Poprawność działania urządzeń blokady drzwi wejściowych wagonów sprawdza rewident taboru i wynik wpisuje do
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź wskazująca na kartę próby hamulca i urządzeń pneumatycznych składu pociągu jest prawidłowa, ponieważ to właśnie na tym dokumencie rewident taboru dokumentuje wyniki sprawdzenia działania blokady drzwi wejściowych wagonów. Karta ta jest kluczowym dokumentem w procesie kontroli technicznej, który zapewnia bezpieczeństwo pasażerów. Dzięki niej możliwe jest ścisłe monitorowanie stanu technicznego wszystkich elementów składu pociągu, w tym urządzeń zabezpieczających, takich jak blokady drzwi. Praktycznym przykładem zastosowania tej karty jest sytuacja, w której podczas rutynowej kontroli rewident stwierdza nieprawidłowości w działaniu blokady. W takim przypadku wpisuje odpowiednie uwagi i zaleca pilne działania, co pozwala na szybką reakcję i podjęcie działań naprawczych. Ponadto, zgodnie z przepisami dotyczącymi transportu kolejowego, prawidłowe wypełnienie karty próby hamulca jest niezbędne do utrzymania wysokich standardów bezpieczeństwa w transporcie kolejowym, co jest kluczowym elementem funkcjonowania systemu kolejowego.
Wybór książki pokładowej wagonu jako miejsca do wpisywania wyników kontroli blokady drzwi nie jest odpowiedni, ponieważ ten dokument służy przede wszystkim do ewidencjonowania ogólnych informacji o wagonie, takich jak jego historia eksploatacji oraz przeprowadzone naprawy. Z kolei wykaz pojazdów w składzie pociągu obejmuje spis wszystkich wagonów w danym składzie, ale nie zawiera szczegółowych informacji o ich technicznym stanie. Świadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego jest zbiorem dokumentów potwierdzających, że dany pojazd spełnia wymagania techniczne, jednak nie jest miejscem, w którym dokonuje się bieżącej rejestracji wyników kontroli technicznych. Wybierając te odpowiedzi, można popaść w pułapkę myślenia, że dokumentacja techniczna jest bardziej ogólna i nie wymaga szczegółowego opisu poszczególnych elementów. Nie uwzględniając, że karta próby hamulca i urządzeń pneumatycznych ma na celu szczegółowe monitorowanie stanu tych kluczowych komponentów, można zignorować istotność ich bieżącej kontroli. Właściwe zrozumienie dokumentacji technicznej jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa w transporcie kolejowym, a wybór niewłaściwego dokumentu może prowadzić do nieprawidłowości i narażenia pasażerów na niebezpieczeństwo.