Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Świadczenie usług pocztowych …

Gdy przedsiębiorca nie korzysta ze zwolnienia z kasy fiskalnej, a jego obrót na rzecz osób fizycznych oraz rolników ryczałtowych w ubiegłym roku podatkowym wyniósł ponad 20 000,00 zł, w przypadku gdy klientem jest osoba fizyczna, to przedsiębiorca

A. nie jest zobowiązany do wystawiania paragonu fiskalnego w sytuacji, gdy nabywca żąda faktury
B. ma obowiązek wystawić paragon fiskalny dokumentujący sprzedaż
C. nie musi wystawiać paragonu fiskalnego, jeśli sprzedawany towar jest zwolniony z VAT
D. ma prawo wystawić paragon fiskalny dokumentujący daną sprzedaż najpóźniej przed rozpoczęciem sprzedaży w dniu następnym
Świadczenie usług pocztowych …

Ile pieniędzy powinien otrzymać klient, który kupił 3 znaczki pocztowe w cenie 2,60 zł za sztukę oraz 5 znaczków pocztowych po 3,70 zł za sztukę, płacąc banknotem o wartości 50 zł?

A. 26,10 zł
B. 39,30 zł
C. 31,50 zł
D. 23,70 zł
Świadczenie usług pocztowych …

Jaką sumę pieniędzy powinien otrzymać klient, który odbiera przekaz pocztowy na kwotę 875,50 zł oraz jednocześnie kupuje 7 kartek okolicznościowych po 2,15 zł i 7 znaczków pocztowych po 2,60 zł?

A. 842,25 zł
B. 875,30 zł
C. 908,75 zł
D. 870,75 zł
Świadczenie usług pocztowych …

Dla klienta, który pragnie mieć możliwość monitorowania bieżącego stanu nadanej przesyłki, warto zasugerować usługę

A. list polecony
B. list priorytetowy
C. list zwykły
D. list ekonomiczny
Świadczenie usług pocztowych …

O bezpieczeństwie obrotu pocztowego świadczą nieprawidłowości, które występują podczas realizacji usług pocztowych, a wśród nich można wymienić

A. niedostatek uprzejmości personelu
B. zaginięcie przesyłek rejestrowanych
C. wysoką cenę za usługi
D. długi czas oczekiwania na obsługę
Świadczenie usług pocztowych …

Jaką usługę powinien wybrać adresat, aby przesyłki polecone były dostarczane do jego oddawczej skrzynki pocztowej?

A. Doręczenie na życzenie
B. Odbiór w punkcie
C. Przekierowanie
D. Polecony do skrzynki
Świadczenie usług pocztowych …

Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku wskaż, jaką minimalną kwotą powinien dysponować klient wpłacając pieniądze z wykorzystaniem zamieszczonego blankietu.

Fragment cennika
Nazwa usługiOpłata
Wpłata na rachunek bankowy STANDARD1) 2,50 zł. przy kwocie wpłaty w wysokości do 1 000,00 zł,
2) 0,50% od kwoty wpłaty w wysokości powyżej 1 000,00 zł.
Wpłata na rachunek bankowy STANDARD na rzecz Telekomunikacji Polskiej S.A. z tytułu opłat za usługi telekomunikacyjne1,75 zł
Wpłata na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z tytułu składek ubezpieczeniowych5,00 zł
Wpłata z tytułu zobowiązań podatkowych na rzecz urzędów skarbowych5,00 zł

Ilustracja do pytania 10
A. 105,00 zł
B. 101,75 zł
C. 102,50 zł
D. 100,00 zł
Świadczenie usług pocztowych …

Pracownik placówki pocztowej ma możliwość dostarczenia informacji o przesyłce pocztowej przeznaczonej do dostarczenia

A. dorosłemu członkowi rodziny mieszkającemu pod tym samym adresem co adresat
B. pracownikowi socjalnemu
C. adresatowi, który kontaktuje się telefonicznie z placówką pocztową
D. adresatowi, który osobiście zgłosił się do placówki pocztowej
Świadczenie usług pocztowych …

Klient pragnie, aby jego przesyłka dotarła następnego dnia przed godziną 8:00. Która usługa zapewnia spełnienie tego wymogu?

A. Multipaczka
B. List polecony priorytetowy
C. List polecony ekonomiczny
D. Pocztex Expres 24
Świadczenie usług pocztowych …

Na podstawie tabeli oblicz, jaką kwotę powinien przyjąć pracownik banku od klienta, który dokonuje wpłaty gotówkowej w wysokości 1 000,00 zł na rachunek bankowy prowadzony przez bank XYZ oraz 1 750,00 zł na rachunek w innym banku.

Tabela wybranych opłat banku XYZ
Rodzaj czynnościOpłata
Wpłaty gotówkowe osób fizycznych na rachunki w banku XYZbez opłat
Wpłaty gotówkowe osób fizycznych na rachunki w innym banku0,5% nie mniej niż 10,00 zł

A. 2 763,75 zł
B. 2 770,00 zł
C. 2 760,00 zł
D. 2 758,75 zł
EKA.08 Pytanie 17
Świadczenie usług pocztowych …

Sklepy, które wysyłają do swoich regularnych klientów wiadomości sms z zachętą do ponownych zakupów, wykorzystują

A. marketing sensoryczny
B. marketing mobilny
C. social media marketing
D. shopper marketing
Świadczenie usług pocztowych …

Korzystając z zamieszczonego fragmentu regulaminu określ, w jaki sposób o odmowie wykonania zlecenia płatniczego zostanie poinformowany klient, który nie ma dostępu do bankowości elektronicznej oraz nie posiada internetowego konta pocztowego, a jedynie telefon komórkowy.

§ 23
(…)
2. O odmowie wykonania autoryzowanego zlecenia płatniczego, Bank informuje Posiadacza w zależności od świadczonych przez Bank usług i będących w posiadaniu Banku danych kontaktowych, z zastrzeżeniem ust. 4 niniejszego paragrafu, w następujący sposób i według wskazanej kolejności:
1)za pośrednictwem kanału internetowego Pocztowy24 – jeżeli został udostępniony kanał bankowości elektronicznej Pocztowy24,
2)poprzez wysłanie wiadomości e-mail na podany przez Posiadacza rachunku adres e-mail – jeżeli Posiadacz rachunku podał adres e-mail w danych kontaktowych,
3)poprzez wysłanie wiadomości SMS na podany przez Posiadacza rachunku numer telefonu komórkowego,
4)poprzez kontakt telefoniczny na podany numer telefonu kontaktowego za pośrednictwem Call Center,
5)korespondencyjnie przesyłką listową zwykłą na podany adres do korespondencji.
(…)

A. Za pośrednictwem kanału bankowości elektronicznej.
B. Korespondencyjnie przesyłką listową poleconą.
C. Za pośrednictwem wiadomości SMS.
D. Przez wysłanie wiadomości e-mail.
Świadczenie usług pocztowych …

Co powinien zrobić pracownik poczty, gdy zauważy, że jeden z banknotów używanych przez klienta jest fałszywy?

A. Spisać protokół zatrzymania banknotu i przekazać go do ekspertyzy policyjnej.
B. Przyjąć banknot razem z innymi.
C. Zwrócić banknot klientowi i doradzić, aby udał się z nim na policję.
D. Poprosić klienta o inny banknot.
EKA.08 Pytanie 22
Świadczenie usług pocztowych …

Akcją promocyjną, która polega na ukazaniu logo konkretnego operatora pocztowego, na przykład w programie telewizyjnym, jest

A. advertainment
B. merchandising
C. mystery shopping
D. product placement
Świadczenie usług pocztowych …

Klient, który wyczerpał możliwości reklamacyjne w związku z niewykonaniem usługi pocztowej, ma prawo dochodzić swoich roszczeń w postępowaniu

A. mediacyjnym przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. mediacyjnym przed Rzecznikiem Praw Obywatelskich
C. prowadzonym przez sąd polubowny przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej
D. prowadzonym przez sąd polubowny przy Powiatowym Sądzie Apelacyjnym
Świadczenie usług pocztowych …

Wpłaty na konto

A. można przeprowadzić w bankomacie
B. może zrealizować wyłącznie właściciel konta
C. nie jest możliwe w wpłatomatach
D. można wykonać na podstawie dowodu wpłaty
Świadczenie usług pocztowych …

Reklama telewizyjna konkretnej marki informująca, że jej produkt jest bardziej konkurencyjny niż ten proponowany przez rywala to reklama

A. preselekcyjna
B. korporacyjna
C. biznesowa
D. porównawcza
Świadczenie usług pocztowych …

Jakie działania mogą być podejmowane w ramach świadczenia usług finansowych w placówce pocztowej?

A. Organizacja eventów promocyjnych
B. Przyjmowanie wpłat i wypłat gotówkowych
C. Wynajem przestrzeni biurowej
D. Sprzedaż artykułów spożywczych
EKA.08 Pytanie 30
Świadczenie usług pocztowych …

Praktyka sklepu polegająca na zaoferowaniu klientowi zniżki na przyszłe zakupy to rodzaj

A. sprzedaży wiązanej
B. sprzedaży premiowej
C. promocji łączonej
D. promocji sprzedaży
Świadczenie usług pocztowych …

Możliwość ponownego doręczenia już awizowanej przesyłki poleconej występuje po złożeniu przez adresata wypełnionego formularza listonoszowi

A. wniosek o dosyłanie przesyłek oraz przekazów pocztowych
B. zlecenie usługi doręczenia na życzenie
C. wniosek o zmianę umowy dotyczącej świadczenia usługi
D. złożenie reklamacji
Świadczenie usług pocztowych …

Jaką usługę warto polecić klientowi, który zamierza wysłać przesyłkę o wadze 8,5 kg i wymiarach 30 x 30 x 40 cm na poste restante?

A. Pocztex
B. Paczka UKRAINA PLUS
C. Paczka+
D. Paczka pocztowa
Świadczenie usług pocztowych …

Osoba, która pragnie odbierać paczki pod innym adresem niż ten podany na przesyłkach, powinna skorzystać z usługi

A. dosyłanie.
B. odbiór w punkcie.
C. polecony do skrzynki.
D. poste restante.
Świadczenie usług pocztowych …

W tabeli zostały przedstawione wskaźniki terminowości przebiegu przesyłek, które zostały osiągnięte przez operatora pocztowego w ciągu 4 kwartałów. Wskazują one na

KwartałI kwartałII kwartałIII kwartałIV kwartał
Wskaźnik
przesyłek
opóźnionych
10,9 %9,2 %7,6 %6,8 %

A. spadek ilości przesyłek uszkodzonych.
B. wzrost ilości przesyłek doręczanych terminowo.
C. spadek ilości przesyłek zaginionych.
D. wzrost ilości przesyłek opóźnionych.
Świadczenie usług pocztowych …

Możliwość doręczenia przesyłki na inny adres niż ten, który jest wskazany na kopercie, jest dostępna po wypełnieniu przez adresata w urzędzie pocztowym odpowiedniego formularza

A. PP S.A. nr 98a ‒ Prośba o zmianę umowy
B. PP S.A. nr 99 ‒ Prośba o dosyłanie przesyłek
C. PP S.A. nr 88 ‒ Pełnomocnictwo pocztowe
D. PP S.A. nr 86 ‒ Zgłoszenie zastrzeżenia
Świadczenie usług pocztowych …

Nadawca ma możliwość zmiany danych dotyczących adresata lub jego adresu poprzez złożenie w placówce pocztowej, w której nadano przesyłkę, wypełnionego formularza?

A. PP S.A. nr 98a - Żądanie zmiany umowy
B. PP S.A. nr 86 - Zgłoszenie zastrzeżenia
C. PP S.A. nr 99 - Żądanie dosyłania przesyłek
D. PP S.A. nr 88 - Pełnomocnictwo pocztowe
Świadczenie usług pocztowych …

Klient, który uiszcza opłatę banknotem o nominale dwustu złotych za zakup 15 znaczków pocztowych po 4,20 zł oraz 60 kopert kosztujących 0,25 zł, powinien otrzymać resztę w kwocie

A. 122,00 zł
B. 78,00 zł
C. 137,00 zł
D. 63,00 zł
Świadczenie usług pocztowych …

Co powinien zrobić pracownik poczty, jeśli zauważy, że klient używa podrobionego dokumentu tożsamości?

A. wypłacić pieniądze, a następnie zgłosić ten incydent przełożonemu
B. poinformować klienta, że wypłata została już zrealizowana
C. wypłacić gotówkę i zanotować informacje z dokumentu w protokole
D. włączyć przycisk alarmowy i uniemożliwić klientowi opuszczenie placówki