Kwalifikacja: MED.13 - Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej
Zawód: Terapeuta zajęciowy
Kartę ewaluacji zawierającą polecenie: podkreśl z jaką miną kończysz dzisiejsze zajęcia, terapeuta powinien zastosować w celu
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wybór opcji dotyczącej określenia poziomu zadowolenia z zajęć u podopiecznych jest jak najbardziej trafny, ponieważ karta ewaluacji z poleceniem "podkreśl z jaką miną kończysz dzisiejsze zajęcia" ma na celu ocenę subiektywnych odczuć uczestników zajęć. Zadowolenie z zajęć jest kluczowym wskaźnikiem efektywności działań terapeutycznych, ponieważ wpływa na motywację i zaangażowanie podopiecznych. Przykładowo, jeśli terapeuta zauważy, że większość uczestników kończy zajęcia z pozytywnymi emocjami, może to wskazywać na skuteczność zastosowanych metod oraz zrozumienie przez podopiecznych celów zajęć. Ponadto, regularne zbieranie feedbacku od uczestników pozwala na bieżąco modyfikować program zajęć, dostosowując go do ich potrzeb, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w terapii. Praktycznie, terapeuta może tworzyć zestawienie wyników ewaluacji, co umożliwi identyfikację trendów i obszarów wymagających poprawy w przyszłości, co w rezultacie może prowadzić do lepszych wyników terapeutycznych oraz większej satysfakcji uczestników.
Wybór odpowiedzi dotyczącej realizacji planu przebiegu zajęć jest niewłaściwy, ponieważ proces ewaluacji oparty na samodzielnych odczuciach uczestników ma zupełnie inny cel. Choć planowanie zajęć jest ważnym aspektem ich realizacji, nie można go mylić z oceną emocjonalnego stanu uczestników. W kontekście terapii, zrozumienie, jak podopieczni kończą zajęcia, jest oparte na ich subiektywnych doświadczeniach, a nie na sztywnych ramach planu. Takie podejście może prowadzić do ignorowania indywidualnych potrzeb uczestników, co w praktyce może przełożyć się na mniejszą efektywność terapii. Poprawa sprawności manualnej dłoni u podopiecznych również nie ma bezpośredniego związku z analizowanym poleceniem. Karta ewaluacji nie służy do oceny umiejętności manualnych, lecz do zrozumienia ich emocjonalnego stanu oraz poziomu zadowolenia z zajęć. Rozładowanie napięcia emocjonalnego u podopiecznych jest także niewłaściwą interpretacją intencji zastosowania karty ewaluacyjnej. Choć rozładowanie napięcia jest istotnym elementem pracy terapeutycznej, to nie jest celem polecenia zawartego w karcie. Stosując tę metodę, ważne jest, aby terapeuta skupił się na subiektywnych odczuciach uczestników, co jest kluczem do efektywnej i dostosowanej do ich potrzeb terapii.