Zawód: Technik usług kelnerskich
Kategorie: Obsługa kelnerska Marketing i promocja
Odpowiedź 'Uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie' jest zgodna z klasycznym modelem AIDA, który służy do opisu procesu, przez który przechodzi klient, zanim podejmie decyzję o zakupie produktu. Model ten składa się z czterech etapów: na początku konieczne jest przyciągnięcie uwagi klienta, co może być osiągnięte przez atrakcyjne reklamy, chwytliwe hasła czy intrygujące wizualizacje. Następnie, po zwróceniu uwagi, ważne jest wzbudzenie zainteresowania, co można zrealizować poprzez przedstawienie korzyści płynących z produktu. Na trzecim etapie, kluczowym jest rozwinięcie pragnienia klienta, co można osiągnąć przez emocjonalne odwołania lub poprzez pokazanie, jak produkt może rozwiązać jego problemy. Ostatecznie, czwarty etap to działanie, czyli skłonienie klienta do zakupu. Przykładem mogą być kampanie marketingowe, które skutecznie stosują ten model, od billboardów przyciągających wzrok, poprzez inspirujące filmy promocyjne, aż po łatwe w realizacji wezwania do działania na stronach internetowych. Zrozumienie i zastosowanie modelu AIDA jest kluczowe w strategiach marketingowych, ponieważ pozwala na efektywne kierowanie komunikacją do klienta oraz zwiększa szansę na konwersję.