Odpowiedź, że wagonów z podróżnymi nie wolno odrzucać ani staczać z górki rozrządowej, jest zgodna z zasadami bezpieczeństwa w transportach kolejowych. Pojazdy te są przeznaczone do przewozu pasażerów, co wiąże się z dodatkowymi standardami ochrony ich życia oraz zdrowia. Gdyby doszło do odrzucenia takich wagonów z górki, istnieje ryzyko znacznych obrażeń lub nawet śmierci osób znajdujących się w środku. W praktyce, w sytuacji awaryjnej, zastosowanie odpowiednich procedur, takich jak zatrzymanie wagonów pasażerskich w bezpiecznym miejscu, może zminimalizować ryzyko. Ponadto, wprowadzenie odpowiednich regulacji w zakresie operacji rozrządowych i transportowych, z uwzględnieniem szczególnych protokołów dla wagonów z pasażerami, zapewnia zgodność z międzynarodowymi normami, takimi jak UIC 651, które skupiają się na bezpieczeństwie i ochronie w transporcie kolejowym.
Wybór wagonów ładownych, mieszanych ładownych i próżnych oraz wagonów platform jako tych, które można odrzucać lub staczać z górki rozrządowej, wynika z błędnego zrozumienia zasad bezpieczeństwa i regulacji dotyczących transportu kolejowego. Wagonów ładownych nie należy odrzucać bez odpowiednich środków ostrożności, ponieważ mogą one zawierać ładunki, które w przypadku niekontrolowanego ruchu mogą uszkodzić infrastrukturę lub spowodować wypadek. Mieszane wagony, które przewożą zarówno ładunki, jak i puste wagony, również wymagają szczególnej uwagi. Nie tylko mogą zawierać niebezpieczne materiały, ale ich stan też może być zmienny - na przykład, w przypadku wagonów pustych, ich masa jest inna, co wpływa na dynamikę ruchu. Wagony platform są przeznaczone do transportu różnorodnych ładunków i również mogą stwarzać zagrożenia, zwłaszcza gdy znajdują się na nieodpowiednim torze. Istotne jest, aby w operacjach kolejowych stosować procedury, które uwzględniają specyfikę każdego rodzaju wagonu. Odrzucanie z górki jakichkolwiek wagonów, które mieszczą ładunki, narusza zasady dobrych praktyk operacyjnych, prowadzi do ryzykownych sytuacji i jest sprzeczne z regulacjami, takimi jak te określone przez UIC. Dobre praktyki w zarządzaniu ruchem kolejowym skupiają się na minimalizacji ryzyka w każdym aspekcie operacji, a tym samym zabezpieczeniu zarówno ładunku, jak i pasażerów.