Filtrowanie pytań
Prowadzenie działalności tury…
A. Unowocześnienie pokoi dla gości
B. Udzielanie zniżek dla stałych klientów
C. Organizacja przyjęcia dla turystów
D. Zamieszczenie w katalogu danych o obiekcie
Prowadzenie działalności tury…
W jakim celu prowadzi się inwentaryzację zasobów turystycznych na obszarach wiejskich?
A. Aby zidentyfikować i promować lokalne atrakcje turystyczne
B. Aby zminimalizować negatywne skutki turystyki na środowisko
C. Aby zwiększyć wpływy z turystyki poprzez lepsze zarządzanie zasobami
D. Aby dostosować ofertę turystyczną do potrzeb odwiedzających
HGT.09 Pytanie 43
Prowadzenie działalności tury…
Oblicz całkowity koszt krajowej wycieczki turystycznej, jeżeli suma wydatków na usługi wynosi 6 980,00 zł, a planowana marża biura podróży przed opodatkowaniem VAT to 18% wydatków na usługi.
A. 8 525,37 zł
B. 8 585,40 zł
C. 7 268,97 zł
D. 8 236,40 zł
HGT.09 Pytanie 44
Prowadzenie działalności tury…
Jakie z poniższych działań są typowe dla agenta turystycznego?
A. Realizacja zamówionych usług w ramach wykupionej imprezy turystycznej
B. Nadzorowanie sposobu wykonania zamówionych usług turystycznych dla uczestników imprezy
C. Pośredniczenie w zawieraniu umów dotyczących świadczenia usług turystycznych w imieniu organizatorów turystyki
D. Organizowanie imprez turystycznych zgodnie z umową zawartą z klientem
Prowadzenie działalności tury…
Cele statutowe obejmujące wspieranie oraz ułatwianie rozwoju turystyki wiejskiej w Polsce to zadania
A. Światowej Rady Podróży i Turystyki
B. Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej
D. Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych
HGT.09 Pytanie 46
Prowadzenie działalności tury…
Która oferta jest najtańsza dla 3-osobowej rodziny (dziecko w wieku 8 lat) zamierzającej spędzić 3 dni (2 noclegi) w Disneylandzie pod Paryżem?
| Oferta | Karnet wstępu 3-dniowy, rodzinny (2+1) | Nocleg w hotelu | Zniżka na każdą dobę za nocleg dla dziecka (do 11 lat) |
|---|---|---|---|
| A. | 18 EUR | 30 EUR/os./doba | 10 % |
| B. | 10 EUR | 50 EUR/os./doba | 30 % |
| C. | 12 EUR | 80 EUR/os./doba | 50 % |
| D. | 15 EUR | 100 EUR/os./doba | nocleg dziecka gratis |
A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
Prowadzenie działalności tury…
Jakie są kluczowe czynniki wpływające na atrakcyjność oferty agroturystycznej?
A. Duża liczba pokoi gościnnych
B. Lokalizacja, autentyczność doświadczeń i jakość obsługi
C. Wyłącznie bogata oferta kulinarna
D. Niskie ceny i minimalizacja kosztów
HGT.09 Pytanie 48
Prowadzenie działalności tury…
Impreza fakultatywna to wydarzenie
A. regularnie powtarzane
B. dedykowane dla osób z wykształceniem co najmniej średnim
C. przeznaczone dla zainteresowanych za dodatkową opłatą
D. uzupełniające
Prowadzenie działalności tury…
Podczas remontu właściciel obiektu agroturystycznego zmienił aranżację jadalni. Jakie to działanie wchodzi w skład strategii
A. dystrybucji
B. personelu
C. produktu
D. ceny
HGT.09 Pytanie 50
Prowadzenie działalności tury…
Jakie oprogramowanie internetowe jest przeznaczone do rezerwacji ofert wyjazdów turystycznych?
A. Trivago
B. Profitroom
C. MerlinX
D. E-podróżnik
HGT.09 Pytanie 51
Prowadzenie działalności tury…
Najbardziej popularną formą umowy pomiędzy biurem podróży a hotelem, która polega na rezerwacji pokoi do jego wyłącznego użytku z brakiem możliwości anulowania, jest
A. timesharing
B. charter
C. franchising
D. freesale arrangement
Prowadzenie działalności tury…
Wyrażenie first minute w propozycji biura podróży oznacza
A. przedsprzedaż katalogowych ofert na nadchodzący sezon
B. sprzedaż produktu turystycznego na ostatnią chwilę
C. atrakcyjną ofertę cenową dla wybranych klientów
D. ofertę cieszącą się największym uznaniem w danym momencie wśród klientów
Prowadzenie działalności tury…
Elementem sprzedaży osobistej jest
A. uczestnictwo pracowników biura podróży w szkoleniu
B. publikowanie informacji o biurze podróży w czasopiśmie branżowym
C. obniżenie cen imprez turystycznych
D. prezentacja oferty przez pracownika w biurze podróży
Prowadzenie działalności tury…
Kiedy po wystawieniu faktury przyznano rabaty lub zauważono błąd w obliczeniach, powinno się wystawić fakturę
A. RR
B. zaliczkową
C. proforma
D. korygującą
Prowadzenie działalności tury…
Aby zwiększyć sprzedaż ofert obozów żeglarskich dla młodzieży, należy umieścić
A. logo klubu żeglarskiego na koszulkach
B. billboardy przy wjeździe do miejscowości górskiej
C. plakaty z ofertą na terenie kilku szkół
D. reklamę w poradnikach domowych
Prowadzenie działalności tury…
Jak nazywa się oferta wycieczki turystycznej sprzedawana po obniżonej cenie na 3 dni przed datą jej realizacji?
A. last bookers
B. last minute
C. przecenioną
D. katalogową
Prowadzenie działalności tury…
Oblicz wartość marży biura podróży, gdy całkowity wydatek na usługi związane z imprezą turystyczną wynosi 2 000,00 zł, a marża biura oscyluje na poziomie 12%?
A. 480,00 zł
B. 240,00 zł
C. 48,00 zł
D. 24,00 zł
Prowadzenie działalności tury…
Właściciel obiektu agroturystycznego, oferując zniżkę 15% na noclegi dla powracających gości, zastosował typ rabatu
A. jakościowy
B. lojalnościowy
C. usługowy
D. ilościowy
Prowadzenie działalności tury…
Który z poniższych elementów marketingowych zostały użyte przez biuro turystyczne, umieszczając wzdłuż drogi billboard z informacjami o ofercie pobytu?
A. Produkt
B. Dystrybucję
C. Promocję
D. Cenę
Prowadzenie działalności tury…
Jakie działania podejmuje właściciel agroturystyki w ramach polityki cenowej?
A. Przyznawanie rabatów lojalnym klientom
B. Publikowanie oferty w sieci
C. Unowocześnianie pokoi
D. Zwiększanie atrakcyjności oferty kulinarnej w gospodarstwie
Prowadzenie działalności tury…
Aby zbudować długotrwałe relacje z klientami, Biuro Podroży 7urysta wprowadzi
A. jednorazową redukcję ceny wycieczki o 25%
B. zniżkę ceny wycieczki dla dzieci do 12 roku życia
C. program lojalnościowy dla stałych klientów
D. dwukrotną obniżkę ceny wycieczki o 10%
Prowadzenie działalności tury…
Który z poniższych elementów nie jest częścią marketingu mix (tzw. 4 P)?
A. Reklama
B. Towar
C. Segmentacja
D. Cena
Prowadzenie działalności tury…
Jakie działania podejmuje przedsiębiorstwo agroturystyczne w ramach strategii dystrybucji?
A. Zawarcie umowy na współpracę z biurami podróży
B. Przesyłanie biurom podróży ulotek z ofertą wczasów w gospodarstwie
C. Zorganizowanie wizyty studyjnej dla przedstawicieli branży turystycznej
D. Pokazywanie oferty klientom na targach turystyki wiejskiej
Prowadzenie działalności tury…
Jakiego instrumentu marketingowego użył właściciel biura podróży, umieszczając na billboardzie wiadomość o ofercie wczasów?
A. Dystrybucję
B. Promocję
C. Personel
D. Produkt
Prowadzenie działalności tury…
Termin incentive tourism odnosi się do turystyki
A. kwalifikowanej
B. alternatywnej
C. motywacyjnej
D. biznesowej