Podanie karty menu gościowi z prawej strony jest zgodne z zasadami profesjonalnej obsługi w gastronomii. Karta menu powinna być prezentowana tak, aby gość mógł wygodnie przeglądać dostępne dania i napoje. W praktyce, w momencie przybycia do stolika, kelner powinien zbliżyć się do gościa z lewej strony, a następnie serwować kartę menu z prawej, co ułatwia gościowi rozpoczęcie decydowania o zamówieniu. Taki sposób podawania jest zgodny z międzynarodowymi standardami obsługi, które mówią o tym, że kelner powinien zawsze wykazywać się szacunkiem i ułatwiać gościom komfortowe doświadczenie. Zapewnienie gościom odpowiednich informacji o potrawach, ich składnikach oraz pochodzeniu, może także zwiększyć ich zadowolenie i skłonić do wyboru dań, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom.
Serwowanie potrawy z półmiska na talerz gościa, prezentowanie potrawy na półmisku oraz nalewanie zupy z wazy do talerza gościa, choć mogą wydawać się prawidłowymi działaniami w kontekście obsługi kelnerskiej, nie są odpowiednie w momencie, gdy gość jeszcze nie dokonał wyboru menu. Kluczową rolą kelnera jest najpierw zaprezentowanie menu, co umożliwia gościom dokonanie świadomego wyboru. Zbliżając się do gościa z jedzeniem, bez wcześniejszego zapytania o preferencje, ryzykujemy, iż nie będzie on gotowy na zamówienie lub, co gorsza, że podamy mu potrawy, które może nie odpowiadają jego upodobaniom bądź diecie. Ponadto, procedury obsługi gastronomicznej zalecają, aby prezentacja potraw była zorganizowana w taki sposób, aby gość mógł podjąć decyzję, zanim zostaną mu przedstawione konkretne dania. Warto także zwrócić uwagę, że w wielu restauracjach można spotkać się z klasycznymi zasadami serwowania, które mówią o konieczności oferowania gościom możliwości wyboru, zanim nastąpi jakakolwiek fizyczna interakcja z potrawami. Ignorowanie tego aspektu może prowadzić do frustracji gości oraz wpłynąć negatywnie na ich ogólne wrażenia z wizyty w restauracji.