Maksymalną liczbę wagonów, którą w ciągu doby można rozrządzić i zestawić na stacji we wszystkich kierunkach, przy zachowaniu ustalonej technologii pracy stacji nazywa się
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Zdolność przeróbcza stacji odnosi się do maksymalnej liczby wagonów, które można rozrządzić i zestawić w ciągu doby, przy zachowaniu określonych technologii pracy stacji. To kluczowe pojęcie w logistyce kolejowej, które odzwierciedla efektywność operacyjną stacji. Zdolność ta jest określona przez wiele czynników, takich jak infrastruktura stacji, liczba torów, dostępność urządzeń rozrządowych oraz organizacja pracy załogi. Przykładem zastosowania tej wiedzy może być planowanie operacji transportowych, gdzie przedsiębiorstwa kolejowe muszą optymalizować procesy, aby maksymalizować zdolność przeróbczą i jednocześnie minimalizować czas przestojów. Dobrym standardem w branży jest regularne monitorowanie i analizowanie wskaźników wydajności operacyjnej, co pozwala na bieżąco dostosowywać strategie zarządzania ruchem towarowym i efektywnie alokować zasoby. Właściwe zrozumienie zdolności przeróbczej stacji jest kluczowe dla zapewnienia efektywności operacyjnej oraz zaspokojenia potrzeb klientów w zakresie przewozów towarowych.
Wybór błędnych odpowiedzi na to pytanie może wynikać z nieprecyzyjnego rozumienia terminów związanych z operacjami kolejowymi. Zdolność przelotowa stacji odnosi się do jej możliwości w zakresie przepustowości, a nie do maksymalnej liczby wagonów zestawianych w ciągu dnia. Zdolność przelotowa wyraża się w ilości pociągów, które mogą przejeżdżać przez stację w jednostce czasu, co jest innym wskaźnikiem niż zdolność przeróbcza. Ilostan rozporządzalny natomiast dotyczy liczby wagonów, które są dostępne do wykorzystania w danym momencie, co również nie odnosi się bezpośrednio do operacji zestawiania. Potok ładunków to termin odnoszący się do przepływu towarów w systemie transportowym, a nie do specyficznej liczby wagonów, które można przetworzyć na stacji. Takie zamieszanie terminologiczne może prowadzić do błędnych wniosków. W praktyce, aby uniknąć tych pomyłek, warto zaznajomić się z podstawowymi definicjami i standardami związanymi z pracą stacji, a także ze sposobami optymalizacji procesów rozrządowych. Rekomenduje się także analizowanie przypadków zrealizowanych operacji, aby lepiej zrozumieć różnice między tymi pojęciami i ich zastosowania w codziennej praktyce.