Sygnał "Jazda manewrowa dozwolona", oprócz tarczy manewrowej, może być wyświetlany na
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Sygnał 'Jazda manewrowa dozwolona' może być wyświetlany na semaforze świetlnym oznaczonym literą 'm' na tabliczce opisowej, co wynika z przepisów dotyczących sygnalizacji kolejowej. Semafory te są zaprojektowane w taki sposób, aby informować maszynistów o możliwości przystąpienia do jazdy manewrowej. W praktyce oznacza to, że w sytuacji, gdy na torze nie ma przeszkód i jazda manewrowa jest dozwolona, maszynista może zrealizować manewry w obrębie stacji lub na torach przy stacji. Dobrą praktyką jest, aby przed przystąpieniem do manewrów maszynista upewnił się, że nie występują inne sygnały, które mogłyby ograniczać jego działania. Użycie semafora z literą 'm' jest standardowym podejściem w systemie sygnalizacji kolejowej, co gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność operacji manewrowych.
Wybór innych opcji, takich jak sygnalizator powtarzający, tarcza rozrządowa czy sygnalizator sygnału zastępczego 'Sz', jest nieprawidłowy z kilku powodów. Sygnalizator powtarzający nie jest przeznaczony do wyświetlania sygnałów manewrowych. Jego funkcją jest powtarzanie sygnałów głównych, co oznacza, że jego rola ogranicza się do informacji o stanie toru w kontekście jazdy głównej, a nie manewrowej. Z kolei tarcza rozrządowa służy do zarządzania ruchem pociągów na stacji, ale nie jest związana bezpośrednio z sygnałem 'Jazda manewrowa dozwolona', który wymaga specyficznych warunków do jego wyświetlenia. Sygnalizator sygnału zastępczego 'Sz' ma na celu informowanie o zmianach w normalnym trybie jazdy na torze, co również nie dotyczy jazdy manewrowej. W praktyce, myląc funkcje tych sygnalizatorów, można narazić się na poważne problemy związane z bezpieczeństwem ruchu kolejowego. Ważne jest, aby precyzyjnie rozumieć różnice w sygnalizacji i ich zastosowanie, ponieważ nieprawidłowe zrozumienie może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na torach.