Kwalifikacja: HGT.12 - Organizacja żywienia i usług gastronomicznych
Aby poprawić satysfakcję gości w obiekcie gastronomicznym, personel obsługi powinien wykorzystywać sprzedaż
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Sprzedaż sugerowana to coś, co naprawdę może pomóc w obsłudze gości w restauracji. Chodzi o to, żeby proponować im dodatkowe dania, napoje czy desery. Moim zdaniem, dobrze zaproponowane wino do dania głównego potrafi znacznie poprawić smak i sprawić, że gość czuje się naprawdę doceniony. To trochę jak dodanie szczypty magii do całego doświadczenia, nie? Wiele restauracji stawia na szkolenia dla kelnerów, żeby potrafili to robić w sposób naturalny i nienachalny. Dzięki temu goście czują się lepiej, a to z kolei sprawia, że są bardziej lojalni. Wnioskując, umiejętna sprzedaż sugerowana tworzy przyjemną atmosferę w lokalu, co ma ogromne znaczenie w tej branży.
Sprzedaż sieciowa, ruchoma i telefoniczna to zupełnie inne tematy w porównaniu do sprzedaży sugerowanej. W sumie to można się w tym pogubić. Sprzedaż sieciowa polega na korzystaniu z różnych kanałów, a to raczej nie działa, kiedy mówimy o obsłudze gości w restauracji. Tego typu podejście myśli bardziej o zasięgu, a nie o indywidualnym podejściu do klienta, co w gastronomii jest mega ważne. Sprzedaż ruchoma, związana z mobilnymi punktami, też nie bierze pod uwagę personalizacji, co moim zdaniem jest kluczowe w budowaniu relacji. Sprzedaż telefoniczna, chociaż może się sprawdzić przy zamówieniach na wynos, nie dotyczy bezpośrednich kontaktów w lokalu. Tak naprawdę te metody są różne i często nie pasują do obsługi klienta w restauracji. Jak się tego nie rozumie, to można wyciągnąć błędne wnioski na temat tego, jak dobrze się obsługuje gości i jak można poprawić ich zadowolenie.