Linie zbieżne są kluczowym narzędziem w projektowaniu fryzur, które mają na celu optyczne powiększenie twarzy klientki. Tego rodzaju linie, nazywane również liniami konwergentnymi, prowadzą wzrok ku górze, co sprawia, że twarz wydaje się szersza i bardziej harmonijna. Przykład zastosowania to tworzenie fryzury z warstwami, które zaczynają się od dolnych partii włosów i stopniowo zbiegają się ku górze, dając efekt objętości. Zbieżne linie można wykorzystać również w technikach strzyżenia, takich jak bob, gdzie włosy są dłuższe z przodu, a krótsze z tyłu. To podejście pozwala na optyczne poszerzenie strefy twarzy, co jest szczególnie korzystne dla osób z wąskimi rysami. Warto pamiętać, że zastosowanie odpowiednich linii powinno być zawsze dostosowane do kształtu twarzy klienta oraz stylu, który zamierza on osiągnąć, co jest zgodne z zasadami indywidualizacji w fryzjerstwie.
Użycie linii łamanych w fryzurze, która ma powiększyć twarz, nie przynosi pożądanych efektów. Linie łamane, charakteryzujące się nagłymi zmianami kierunku, mogą wprowadzać chaos i nieharmonijność w wyglądzie, co skutkuje wizualnym zwężeniem obszaru twarzy. Z kolei linie proste, choć stabilne, zazwyczaj akcentują długość i mogą sprawić, że twarz wydaje się bardziej wydłużona, co jest niekorzystne dla osób z dłuższymi rysami. Ponadto, linie rozbieżne, które prowadzą wzrok od środka ku bokom, wprowadzą przeciwny efekt, ponieważ zamiast optycznie powiększać, mogą spowodować, że twarz będzie wyglądała na jeszcze bardziej wydłużoną. Stosowanie tych niewłaściwych linii często wynika z błędnej interpretacji efektów wizualnych, które można uzyskać poprzez odpowiednie kształtowanie fryzury. Kluczowe jest zrozumienie, że fryzura powinna być projektowana nie tylko w kontekście estetyki, ale także zgodnie z indywidualnymi cechami klienta, takimi jak kształt twarzy czy struktura włosów. Dlatego, przy projektowaniu fryzury, które mają na celu powiększenie twarzy, należy kierować się zasadą, że odpowiednie linie zbieżne powinny dominować w całym procesie twórczym.