Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.01 Pytanie 163
Kategorie: Postprodukcja
Przygotowanie i organizacja p…

Co oznacza termin "kopia robocza"?

A. Finalna ścieżka dźwiękowa
B. Kopia archiwalna
C. Wstępny montaż filmu
D. Wersja festiwalowa
AUD.01 Pytanie 164
Przygotowanie i organizacja p…

Która z poniższych osób jest odpowiedzialna za organizację harmonogramu zdjęć?

A. Kierownik planu
B. Montażysta
C. Operator kamery
D. Asystent reżysera
Przygotowanie i organizacja p…

Czego nie powinno się uwzględniać w kosztorysie produkcji programu telewizyjnego?

A. opłat za wynajem sali projekcyjnej.
B. wynagrodzeń dla realizatora obrazu.
C. wynagrodzeń dla technika dźwięku.
D. opłat za wynajem żurawia kamerowego.
Przygotowanie i organizacja p…

W zakresie wydatków związanych z produkcją filmu, obok kosztów bezpośrednich, należy także uwzględnić

A. koszt zakupu kamer reporterskich.
B. wynagrodzenie operatora dźwięku.
C. wynagrodzenie realizatora wizji.
D. wydatki na ubezpieczenie środków inscenizacyjnych.
AUD.01 Pytanie 167
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie wyposażenie jest potrzebne w studiu dźwiękowym do nagrania postsynchronów?

A. kamera filmowa.
B. instrumenty muzyczne.
C. ekran projekcyjny.
D. pomieszczenie do charakteryzacji.
AUD.01 Pytanie 168
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie zadania wykonuje charakteryzator podczas kręcenia filmów?

A. analiza osobowości postaci.
B. wykonanie peruk.
C. malowanie tła.
D. przygotowanie strojów.
Przygotowanie i organizacja p…

Podczas rozliczania środków na realizację projektu powinno się uwzględnić

A. liczbę dni zdjęciowych.
B. protokoły dotyczące zniszczenia środków.
C. dokumentację związaną z produkcją dekoracji.
D. liczbę przerzutów w materiałach filmowych.
AUD.01 Pytanie 170
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie urządzenie trzeba zamówić, aby zdalnie regulować ostrość w kamerze?

A. Kompendium.
B. Follow jacket.
C. Transkoder.
D. Follow focus.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie informacje powinny być zebrane do przygotowania raportu o organizacji i finansach związanych z produkcją audycji telewizyjnej?

A. Plan pracy po realizacji.
B. Rozliczenie wydatków na studio.
C. Harmonogram oraz koszty kampanii promocyjnej.
D. Storyboard dla programu.
AUD.01 Pytanie 172
Przygotowanie i organizacja p…

Do czego używa się storyboardu?

A. Planowania montażu dźwięku
B. Zarządzania budżetem
C. Wizualizacji ujęć
D. Spisania dialogów
AUD.01 Pytanie 173
Przygotowanie i organizacja p…

Kiedy należy dostarczyć kopię wzorcową?

A. Po zakończeniu montażu
B. Podczas nagrań efektów
C. Przed kolaudacją
D. Przed zdjęciami
AUD.01 Pytanie 174
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie urządzenia wchodzą w skład sprzętu do nagrywania dźwięku?

A. mixer audio, mikrofon, odtwarzacz taśmowy.
B. materiały, statyw, soczewka.
C. kamera, wizjer, statyw.
D. uchwyty do kamery, platforma do podnoszenia, sprzęt wideo.
AUD.01 Pytanie 176
Przygotowanie i organizacja p…

Kiedy powinno się wykonywać korekcję kolorów?

A. Po przygotowaniu planu
B. Przed realizacją zdjęć
C. Podczas nagrań dźwięku
D. Po montażu obrazu
Przygotowanie i organizacja p…

W raporcie dotyczący organizacji i ekonomiki realizacji filmu powinny być zawarte informacje o

A. wynagrodzeniach inspektora programu.
B. sposobie wykorzystania green-roomu.
C. miejsce zakupu teleprompterów.
D. kosztach wypożyczenia sprzętu filmowego do zdjęć.
Przygotowanie i organizacja p…

Gdzie powinno się zamieścić listę utworów muzycznych użytych w filmie?

A. w raportach sekretarki produkcji.
B. w metryce filmu.
C. w raportach kierownika produkcji.
D. w storyboardzie.
AUD.01 Pytanie 179
Przygotowanie i organizacja p…

Jaką taśmę trzeba przygotować do realizacji postsynchronów?

A. Ze zdjęciami oraz dźwiękiem zarejestrowanym na planie.
B. Z muzyką w tle oraz dźwiękiem nagranym w trakcie zdjęć.
C. Z nagranymi ścieżkami playback.
D. Z efektami specjalnymi, które zostały zarejestrowane.
Przygotowanie i organizacja p…

W kosztorysie produkcji programu telewizyjnego powinny znaleźć się wynagrodzenia

A. specjalisty od dźwięku.
B. asystentki planu.
C. operatora kamery.
D. menedżera ekipy realizacyjnej.
AUD.01 Pytanie 181
Przygotowanie i organizacja p…

Kto jest odpowiedzialny za pracę w pionie reżyserskim filmu?

A. kierownik produkcji.
B. sekretarka ekipy zdjęciowej.
C. producent.
D. sekretarka planu.
AUD.01 Pytanie 182
Przygotowanie i organizacja p…

Czym zajmuje się operator dźwięku?

A. Koordynuje plan zdjęć
B. Wybiera aktorów
C. Rejestruje i kontroluje dźwięk
D. Zarządza dekoracjami
AUD.01 Pytanie 183
Przygotowanie i organizacja p…

Czego nie powinno się uwzględniać w kosztorysie po zakończeniu produkcji filmu?

A. kosztów tworzenia efektów specjalnych.
B. wydatków na nagranie muzyki.
C. wyjaśnienia reżyserskiego.
D. rozliczeń związanych z delegacjami.
Przygotowanie i organizacja p…

Przy składaniu zamówienia na środki do charakteryzacji nie powinno się brać pod uwagę

A. farb do malowania ciała.
B. sztucznych rzęs.
C. sztucznych wąsów.
D. sztukaterii.
AUD.01 Pytanie 187
Przygotowanie i organizacja p…

Aby stworzyć zwiastun filmu, trzeba

A. zamówić montaż.
B. wynająć studio dźwiękowe.
C. opracować plan zdjęć.
D. przygotować dźwięk po nagraniach.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie dni można pominąć przy sporządzaniu bilansu z okresu zdjęciowego filmu?

A. Rezerwy zdjęciowej.
B. Prób oraz przygotowań.
C. Zakończenia planu zdjęciowego.
D. Dni świątecznych.
Przygotowanie i organizacja p…

W jakiej sekcji kosztorysu planowanej produkcji telewizyjnej powinny znaleźć się wynagrodzenia dla operatorów kamer w studiu?

A. Koszty redakcyjne.
B. Honoraria realizacyjne.
C. Wynajem kamer.
D. Honoraria artystów-wykonawców.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie informacje powinny znaleźć się w kosztorysie po zakończeniu produkcji filmu?

A. Koszty wynajmu sprzętu transmisyjnego.
B. Koszty związane z dystrybucją filmu za granicą.
C. Wynagrodzenie realizatora wizji.
D. Honorarium dźwiękowca.
AUD.01 Pytanie 191
Przygotowanie i organizacja p…

Jaką czynność trzeba wykonać podczas transmitowania audycji telewizyjnej na żywo?

A. Zrobić roboczą kopię programu.
B. Zrealizować dźwięk.
C. Dodać wizytówki gości.
D. Przygotować materiały do oceny audycji.
AUD.01 Pytanie 192
Przygotowanie i organizacja p…

Jaki sprzęt powinien zostać zamówiony do robienia zdjęć przez operatora w ruchu?

A. Steadicam.
B. Obiektyw szerokokątny.
C. Transfokator.
D. Tory do jazdy kamerowej.
Przygotowanie i organizacja p…

Przygotowany fragment umowy o dzieło dotyczy zawarcia
§ 1
Przedmiotem niniejszej umowy jest określenie zasad i warunków na jakich Artysta weźmie udział 
w ................................. (zwanym/a/ych dalej ............................) oraz w przygotowaniach do 
niego/niej/nich (zwanych dalej Próbami).

§ 2
1. Artysta zobowiązuje się do wzięcia udziału w ................. oraz do udziału w Próbach.
2. Artysta zobowiązuje się do wykonania umowy z dochowaniem najwyższej staranności.
3. Szczegółowe warunki określające zakres wykonywanych utworów, harmonogram Prób 
i ................... znajduje się w załączniku nr 1 będącym integralną częścią niniejszej umowy.

A. z aktorem.
B. ze statystą.
C. z rekwizytorem.
D. z garderobianym.
AUD.01 Pytanie 194
Przygotowanie i organizacja p…

Aby zrealizować dużą transmisję telewizyjną, potrzebujesz zamówić

A. telewizję kinową.
B. wielokamerowy wóz transmisyjny.
C. kamery typu ENG.
D. urządzenie do transkodowania.
AUD.01 Pytanie 195
Przygotowanie i organizacja p…

Co jest efektem pracy montażysty?

A. Dokumentacja finansowa
B. Gotowy materiał wideo
C. Wycena usług
D. Lista rekwizytów
AUD.01 Pytanie 196
Przygotowanie i organizacja p…

Kto z wymienionych nie bierze udziału w całym procesie produkcji filmu?

A. kierownik produkcji.
B. administracja.
C. operator kamery.
D. scenograf.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie szczegóły powinny znaleźć się w planie zaopatrzenia w rekwizyty?

A. Ilość rekwizytów oraz nazwiska aktorów korzystających z tych rekwizytów.
B. Nazwiska rekwizytów oraz ich specyfikacje techniczne.
C. Sposób użycia rekwizytów w trakcie nagrań oraz ich nazwy.
D. Liczba rekwizytów oraz ich źródła pozyskania.
Przygotowanie i organizacja p…

W przewidywanych kosztach produkcji filmu fabularnego nie powinno się uwzględniać

A. honorarium autora zdjęć.
B. wynagrodzeń kierownika redakcji.
C. świadczeń usługowych.
D. opłat za dzierżawę.
Przygotowanie i organizacja p…

Co należy dostarczyć do Filmoteki Narodowej Instytutu Audiowizualnego razem z kopią filmu?

A. scenariusz filmu.
B. umowy z aktorami.
C. wstępny i końcowy kosztorys filmu.
D. harmonogram zdjęć.