Kategorie:  Manewry i obsługa stacji  Technika przewozów 
W czasie 12-godzinnej pracy lokomotywy manewrowej zrealizowano 6 usług bocznicowych, podstawiając za każdym razem
Współczynnik pracy manewrowej to taki wskaźnik, który pokazuje, jak efektywnie pracują lokomotywy przy manewrach. W naszym przypadku mieliśmy 6 obsług bocznic i przy każdej podstawiono 15 wagonów. To w sumie daje 90 wagonów. Do tego dochodzą jeszcze 8 pociągów po 35 wagonów, co daje nam dodatkowe 280 wagonów. Na stacyjne punkty ładunkowe podjechało jeszcze 110 wagonów. Jak się to dodaje, wychodzi nam łącznie 480 wagonów. Pracowaliśmy przez 12 godzin, więc mamy 12 lokomotywo-godzin. Jak to podzielimy, to współczynnik pracy manewrowej wychodzi 40 wagonów na lokomotywo-godzinę. Można to wykorzystać do lepszego planowania pracy lokomotyw, co może prowadzić do oszczędności i wyższej wydajności. Fajnie, że to rozumiesz!