Rewident taboru jest odpowiedzialny za kontrolę stanu technicznego pojazdów szynowych, w tym także za wypełnianie karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych pociągu. Ta karta jest kluczowym dokumentem, który potwierdza, że wszystkie urządzenia hamulcowe są sprawne i działają zgodnie z obowiązującymi normami. W praktyce rewident taboru przeprowadza szczegółowe inspekcje, które mogą obejmować testy ciśnienia w układzie pneumatycznym, kontrolę elementów mechanicznych hamulców oraz weryfikację działania systemów awaryjnych. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości, rewident ma obowiązek zgłosić je oraz podjąć odpowiednie działania naprawcze, co jest zgodne z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w transporcie kolejowym. Wypełnianie karty próby hamulca jest istotnym elementem zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów oraz niezawodności transportu kolejowego, co jest zgodne z europejskimi standardami bezpieczeństwa w transporcie szynowym.
Dyżurny ruchu, nastawniczy oraz zwrotniczy to osoby pełniące różne funkcje w operacjach kolejowych, ale nie są odpowiedzialne za wypełnianie karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych. Dyżurny ruchu zajmuje się organizacją ruchu pociągów na danym odcinku, nadzorując ich przyjazdy i odjazdy, a także koordynując pracę innych pracowników. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie płynności i bezpieczeństwa ruchu kolejowego, co nie ma bezpośredniego związku z techniczną kontrolą stanu hamulców. Nastawniczy obsługuje urządzenia sterujące ruchem pociągów na stacjach, a jego rola polega na aktywacji sygnałów oraz zabezpieczeń, a nie na inspekcji technicznej pojazdów. Z kolei zwrotniczy odpowiada za obsługę zwrotnic, co również nie dotyczy kontroli hamulców. Często mylący jest fakt, że wszystkie te role są kluczowe dla bezpieczeństwa kolei, jednak tylko rewident taboru ma kompetencje do wypełniania karty próby hamulca, ponieważ jego praca koncentruje się na technicznych inspekcjach i potwierdzaniu sprawności pojazdów szynowych. Warto zaznaczyć, że zrozumienie ról poszczególnych pracowników jest istotne dla prawidłowego funkcjonowania systemu transportowego, a błędne przypisanie kompetencji może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na torach.