Odpowiedź '8 części' jest poprawna, ponieważ w klasycznej rzeźbie greckiej, w szczególności w dziełach Polikleta, sylwetka człowieka była dzielona na osiem równych części. Taki podział miał na celu zachowanie harmonii i proporcji ciała, co było kluczową zasadą w sztuce antycznej. Poliklet, w swoim traktacie 'Kanony', opisał idealne proporcje ciała, w których każda z ośmiu części odpowiadała określonym wymiarom. Przykładowo, długość głowy odpowiadała długości jednej ósmej całej sylwetki. Tego rodzaju podejście do proporcji miało na celu nie tylko estetykę, ale także ukazanie doskonałości i idealizacji ludzkiej formy. Współczesne studia nad anatomią i rysunkiem również korzystają z tego podziału, co stanowi fundament dla artystów zajmujących się portretowaniem i rzeźbieniem. Zastosowanie tych zasad w praktyce pozwala na tworzenie bardziej realistycznych i harmonijnych przedstawień postaci ludzkiej.
Niepoprawne odpowiedzi bazują na nieporozumieniach dotyczących klasycznych zasad proporcji ciała. W przypadku odpowiedzi mówiących o 6, 7 lub 9 częściach, zauważamy typowe błędy myślowe związane z interpretacją kanonów proporcji. Przykładowo, podział na 6 części często wynika z uproszczenia, w którym nie uwzględnia się pełnego zakresu proporcji ciała, co prowadzi do zniekształcenia ogólnej harmonii. Podobnie, wybór 7 części może być mylony z innymi systemami pomiarowymi, które nie bazują na klasycznej tradycji greckiej. Natomiast 9 części to nadmiar, który nie ma uzasadnienia w klasycznych kanonach, ponieważ wprowadza dodatkowe segmenty, które mogą zaburzać pierwotny zamysł Polikleta i jego poszukiwanie doskonałości w prostocie formy. Wszystkie te podejścia ignorują fundamentalną zasadę, że idealne proporcje nie powinny być jedynie subiektywnymi odczuciami, lecz opierać się na obiektywnych pomiarach, co było kluczowe w rzeźbiarstwie antycznym. W efekcie, zrozumienie i zastosowanie właściwego podziału na 8 części jest niezbędne dla każdego artysty dążącego do doskonałości w przedstawieniach ludzkiej figury.