Aerograf to narzędzie malarskie, które wykorzystuje sprężone powietrze do nanoszenia farby na powierzchnię. W kontekście body paintingu, aerograf jest szczególnie ceniony za swoją zdolność do tworzenia precyzyjnych, delikatnych detali oraz cieniowań, co pozwala uzyskać efekty, które są trudne do osiągnięcia tradycyjnymi technikami malarskimi. Dzięki aerografowi artysta może z łatwością kontrolować grubość warstwy farby, co jest kluczowe przy tworzeniu złożonych wzorów na skórze. Użycie aerografu w body paintingu jest zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi, ponieważ zapewnia równomierne pokrycie oraz minimalizuje ryzyko podrażnienia skóry. Przykłady zastosowania aerografu obejmują malowanie portretów na ciele, efekty specjalne na imprezach tematycznych, a także przygotowanie modeli do sesji fotograficznych. Warto zauważyć, że odpowiedni dobór farb, które są przeznaczone do użycia na skórze, również ma ogromne znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dlatego artysta powinien wybierać produkty zatwierdzone odpowiednimi normami, na przykład przez FDA lub ECHA.
Pulweryzator, wapozon oraz wapora to urządzenia, które mają inne zastosowania i nie są przystosowane do body paintingu. Pulweryzator jest narzędziem stosowanym głównie w rolnictwie do rozpylania pestycydów lub nawozów, a jego konstrukcja i mechanizm pracy nie nadają się do precyzyjnego nanoszenia farby na skórę. Brak kontroli nad ciśnieniem i wielkością cząsteczek sprawia, że efekty uzyskane za pomocą pulweryzatora byłyby nieestetyczne i mogłyby prowadzić do uszkodzenia skóry. Wapozon to urządzenie używane w kosmetologii, które generuje parę wodną, a jego głównym celem jest nawilżenie i oczyszczenie skóry, a nie malowanie. Wapozon nie ma właściwości aplikacyjnych związanych z farbami do body paintingu, co czyni go nieodpowiednim narzędziem w tym kontekście. Wapora również odnosi się do innego zastosowania, zazwyczaj w kontekście inhalacji lub tworzenia efektów parowych, co również nie ma nic wspólnego z techniką malarską na ciele. Powoduje to częste nieporozumienia, zwłaszcza u osób, które nie są zaznajomione z różnorodnymi technikami artystycznymi, prowadząc do błędnych wniosków na temat narzędzi używanych w body paintingu.