Korektor w kolorze niebieskim jest skutecznym narzędziem do neutralizacji ciepłych tonów, takich jak przebarwienia czy brunatne plamy. Niebieski kolor odwołuje się do teorii kolorów, w której kolory komplementarne neutralizują się nawzajem. W przypadku ciepłych odcieni skóry, takich jak żółty czy brązowy, niebieski korektor działa jak przeciwwaga, co sprawia, że skóra wydaje się bardziej jednolita i promienna. Użycie niebieskiego korektora należy jednak poprzedzić nałożeniem odpowiedniej bazy i podkładu, co zapewni równomierne krycie. Przykładem praktycznego zastosowania jest nałożenie niebieskiego korektora na problematyczne miejsca bezpośrednio przed nałożeniem podkładu, co pozwala na skuteczne zamaskowanie niedoskonałości. Warto również pamiętać, że niebieski korektor powinien być stosowany w małych ilościach, aby uniknąć niepożądanego efektu, który może powstać przy nadmiarze produktu.
Użycie korektorów w kolorach innych niż niebieski w przypadku maskowania przebarwień i brunatnych plam może prowadzić do niepożądanych efektów wizualnych. Korektor w kolorze żółtym ma tendencję do rozjaśniania skóry, co niekoniecznie jest pożądane w przypadku ciemniejszych plam, gdyż może je jedynie uwydatnić. Żółty kolor jest często stosowany do neutralizacji fioletów, co sprawia, że jego zastosowanie w kontekście brunatnych odcieni jest nieadekwatne. Biały korektor, choć może wydawać się atrakcyjnym wyborem, może powodować, że skóra wydaje się nienaturalnie blada, co jest szczególnie widoczne w intensywnym świetle. Dodatkowo, biały korektor nie maskuje plam, a jedynie je rozjaśnia, co nie jest efektem zamierzonym. Z kolei zastosowanie korektora zielonego, który jest przeznaczony do neutralizowania czerwonych tonów, jest całkowicie niewłaściwe w kontekście przebarwień brązowych. Uczestnicy mogą myśleć, że wszystkie kolory mają podobne właściwości, co jest nieporozumieniem. Kluczowe jest zrozumienie zastosowania kolorów komplementarnych i ich wpływu na tonację skóry. Dlatego ważne jest, aby w praktyce stosować odpowiednie odcienie w zależności od specyfiki problemu, co jest fundamentalną wiedzą w makijażu profesjonalnym.