieczeństwa pasażerów w kontekście szybkich podróży. ET22, mimo pewnych nowoczesnych rozwiązań, również nie spełnia wszystkich standardów dotyczących pasażerskich przewozów na dużych prędkościach. Zrozumienie specyfiki poszczególnych lokomotyw oraz ich przeznaczenia jest kluczowe dla właściwego doboru taboru do konkretnego rodzaju przewozu, co niestety w tym przypadku zostało pominięte.