Filtrowanie pytań
Prowadzenie działalności tury…
A. wyłącznie jako podróż poślubna
B. tuż po wprowadzeniu oferty na rynek
C. w pierwszym roku jego funkcjonowania
D. niemal w momencie rozpoczęcia wydarzenia
Prowadzenie działalności tury…
Jakie działania marketingowe mogą przyciągnąć więcej turystów do gospodarstwa agroturystycznego?
A. Organizowanie warsztatów tematycznych związanych z lokalnymi tradycjami
B. Ograniczenie reklam do lokalnej gazety
C. Obniżenie standardów obsługi klienta
D. Unikanie współpracy z lokalnymi przewodnikami
Prowadzenie działalności tury…
Jaką strategię powinien obrać właściciel gospodarstwa agroturystycznego w kontekście strategii produktowej?
A. Przyznanie rabatów dla stałych gości
B. Zamieszczenie oferty w sieci
C. Modernizację pokoi
D. Sezonowe obniżenie cen
HGT.09 Pytanie 4
Prowadzenie działalności tury…
Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki ONZ, podróże osób zamieszkujących Mazowsze w regionie Mazur określa się jako turystykę
A. przyjazdową
B. wyjazdową
C. krajową
D. międzynarodową
Prowadzenie działalności tury…
Która z poniższych metod promocji jest najbardziej efektywna dla małego gospodarstwa agroturystycznego?
A. Wydrukowanie ulotek w lokalnej drukarni
B. Codzienne reklamy telewizyjne
C. Reklamy radiowe w dużych miastach
D. Współpraca z lokalnymi organizacjami turystycznymi
Prowadzenie działalności tury…
Gospodarz obiektu agroturystycznego po raz pierwszy przyjął 6-osobową rodzinę. Dając tej rodzinie
20-procentową zniżkę na nocleg, zastosował rabat
A. handlowy
B. lojalnościowy
C. sezonowy
D. ilościowy
Prowadzenie działalności tury…
W organizacji wydarzeń często bierze się pod uwagę bezpłatne miejsce, które zazwyczaj przeznaczone jest dla
A. organizatora wyjazdu
B. pilota wycieczki
C. najstarszego klienta
D. najmłodszego dziecka
Prowadzenie działalności tury…
Jaką kwotę uiści klient za wczasy w Grecji, jeżeli skorzystał z 5% zniżki, a cena według katalogu wynosi
2 550,00 zł?
A. 2 422,50 zł
B. 2 167,50 zł
C. 2 350,50 zł
D. 2 295,00 zł
HGT.09 Pytanie 9
Prowadzenie działalności tury…
Zgodnie z definicją czarteru, jest to umowa pomiędzy biurem podróży a dostawcą usług, w której
A. jest możliwość okresowej zmiany cen usług
B. nie ma możliwości anulowania zarezerwowanych usług
C. jest możliwość anulowania zarezerwowanych usług
D. jest możliwość zmniejszenia ilości zarezerwowanych usług
Prowadzenie działalności tury…
Dokumentem, który potwierdza sprzedaż usługi turystycznej dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, jest
A. faktura marża
B. paragon z kasy fiskalnej
C. raport kasowy
D. polecenie przelewu
HGT.09 Pytanie 11
Prowadzenie działalności tury…
Podróż pana Jana Kowalskiego w celu zacieśnienia współpracy pomiędzy agencjami turystycznymi odbywa się w ramach turystyki
A. krajoznawczej
B. socjalnej
C. biznesowej
D. motywacyjnej
Prowadzenie działalności tury…
W związku ze zmianą kursów walut biuro podróży dla klienta wyjeżdżającego za 2 tygodnie na Kubę
A. może podnieść cenę, ale musi wcześniej poinformować
B. może zwiększyć cenę imprezy
C. nie ma możliwości podwyższenia ceny
D. może zwiększyć cenę tylko w granicach ustalonego ryzyka wzrostu kursu walut
Prowadzenie działalności tury…
Promowanie turystyki w danym obszarze, rozwijanie informacji turystycznej na poziomie gminy lub powiatu to działanie
A. POT
B. WOT
C. PIT
D. LOT
HGT.09 Pytanie 14
Prowadzenie działalności tury…
Kto jest stroną umowy agencyjnej w kontekście turystyki?
A. Organizator turystyki i agent turystyczny
B. Klient oraz organizator turystyki
C. Agent turystyczny oraz przewodnik turystyczny
D. Pilot wycieczek oraz klient
Prowadzenie działalności tury…
Folder reklamujący uzdrowiska w Kotlinie Kłodzkiej powinien zawierać dane o sanatoriach usytuowanych
A. w Lądku-Zdroju i Polanicy-Zdroju
B. w Ciechocinku oraz Inowrocławiu
C. w Solcu-Zdroju oraz Busku-Zdroju
D. w Szczawnicy oraz Muszynie
Prowadzenie działalności tury…
Jaki typ rabatu przyznano stałym klientom, którzy otrzymali 10% zniżki na oferowane usługi?
A. Sezonowy
B. Lojalnościowy
C. Ilościowy
D. Gotówkowy
Prowadzenie działalności tury…
Co oznacza stawka akwizycyjna w branży turystycznej?
A. kwota akwizycyjna, ustalona na zasadzie ryczałtu, za przyjazdy turystów z Polski
B. opłata akwizycyjna dla pracowników lotniskowych
C. kwota dodawana do ceny, którą płaci klient, przeznaczona dla agenta
D. opłata za przekroczenie limitu bagażu przez turystów
HGT.09 Pytanie 18
Prowadzenie działalności tury…
Agencja turystyczna współdziała z przewodnikiem na podstawie umowy
A. franchisingu
B. o dzieło
C. o doradztwo
D. zlecenia
Prowadzenie działalności tury…
Potrzeba bycia docenianym oraz posiadania poczucia wartości i prestiżu w oczach innych według teorii Maslowa to potrzeby
A. bezpieczeństwa
B. samorealizacji
C. szacunku i uznania
D. przynależności
Prowadzenie działalności tury…
Wprowadzenie innowacyjnej usługi turystycznej cechuje się
A. niskimi kosztami i niską sprzedażą
B. wysokimi kosztami i dużą sprzedażą
C. niskimi kosztami i dużą sprzedażą
D. wysokimi kosztami i niską sprzedażą
HGT.09 Pytanie 21
Prowadzenie działalności tury…
W ogólnych zasadach uczestnictwa w wycieczce turystycznej uwzględnia się informacje
A. o zawieraniu umów z biurami turystycznymi
B. o metodzie płatności za usługę turystyczną
C. o opcjach atrakcji dodatkowych
D. o procedurze składania reklamacji przez klienta
Prowadzenie działalności tury…
W planowaniu wydarzeń turystycznych bierze się pod uwagę tzw. "miejsce bezpłatne", które tradycyjnie przypisane jest dla
A. najmłodszego dziecka
B. pilota wycieczek
C. stałego klienta
D. klienta obchodzącego urodziny
Prowadzenie działalności tury…
Jakie działania podejmuje touroperator w ramach strategii produktu?
A. Poszerza ofertę o usługi rekreacyjne i sportowe
B. Dostarcza informacje o ofercie do biur podróży działających w systemie agencyjnym
C. Umieszcza w okolicy plakaty informujące o dostępnej ofercie
D. Wprowadza niższe ceny dla klientów lojalnych
Prowadzenie działalności tury…
Najważniejszym elementem zapewniającym letni wypoczynek dla rodzin z niskimi dochodami jest
A. cena.
B. komfort.
C. zabawa.
D. położenie.
Prowadzenie działalności tury…
Promując zamieszczoną ofertę "Pobyt na wsi" właściciel gospodarstwa agroturystycznego skieruje ją głównie do
| Pobyt na wsi |
| Nasze gospodarstwo jest bardzo popularnym miejscem pobytu wycieczek szkolnych z terenu Wielkopolski, a także spoza regionu. Już od wczesnej wiosny (początek kwietnia) przyjeżdżają do nas autokary z dziećmi ze szkół podstawowych i gimnazjów. Wycieczki przyjeżdżają do nas zazwyczaj rano, a program z atrakcjami trwa 3-4 godziny. Dzieci mają okazję poznać „od kuchni" jak hoduje i pielęgnuje się zwierzęta w gospodarstwie, czym się je żywi, w jakich warunkach żyją itp. Za każdym razem, gdy wycieczka trafia np. na młode prosiaki czy kózki, wszystkie dzieci mają ogromną radość z tego, że mogą takie zwierzę pogłaskać i pobawić się z nim. |
A. rodzin z dziećmi chcących uprawiać agroturyzm.
B. rodziców, nauczycieli i dzieci w wieku szkolnym.
C. osób starszych chcących skorzystać z wypoczynku na wsi.
D. firm i instytucji zajmujących się turystyką wiejską.
Prowadzenie działalności tury…
Turyści z Czech zaczęli zwracać uwagę na atuty Międzygórza i okolic. Jakie kroki, na początku, powinien podjąć rolnik prowadzący gospodarstwo agroturystyczne w tym rejonie, aby przyciągnąć większą liczbę gości z Czech?
A. Opłacić kurs języka czeskiego dla całej rodziny
B. Nawiązać rozmowy z gospodarstwem agroturystycznym w Czechach
C. Zgłosić się na kurs języka czeskiego
D. Rozpocząć współpracę z biurem turystycznym z Czech
Prowadzenie działalności tury…
Incentive to typ turystyki, który polega na podróżach w celach
A. motywacyjnych
B. poznawczych
C. zarobkowych
D. integracyjnych
Prowadzenie działalności tury…
Aby nawiązać trwałą relację z klientami, Biuro Podroży Turysta wprowadzi
A. jednorazowe obniżenie ceny imprezy o 25%
B. program lojalnościowy dla stałych klientów
C. zniżkę na imprezy dla dzieci do 12 roku życia
D. dwukrotne obniżenie ceny imprezy o 10%
HGT.09 Pytanie 29
Prowadzenie działalności tury…
Elementem składającym się na umowę organizacji wyjazdu jest
A. broszura promocyjna biura podróży
B. program imprezy turystycznej
C. ankieta dotycząca zadowolenia klientów
D. informator przewoźnika autokarowego
Prowadzenie działalności tury…
Jakie działania podejmuje gospodarstwo agroturystyczne w ramach polityki cenowej?
A. Organizacja imprezy dla turystów
B. Przyznawanie rabatów lojalnym klientom
C. Remont pokoi gościnnych
D. Zamieszczenie danych o obiekcie w katalogu
Prowadzenie działalności tury…
Piątym, ważnym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest
A. produkt bądź zestaw produktów
B. personel, gdyż ma istotny wpływ na jakość świadczonych usług
C. promocja, czyli informowanie o firmie oraz jej produktach
D. cena, ponieważ klient zadowolony z towaru, szybko o niej zapomina
Prowadzenie działalności tury…
Potwierdzenie sprzedaży usługi turystycznej dla osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, powinno być dokonane
A. kartą rozliczenia
B. raportem dobowym
C. dokumentem KW
D. paragonem z kasy fiskalnej
Prowadzenie działalności tury…
Gospodarz agroturystyki po raz pierwszy przyjął rodzinę składającą się z 6 osób. Przyznając jej 20-procentową zniżkę na noclegi, nałożył rabat
A. handlowy
B. lojalnościowy
C. ilościowy
D. sezonowy
Prowadzenie działalności tury…
Jaką część marketingu mix wykorzystało gospodarstwo agroturystyczne publikując reklamę swojego obiektu w znanej gazecie?
A. Towar.
B. Reklamę.
C. Sprzedaż.
D. Koszt.
Prowadzenie działalności tury…
Etap wprowadzenia nowej usługi turystycznej na rynek odznacza się
A. wysokimi wydatkami i niską sprzedażą
B. niskimi wydatkami i niską sprzedażą
C. niskimi wydatkami i wysoką sprzedażą
D. wysokimi wydatkami i wysoką sprzedażą
Prowadzenie działalności tury…
Termin określający ilość dóbr i usług, które mogą być proponowane przez właścicieli gospodarstw agroturystycznych w danym czasie oraz za ustaloną cenę, to
A. rynkiem agroturystycznym.
B. podażą turystyczną.
C. pakiet usług.
D. ofertą handlową.
Prowadzenie działalności tury…
Którą nazwę narodowej waluty Ukrainy należy wpisać w pierwszej kolumnie tabeli?
| Nazwa waluty | kraj | Symbol waluty |
|---|---|---|
| ........... | Ukraina | UAH |
| korona | Czechy | CZK |
| funt | Wielka Brytania | GBP |
| forint | Węgry | HUF |
A. euro.
B. hrywna.
C. lej.
D. lit.
HGT.09 Pytanie 38
Prowadzenie działalności tury…
Biuro podróży nabyło w hotelu określoną ilość usług z możliwością ich zwrotu bez dodatkowych kosztów zgodnie z umową
A. czarteru
B. allotmentu
C. timesharingu
D. franchisingu
Prowadzenie działalności tury…
Jakie narzędzie marketingowe wykorzystano, organizując dla dziennikarzy wizytę studyjną w agroturystyce?
A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Sprzedaż indywidualną
D. Marketing bezpośredni
Prowadzenie działalności tury…
Jakiego narzędzia marketingowego użył właściciel pensjonatu na wsi, instalując tablicę informacyjną o swoim obiekcie przy drodze gminnej w pobliżu gospodarstwa?
A. Cenę.
B. Promocję.
C. Dystrybucję.
D. Towar.