Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Florysta
  • Kwalifikacja: OGR.01 - Wykonywanie kompozycji florystycznych
  • Data rozpoczęcia: 6 kwietnia 2025 22:58
  • Data zakończenia: 6 kwietnia 2025 23:10

Egzamin niezdany

Wynik: 11/40 punktów (27,5%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Udostępnij swój wynik
Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Wskaż, która z wymienionych w tabeli proporcji będzie właściwa dla utworzenia kompozycji z kwiatów koloru żółtego i fioletowego przy komplementarnym doborze barw.

Kwiaty koloru żółtegoKwiaty koloru fioletowego
A.75%25%
B.25%75%
C.50%50%
D.34%66%
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Wybór innej odpowiedzi może wynikać z mylnych przekonań na temat doboru kolorów w kompozycji florystycznej. Istotnym błędem jest zignorowanie zasady komplementarności kolorów, która jest fundamentem dla efektywnego łączenia barw. Użycie dominującego koloru w większej ilości niż akcentującego jest kluczowe dla zachowania równowagi wizualnej. W przypadku, gdyby wybrano inne proporcje, takie jak 50% żółtego i 50% fioletowego, kompozycja mogłaby stać się chaotyczna, co obniżyłoby estetyczną wartość aranżacji. Równocześnie, zbyt duża ilość jednego koloru może spowodować, że kompozycja stanie się monotonnie jednolita, co jest sprzeczne z zasadą kontrastu. Kolejnym problemem jest również stosowanie zbyt małych proporcji jednego z kolorów, co może skutkować słabym akcentowaniem i zatarciem efektu komplementarności. Dla skutecznej kompozycji ważne jest, aby zrozumieć, że kolory komplementarne powinny być stosowane w sposób, który podkreśla ich unikalność i różnorodność, co z kolei przyciąga wzrok i tworzy pożądany efekt wizualny.

Pytanie 2

Preparaty Floralife mają na celu

A. wydłużanie trwałości kwiatów ciętych
B. umieszczanie ich pomiędzy kwiatami w celu pochłaniania etylenu z powietrza
C. nawilżanie wianków komunijnych
D. ulepszanie wyglądu liści roślin w bukietach ślubnych
Preparaty Floralife są specjalistycznymi substancjami chemicznymi przeznaczonymi do przedłużania trwałości kwiatów ciętych. Działają one poprzez odpowiednie odżywienie roślin oraz przeciwdziałanie procesom, które prowadzą do ich szybkiego więdnięcia. W skład tych preparatów wchodzą składniki, które zapewniają nie tylko dostarczenie wody, ale również mikroelementów niezbędnych do zachowania świeżości kwiatów. Przykładowo, stosowanie roztworów Floralife w wodzie, w której umieszczamy cięte kwiaty, pozwala na utrzymanie ich w optymalnym stanie znacznie dłużej niż przy użyciu samej wody. Dobre praktyki branżowe zalecają, aby przed umieszczeniem kwiatów w wodzie, odpowiednio przygotować końcówki łodyg, co wspomaga ich zdolność do wchłaniania substancji odżywczych. Warto również pamiętać, że preparaty te są wykorzystywane zarówno przez florystów, jak i osoby zajmujące się dekoracjami, ponieważ gwarantują one nie tylko estetyczny wygląd, ale i wydłużają czas, w którym kwiaty prezentują się w najlepszej formie.

Pytanie 3

W pomieszczeniach o niskim oświetleniu zaleca się

A. bugenwille i kaktusy
B. aloes i kalanchoe
C. aspidistrę i paprocie
D. juki i agawy
Wybór roślin do słabo oświetlonych pomieszczeń powinien być oparty na ich naturalnych wymaganiach świetlnych. Kaktusy i bugenwille są roślinami, które wymagają intensywnego światła słonecznego, aby prawidłowo rosnąć i kwitnąć. Kaktusy, przystosowane do życia w pustynnych warunkach, potrzebują nie tylko dużo światła, ale także suchości, co sprawia, że są nieodpowiednie do ciemniejszych wnętrz. Bugenwille, z kolei, preferują pełne słońce i dobrze rosną na zewnątrz, a ich kolorowe kwiaty mogą z łatwością więdnąć w słabym oświetleniu. Z kolei juki i agawy to rośliny, które również wymagają dobrej ekspozycji na światło. Juki potrzebują pełnego nasłonecznienia, aby prawidłowo się rozwijać, natomiast agawy, podobnie jak kaktusy, są przystosowane do warunków pustynnych. Wybieranie tych roślin do pomieszczeń o ograniczonym świetle jest zatem błędem, ponieważ ich potrzeby świetlne są zbyt wysokie. W praktyce, niewłaściwy dobór roślin do warunków oświetleniowych może prowadzić do ich osłabienia, chorób, a nawet śmierci, co jest wynikiem stresu spowodowanego niewłaściwymi warunkami wzrostu. Dlatego kluczowe jest, aby dobierać rośliny zgodnie z ich naturalnymi wymaganiami, co pozytywnie wpłynie na ich zdrowie i wygląd.

Pytanie 4

Jakie działania zapewnią trwałość bukietu ślubnego stworzonego w mikrofonie?

A. trzymanie bukietu w ciemnym pomieszczeniu o temperaturze pokojowej
B. odpowiednie nawodnienie roślin przed ułożeniem bukietu
C. przechowywanie bukietu w chłodnym i przewiewnym miejscu
D. ochrona końcówek łodyg przez zastosowanie ciekłego wosku przed przygotowaniem bukietu
Zabezpieczenie końcówek łodyg ciekłym woskiem przed wykonaniem bukietu może wydawać się praktycznym pomysłem, jednak nie jest to standardowa metoda w florystyce, a jej zastosowanie ma ograniczone korzyści. Woskowanie łodyg może ograniczyć ich zdolność do absorpcji wody, co w dłuższej perspektywie wpływa negatywnie na trwałość bukietu. Rośliny potrzebują swobodnego nawodnienia, a każda bariera w postaci wosku może prowadzić do szybszego więdnięcia. Przechowywanie bukietu w chłodnym przewiewnym miejscu oraz w ciemnym pomieszczeniu o temperaturze pokojowej również nie jest najlepszą praktyką. Chłód może spowodować, że rośliny będą mniej aktywne, co wpłynie na ich zdolność do przyjmowania wody, a ciemne pomieszczenie może uniemożliwić im fotosyntezę, która jest niezbędna do utrzymania ich zdrowia. Dobre nawodnienie przed wykonaniem bukietu jest podstawą, na której opiera się trwałość kompozycji. Wiele osób zapomina, że kluczowym elementem jest nie tylko przygotowanie roślin, ale również ich późniejsze traktowanie – to znaczy systematyczne nawadnianie i odpowiednia pielęgnacja, co jest fundamentalnym aspektem w tworzeniu bukietów. W związku z tym, rozumienie roli nawodnienia oraz wpływu różnych metod na trwałość bukietu jest kluczowe dla każdego florysty.

Pytanie 5

Który zestaw materiałów technicznych nadaje się do stworzenia wieńca rzymskiego z stroiszu?

A. Ring z gąbki do roślin żywych i drut wyrobowy
B. Wianek wiklinowy i haftki rzymskie
C. Ring z styropianu oraz florystyczna plastelina
D. Wianek ze słomy i drut na kołku
Zastosowanie ringów ze styropianu i plasteliny florystycznej w kontekście wieńca rzymskiego ze stroiszu nie jest właściwe z kilku istotnych powodów. Styropian, mimo że jest lekkim materiałem, nie jest w stanie prowadzić do odpowiedniego odprowadzania wilgoci, co jest niezbędne dla zachowania świeżości elementów roślinnych. Plastelina florystyczna, z kolei, ma ograniczone właściwości związane z przytrzymywaniem roślin; nie jest wystarczająco mocna, aby utrzymać ciężar większych dodatków, a jej chemiczne składniki mogą negatywnie wpływać na jakość roślin. Użycie wikliny i haftków rzymskich również nie jest optymalne, ponieważ wiklinowe wianki nie są dostatecznie sztywne, by podtrzymać cięższe elementy roślinne, a haftki rzymskie są bardziej odpowiednie do innych technik florystycznych, a nie do konstrukcji wieńców. Użycie gąbki do żywych roślin i drutu wyrobowego może wydawać się kuszące, jednak gąbka nie zapewnia odpowiedniej sztywności do wieńca, a w przypadku stroiszu, który wymaga solidnej bazy, jest to kluczowy element. W branży florystycznej istotne jest, aby wybrać materiały, które harmonizują z charakterystyką używanych roślin, co w przypadku pozostałych opcji nie zostało spełnione.

Pytanie 6

Florysta, przygotowując klasyczne dekoracje na okres świąt Bożego Narodzenia, powinien dobrać następujący rodzaj roślinności

A. jodłę, róże, bukszpan
B. szyszki, forsycję, poinsecję
C. jodłę, orzechy, poinsecję
D. forsycję, bukszpan, jodłę
Wybór jodły, orzechów i poinsecji jako materiałów roślinnych na tradycyjne kompozycje bożonarodzeniowe jest zgodny z najlepszymi praktykami florystycznymi. Jodła, jako drzewo iglaste, charakteryzuje się długotrwałością i stabilnością, co czyni ją idealnym elementem do kompozycji świątecznych. Jej igły nadają kompozycjom świeżości i przyjemnego zapachu, co jest istotne w kontekście świąt, kiedy atmosfera powinna być radosna i przyjemna. Orzechy, w szczególności orzechy włoskie, wprowadzają do kompozycji element naturalny i mogą być używane zarówno w formie całych owoców, jak i łupin, co dodaje różnorodności teksturze. Poinsecja, znana z charakterystycznych czerwonych i zielonych liści, stanowi symbol Bożego Narodzenia, często używana jako dekoracja w domach i przestrzeniach publicznych. Połączenie tych trzech elementów tworzy harmonijną, estetyczną i spójną kompozycję, która odpowiada tradycyjnym standardom florystycznym, podkreślając jednocześnie świąteczny charakter aranżacji. Tego typu kompozycje mogą być stosowane w różnych formach, od dekoracji stołów po ozdobne wiązanki, i powinny być projektowane z uwzględnieniem zasad proporcji, koloru oraz tekstury, co jest kluczowe w sztuce florystycznej.

Pytanie 7

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 8

W cienistym pojemniku na tarasie zaleca się zasadzić

A. miodunkę plamistą
B. uczep rózgowaty
C. ostróżkę ogrodową
D. petunię ogrodową
Ostróżka ogrodowa, czyli Delphinium, jest trochę kapryśna. Potrzebuje pełnego słońca i dobrze przepuszczalnej gleby, co znaczy, że w cienistych miejscach nie będzie miała lekko. Tam, gdzie jest mało światła, może mieć problemy z chorobami i szkodnikami, więc lepiej jej tam nie sadzić. Petunia ogrodowa, tak samo jak ostróżka, też lubi słońce i kiepsko rośnie w cieniu. Jak ją wsadzisz w takie miejsce, to roślina szybko osłabnie, a kwiatów będzie jak na lekarstwo. Uczep rózgowaty, znany jako Euphorbia myrsinites, również chce słonecznych warunków i dobrze drenującego podłoża. Znowu, w cieniu, nie będzie wyglądać jak z katalogu, a jej zdrowie pewnie też na tym ucierpi. Wybierając rośliny do ogrodu w cieniu, trzeba zwracać uwagę na ich potrzeby świetlne, bo inaczej to się skończy marnowaniem czasu i wysiłku, a to nikt z nas nie lubi.

Pytanie 9

Wymień rośliny, które można wykorzystać jako przyprawy w kuchni i zaleca się ich uprawę w pojemnikach na balkonach.

A. Begonię oraz niecierpek
B. Pelargonię oraz petunię
C. Tymianek i bazylię
D. Bratek oraz niezapominajkę
Tymianek i bazylia to rośliny z rodziny jasnotowatych, które są niezwykle cenione w kulinariach ze względu na swoje intensywne aromaty oraz właściwości smakowe. Obie rośliny doskonale nadają się do uprawy w pojemnikach balkonowych, co czyni je idealnym wyborem dla osób, które pragną mieć świeże zioła pod ręką. Tymianek jest rośliną wieloletnią, która charakteryzuje się drobnymi liśćmi o intensywnym zapachu, idealnie komponującymi się w potrawach mięsnych, sosach oraz zupach. Bazylię natomiast można stosować na wiele sposobów, szczególnie w kuchni śródziemnomorskiej, gdzie wykorzystywana jest w sałatkach, pesto oraz sosach pomidorowych. Aby zapewnić tymiankowi i bazylii optymalne warunki do wzrostu, należy zapewnić im dobrze przepuszczalne podłoże oraz regularne podlewanie, ale unikając nadmiaru wilgoci. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na nasłonecznienie miejsca ich uprawy – obie rośliny preferują pełne słońce, co sprzyja ich aromatycznemu rozwojowi. Uprawa tych ziół nie tylko wzbogaca smak potraw, ale również daje satysfakcję z samodzielnej produkcji świeżych składników.

Pytanie 10

Ławki w kościele z okazji Pierwszej Komunii Świętej zostały ozdobione gipsówką, różami oraz szparagiem pierzastym. Podaj środek techniczny użyty do tej dekoracji?

A. Taśma klejąca dwustronna
B. Clip
C. Cienki drucik
D. Garnet
Użycie taśmy dwustronnej, garnetu czy cienkiego drucika w kontekście dekoracji kościelnych niesie ze sobą pewne ograniczenia i problemy, które mogą wpłynąć na wygląd oraz trwałość dekoracji. Taśma dwustronna, mimo że jest powszechnie stosowana w różnych dziedzinach, często nie jest najlepszym rozwiązaniem w florystyce. Może ona pozostawiać resztki kleju, co w kontekście dekoracji w kościele, gdzie estetyka i czystość są kluczowe, jest niepożądane. Ponadto, taśma nie zawsze zapewnia wystarczającą moc, szczególnie przy cięższych elementach, takich jak kwiaty, co może prowadzić do ich opadania. Garnet, jako materiał używany w jubilerstwie, nie ma zastosowania w kontekście florystyki, a jego właściwości nie nadają się do mocowania roślin. Cienki drucik, chociaż może być używany do wiązania kwiatów, nie nadaje się do mocowania dekoracji na powierzchniach, takich jak ławki. Może on uszkodzić materiały, z którymi ma kontakt, co jest zdecydowanie niepożądane w kontekście delikatnych dekoracji. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze materiałów do dekoracji kierować się ich funkcjonalnością, estetyką oraz wpływem na otoczenie, co jasno wskazuje na przewagę clipów jako odpowiedniego środka technicznego w tej sytuacji.

Pytanie 11

Zamówiona kompozycja powinna być stworzona z kwiatów w ciepłych odcieniach i umieszczona w wazonie w tonacji achromatycznej, zatem należy zastosować

A. czerwone i fioletowe kwiaty oraz czarny wazon
B. niebieskie i fioletowe kwiaty oraz biały wazon
C. żółte i pomarańczowe kwiaty oraz szary wazon
D. żółte i pomarańczowe kwiaty oraz brązowy wazon
Wybór czerwonych i fioletowych kwiatów oraz czarnego wazonu nie spełnia wymogów dotyczących kolorystyki. Czerwone kwiaty, chociaż mogą być postrzegane jako ciepłe, w rzeczywistości mogą również wywoływać silne emocje, a ich zestawienie z fioletowymi, które są w większości chłodne, tworzy dysonans kolorystyczny. Taki kontrast może być zbyt intensywny dla oka i nieprzyjemny w odbiorze estetycznym. Co więcej, czarny wazon, jako kolor achromatyczny, mógłby przyciągać uwagę bardziej niż kwiaty, co jest sprzeczne z celem aranżacji. Dodatkowo, połączenie niebieskich i fioletowych kwiatów oraz białego wazonu również nie jest zgodne z wymaganiami. Niebieskie kwiaty są na ogół postrzegane jako chłodne, a w białym wazonie mogą zniknąć w jasnym tle, co nie sprzyja efektowności kompozycji. Typowym błędem myślowym jest założenie, że intensywne kolory zawsze będą dobrze wyglądać w zestawieniu z mocnymi, ciemnymi barwami. W rzeczywistości, starannie dobrane kolory powinny współgrać ze sobą, tworząc harmonię, a nie chaos w aranżacji. Warto pamiętać, że zasady aranżacji kwiatowych opierają się na teoriach estetyki i psychologii kolorów, które podkreślają znaczenie spójności w dobieraniu barw.

Pytanie 12

Której z wymienionych technik używa się, aby przedłużyć świeżość goździków zastosowanych w kompozycji florystycznej?

A. Włożenie łodyg na kilka sekund do wrzącej wody
B. Użycie pożywki do gotowych produktów florystycznych
C. Zanurzenie końców łodyg w gorącej parafinie
D. Częste przycinanie pędów oraz regularne uzupełnianie wody w gąbce
Zanurzenie końcówek łodyg w gorącej parafinie to metoda, która w rzeczywistości nie wspomaga długotrwałej świeżości goździków, a może wręcz przeciwnie - prowadzić do ich uszkodzenia. Parafina, będąc substancją oleistą, zamyka naturalne kanały transportowe rośliny, co uniemożliwia jej prawidłowe wchłanianie wody i substancji odżywczych. Tego typu techniki mogą być używane w niektórych przypadkach, aby zabezpieczyć końcówki łodyg przed utratą wilgoci, jednak nie są one standardem w florystyce. Częste podcinanie pędów i systematyczne dolewanie wody do gąbki, choć na pierwszy rzut oka wydaje się logiczne, nie zawsze jest wystarczające, aby zapewnić odpowiednią długość życia goździków. Podcinanie powinno być wykonywane tylko w przypadku, gdy łodygi są znacznie uszkodzone lub zanieczyszczone, a nie jako rutynowa praktyka. Co więcej, woda w gąbce powinna być regularnie zmieniana, jednak nie jest to jedyna metoda zapewniająca trwałość kompozycji. Wstawienie łodyg na kilka sekund do wrzątku, choć może zabić bakterie, radykalnie zmienia temperaturę kwiatów, co może prowadzić do stresu termicznego i uszkodzenia komórek roślinnych. Właściwe podejście do przedłużania trwałości kwiatów wymaga zrozumienia procesów biologicznych, jakie zachodzą w roślinach, oraz stosowania sprawdzonych metod, które są zgodne z naukowymi standardami florystyki.

Pytanie 13

Słoma jest używana jako baza do

A. wiązanki pogrzebowej
B. wieńca warszawskiego
C. wieńca rzymskiego
D. "pająka" na trumnę
Słuchaj, wiązanka pogrzebowa i inne rzeczy jak 'pająk' na trumnę, czy wieniec warszawski mają różne podejścia do kwiatów. Wieniec warszawski jest bardziej skomplikowany i często korzysta się z gąbki florystycznej, która lepiej trzyma wodę i pomaga roślinom. To sprawia, że nadaje się bardziej do długoterminowej ekspozycji. Przy wiązankach pogrzebowych zazwyczaj nie używa się słomy, bo liczy się elegancja i prostota. Elementy mocujące są bardziej stonowane i często opierają się na prostszych podstawach. Moim zdaniem, zmiana słomy na syntetyki może nie być najlepszym pomysłem, bo tradycje ceremonii pogrzebowych są mocno zakorzenione w kulturze. Warto zrozumieć, że nie każda sytuacja wymaga słomy, a dobór materiałów powinien odpowiadać charakterowi danej kompozycji.

Pytanie 14

Kenzan używany jest do

A. stabilizowania roślin w ikebanie
B. kształtowania roślin w bonsai
C. utrzymywania świec w płytkim pojemniku
D. ustabilizowania gąbki w płytkim pojemniku
Odpowiedzi, które wskazują inne zastosowania kenzan, są nietrafione z kilku względów. Stabilizowanie gąbki w naczyniu, formowanie roślin w bonsai czy mocowanie świec to nie to, do czego kenzan jest stworzony. Kenzan ma swoją specyfikę w florystyce, a nie w innych technikach. Stabilizowanie gąbki dotyczy raczej gąbki florystycznej, a nie kenzan. Co do bonsai, to jest zupełnie inna para kaloszy, tam chodzi o techniki cięcia i formowania drzew. A mocowanie świec w naczyniu to już inny temat, bardziej dekoracyjny. Takie pomyłki pokazują, że trzeba lepiej rozumieć narzędzia i ich funkcje. Ważne jest, żeby widzieć, że kenzan jest narzędziem specjalistycznym w ikebanie, a nie uniwersalnym narzędziem do wszystkich technik florystycznych.

Pytanie 15

Jakie rodzaje pojemników są najbardziej odpowiednie do wystroju barokowego?

A. Rogi obfitości i naczynia porcelanowe z etruskimi zdobieniami
B. Urny alabastrowe i ciężkie wazony porcelanowe
C. Słoiki aptekarskie oraz gliniane dzbany
D. Amfory ceramiczne oraz kosze z wikliny
Alabastrowe urny i ciężkie wazony porcelanowe są naprawdę świetnym wyborem do barokowych wnętrz, i to z paru powodów. Wiesz, barok to taki styl, który wręcz uwielbia dramatyzm i bogactwo. Alabaster, ten materiał, pięknie odbija światło, co dodaje elegancji i luksusu, które w baroku są na porządku dziennym. Jeśli chodzi o wazony porcelanowe, zwłaszcza te cięższe, to wnoszą do wnętrza stabilność i masywność, co jest mega ważne przy aranżowaniu w tym stylu. Chociażby, jak postawisz te wazony na komodzie albo w centralnym punkcie pokoju, to masz od razu harmonijną kompozycję, która przyciąga wzrok i wprowadza artystyczny klimat. Korzystanie z alabastrowych urn i porcelanowych wazonów w barokowych wnętrzach to zgodność z najlepszymi standardami w projektowaniu, bo to naturalne materiały i unikalne kształty plus dbałość o detale i ornamentykę.

Pytanie 16

Do czego wykorzystuje się płaskie szczypce w florystyce?

A. do wkręcania śrub
B. do wbijania gwoździ
C. do skręcania drutów
D. do splatania wikliny
Szczypce płaskie we florystyce są niezbędnym narzędziem do skręcania drutów, co jest kluczowym elementem w tworzeniu kompozycji florystycznych. Drut jest powszechnie stosowany do stabilizowania roślin, łączenia różnych elementów dekoracyjnych oraz tworzenia struktur, które wspierają kwiaty i inne materiały. Użycie szczypiec płaskich pozwala na pewny chwyt drutu, a ich budowa umożliwia precyzyjne i mocne skręcanie, co zwiększa trwałość gotowych aranżacji. W praktyce, florysta wykorzystuje szczypce do formowania drutu w złożonych projektach, takich jak bukiety, wianki czy inne kompozycje, które wymagają starannego połączenia różnych materiałów. Warto również podkreślić, że odpowiednia technika skręcania przy użyciu tych szczypiec wpływa na estetykę i funkcjonalność końcowego produktu, dlatego znajomość narzędzi oraz ich zastosowania jest istotna w pracy florysty. Dobry florysta powinien znać metody, które pozwolą na efektywne wykorzystanie drutu i szczypiec, aby uzyskać jak najlepsze efekty wizualne oraz trwałość swoich kompozycji.

Pytanie 17

Aby przycinać łodygi Hippeastrum, powinno się zastosować

A. piłę ręczną
B. sekator
C. nóż
D. nożyczki
Odpowiedzi takie jak nożyczki, sekator czy piłka ręczna nie są dobrym wyborem do cięcia łodyg Hippeastrum. Nożyczki mogą wyglądać na praktyczne, ale szczerze mówiąc, nie tną tak czysto jak nóż, co może prowadzić do uszkodzeń tkanek roślinnych. Używając nożyczek, łatwo o szarpanie, a to nie jest fajne, bo roślina może później chorować. Sekator z kolei, choć jest lepszy do grubych gałęzi, może być za ciężki dla cienkich łodyg. No a piłka ręczna? No cóż, kompletnie nie pasuje do tematu, więc warto lepiej się zastanowić nad odpowiednimi narzędziami. Generalnie, trzeba świadomie dobierać narzędzia, żeby roślinom było dobrze. Ignorowanie tego może powodować sporo problemów w uprawie.

Pytanie 18

Rośliny, które mają zdolność do magazynowania wody w liściach, pędach oraz korzeniach i wykorzystują ją w czasie wystąpienia suszy, to

A. sukulenty
B. mezofity
C. hydrofity
D. higrofity
Hydrofity, higrofity i mezofity to różne klasyfikacje roślin w zależności od ich zdolności do adaptacji do warunków wilgotności. Hydrofity to rośliny, które żyją w wodzie lub w jej pobliżu, jak np. lilie wodne. Ich struktura jest przystosowana do życia w pełnym zanurzeniu lub w silnie wilgotnym środowisku, co sprawia, że nie gromadzą wody w taki sposób jak sukulenty. Higrofity to rośliny, które preferują wilgotne środowiska, ale nie są one w stanie przetrwać długotrwałych okresów suszy. Przykładem higrofitu mogą być niektóre gatunki paproci, które potrzebują stałej wilgotności do prawidłowego wzrostu. Z kolei mezofity to rośliny, które rosną w warunkach umiarkowanej wilgotności i potrafią przystosować się do zmian w dostępności wody, ale nie mają zdolności do jej gromadzenia jak sukulenty. Typowe błędy w myśleniu o tych roślinach polegają na myleniu ich z sukulentami, co jest wynikiem niepełnego zrozumienia ich adaptacji do wilgotności. W praktyce, wybór roślin do ogrodów powinien uwzględniać specyfikę ich przystosowań, aby uniknąć niepowodzeń związanych z niewłaściwym doborem gatunków do warunków panujących w danym miejscu.

Pytanie 19

Najlepszym sposobem na aranżację wnętrza barokowego kościoła jest zastosowanie porządku

A. asymetrycznego
B. nieregularnym
C. symetrycznym
D. dowolnym
Wybór porządku asymetrycznego w aranżacji wnętrza barokowego kościoła jest nieadekwatny z perspektywy estetycznej i funkcjonalnej, ponieważ styl barokowy opiera się na zasadach symetrii i harmonii. Asymetria, mimo że może być interesującą koncepcją w nowoczesnym designie, w kontekście baroku wprowadza chaos i brak równowagi, które są sprzeczne z jego fundamentalnymi wartościami. Barok dąży do stworzenia przestrzeni, która nie tylko zachwyca swoim wyglądem, ale także ma na celu wywołanie duchowych przeżyć. Elementy takie jak ołtarze, kolumny czy dekoracje powinny być rozmieszczone w sposób, który podkreśla centralny punkt, a asymetryczne podejście mogłoby zniekształcić tę harmonię. Również nieregularny porządek wprowadza niekonsekwencję, co mogłoby dekoncentrować wiernych i zakłócać liturgiczne rytuały, które są zorganizowane wokół jasnych i symetrycznych form. Ponadto, podejście dowolne do aranżacji, które pozwala na swobodne rozmieszczanie elementów, nie odpowiada na potrzeby sakralnego charakteru przestrzeni, gdzie każdy detal ma swoje miejsce i znaczenie. Zrozumienie tych zasad jest niezbędne, aby skutecznie projektować wnętrza w duchu baroku, które powinny emanować nie tylko estetyką, ale także szacunkiem dla tradycji i duchowości.

Pytanie 20

Aby wydłużyć zbyt krótkie łodygi kwiatów gloriozy, można zastosować

A. watowanie
B. drutowanie
C. taśmowanie
D. szynowanie
Wybór innych metod, takich jak watowanie, taśmowanie czy szynowanie, wiąże się z pewnymi ograniczeniami i niewłaściwym zastosowaniem wobec łodyg kwiatów gloriozy. Watowanie, polegające na wypełnieniu przestrzeni powietrznej pomiędzy łodygą a otoczeniem materiałem, nie jest skuteczną metodą wydłużania łodyg. Chociaż może wydawać się, że watowanie zaoferuje dodatkowe wsparcie, w rzeczywistości może spowodować zgniliznę, ponieważ materiał może utrzymywać wilgoć, co jest niekorzystne dla zdrowia rośliny. Taśmowanie, które często stosuje się w różnych projektach florystycznych do związania elementów, może być niewłaściwe w kontekście długoterminowego wsparcia, ponieważ taśma może nie zapewnić wystarczającej stabilizacji oraz może prowadzić do uszkodzenia łodyg przez ucisk. Szynowanie, z kolei, w kontekście roślinności odnosi się do stosowania szyn jako wsparcia, które jest bardziej odpowiednie dla większych roślin lub pnączy, a nie dla delikatnych kwiatów, jak glorioza. Wybierając te metody, można nieświadomie wprowadzać większe ryzyko uszkodzenia rośliny, co prowadzi do obniżenia jej walorów dekoracyjnych oraz zdolności do dalszego wzrostu. Dlatego kluczowe jest stosowanie technik, które są komplementarne do naturalnych potrzeb roślin, co w przypadku gloriozy potwierdza skuteczność drutowania.

Pytanie 21

Symbolicznie można wyrazić takie emocje jak magia, melancholia, godność oraz żałoba, używając materiałów florystycznych w odcieniu

A. białym
B. szarym
C. żółtym
D. fioletowym
Wybór żółtego koloru w kontekście emocji nie jest najlepszym pomysłem. Zwykle kojarzy się z radością i optymizmem, a nie z żałobą czy melancholią. Używanie go w florystyce może wprowadzić w błąd, bo to kolor do świętowania, a nie do smutku. Z drugiej strony, szary też nie oddaje tego, co powinno się czuć w trudnych chwilach. Moim zdaniem, choć wygląda elegancko, to nie ma w sobie tego głębszego znaczenia, które by się przydało na takie okazje. Biały z kolei symbolizuje nowe początki i czystość, co w kontekście żałoby nie do końca pasuje, bo może to sugerować nadzieję na coś nowego, co nie jest do końca zgodne z emocjami w takich momentach. W całej tej kwestii brakuje zrozumienia, jak kolory wpływają na to, co czują ludzie. W branży florystycznej trzeba myśleć o doborze kolorów, żeby oddać emocje, które chcemy przekazać. Ignorowanie tych zasad to droga do wyboru kolorów, które mogą wprowadzić w zakłopotanie i nie oddadzą tego, co naprawdę chcemy wyrazić.

Pytanie 22

Stworzenie wianka dla panny młodej wymaga zastosowania

A. fiolki
B. kenzanu
C. autocorso
D. drutu florystycznego
Drut florystyczny jest kluczowym materiałem w procesie tworzenia wianków dla panny młodej, ponieważ zapewnia strukturę i stabilność kompozycji kwiatowej. Użycie drutu umożliwia łatwe formowanie i łączenie ze sobą różnych elementów, takich jak kwiaty, liście oraz inne ozdoby. W praktyce, drut florystyczny występuje w różnych grubościach, co pozwala na dopasowanie go do indywidualnych potrzeb i charakterystyki używanych roślin. Na przykład, do cięższych kwiatów, takich jak róże, warto zastosować grubszy drut, natomiast do delikatnych elementów, jak stokrotki, sprawdzi się cieńszy drut. Dobrą praktyką jest również używanie drutu powleczonego zieloną lub brązową powłoką, co sprawia, że jest on mniej widoczny w finalnej kompozycji. Dodatkowo, drut florystyczny można łatwo formować i przycinać, co daje możliwość precyzyjnego dopasowania do kształtu wianka oraz umożliwia tworzenie różnych wzorów i konfiguracji. W branży florystycznej stosowanie drutu florystycznego jest standardem, który pozwala na tworzenie trwałych i estetycznie wykonanych ozdób florystycznych.

Pytanie 23

Aby stworzyć delikatną sieć wokół bukietu ślubnego, należy użyć drutu

A. aluminiowego
B. bulionowego
C. miedzianego
D. technicznego
Drut bulionowy to idealny wybór do tworzenia cieniutkiej pajęczynki wokół bukietu ślubnego, ponieważ jest on elastyczny i łatwy w obróbce. Posiada odpowiednią grubość, która pozwala na formowanie finezyjnych detali bez ryzyka ich złamania. W praktyce, drut bulionowy często stosuje się w florystyce, gdyż umożliwia uzyskanie estetycznych efektów, które są pożądane w bukietach i kompozycjach. Ponadto, drut ten posiada gładką powierzchnię, co zapobiega uszkodzeniom delikatnych łodyg kwiatów. Warto również zwrócić uwagę na to, że drut bulionowy jest łatwy do kolorowania i pokrywania różnymi materiałami dekoracyjnymi, co dodatkowo podnosi estetykę całej kompozycji. W kontekście standardów branżowych, korzystanie z drutu bulionowego jest rekomendowane przez profesjonalnych florystów, którzy podkreślają jego zalety w tworzeniu eleganckich i trwałych aranżacji kwiatowych, zwłaszcza podczas uroczystości ślubnych, gdzie zależy nam na perfekcyjnym wyglądzie.

Pytanie 24

Przygotowując wiązankę pogrzebową, z rozwiniętych lilii należy usunąć

A. pylniki
B. nadmiar śluzu z łodyg
C. sok mleczny z łodyg
D. wszystkie liście
Usunięcie pylników z rozwiniętych lilii to naprawdę ważny krok, jeśli przygotowujesz wiązankę pogrzebową. Te pylniki to męskie części kwiatów, które produkują pyłek. Jeśli zostaną w bukiecie, może to prowadzić do nieprzyjemnych sytuacji, jak brudzenie ubrań czy nawet nieprzyjemny zapach. Poza tym, pyłek może wywoływać alergie u niektórych osób, co przy okazji ceremonii pogrzebowych może być naprawdę istotne, bo nie każdy jest na to odporny. Dobrze też pamiętać, że pozbycie się pylników pomoże kwiatom dłużej zachować świeżość, bo nie będą tracić pyłku i zapobiegnie to ich zbyt szybkiemu więdnięciu. W sumie, warto to robić nie tylko na pogrzebach, ale też na innych uroczystościach jak śluby czy jubileusze, gdzie wygląd i bezpieczeństwo kwiatów są na pewno ważne. W florystyce takie detale, jak usuwanie pylników, to część dobrej praktyki i dbałości o każdy bukiet.

Pytanie 25

Cechami wyróżniającymi styl są geometryczne formy, jednolite kolory i błyszczące powierzchnie

A. romantyczny
B. art deco
C. orientalny
D. etniczny
Wybór odpowiedzi dotyczących stylu romantycznego, etnicznego lub orientalnego jest błędny z kilku powodów. Styl romantyczny, który rozwijał się w XIX wieku, koncentruje się na emocjach, indywidualizmie oraz naturze, często wykorzystując asymetryczne formy i pastelowe kolory, co stoi w opozycji do surowości i geometrycznych form art deco. Styl etniczny, z kolei, czerpie inspiracje z tradycji kulturowych różnych narodów, kładąc nacisk na organiczne kształty i wzory, co również nie odpowiada charakterystyce art deco. Styl orientalny odwołuje się do estetyki i motywów z Azji, takich jak ornamentyka czy bogate, wielobarwne kompozycje, co znacznie odbiega od minimalistycznych i eleganckich linii art deco. Te różnice w podejściu do formy, koloru i struktury są kluczowe w odróżnieniu tych stylów od art deco, który w swoim podejściu łączy nowoczesność z luksusem, skupiając się na efekcie wizualnym oraz zastosowaniach w architekturze i wzornictwie. Często, mylenie tych stylów wynika z niejasności dotyczących ich kluczowych cech oraz kontekstu historycznego, co prowadzi do błędnych wniosków.

Pytanie 26

Jakie materiały są potrzebne do stworzenia wiązanki kameliowej?

A. drut florystyczny.
B. cienki drut na szpulce.
C. gąbka florystyczna szara.
D. gąbka florystyczna zielona.
Użycie drutu florystycznego, gąbki florystycznej zielonej lub gąbki florystycznej szarej nie jest odpowiednie do wykonania wiązanki kameliowej z kilku powodów. Drut florystyczny, choć jest powszechnie stosowany w florystyce, nie jest zalecany jako główny materiał do tworzenia wiązanek, ponieważ jest za sztywny i może uszkodzić delikatne łodygi kamelii. Używając drutu, istnieje ryzyko, że kwiaty zostaną zgniecione, co wpłynie negatywnie na ich wygląd i trwałość. Gąbki florystyczne, zarówno zielone, jak i szare, są przeznaczone do innych zastosowań w florystyce, głównie do tworzenia bukietów, które będą umieszczane w wodzie. W przypadku wiązanki kameliowej, zależy nam na swobodnym układaniu kwiatów i ich elastyczności, a gąbka ogranicza tę mobilność. Ponadto, gąbki florystyczne są bardziej odpowiednie do kompozycji, które wymagają nawilżenia, a w przypadku kamelii, ich struktura łodygowa nie wymaga takiego rozwiązania. Typowym błędem w myśleniu jest zakładanie, że każdy materiał florystyczny nadaje się do każdego rodzaju kompozycji. Należy mieć na uwadze specyfikę rośliny oraz wymagania aranżacji, co w tym przypadku potwierdza, że cienki drut na szpulce to najlepszy wybór.

Pytanie 27

Czym jest mini - deco w florystyce?

A. metalowa szczotka do umieszczania kwiatów
B. podstawa do dekoracji w żałobie z uchwytem
C. mała półokrągła gąbka osadzona na plastikowej podstawie
D. wąska podstawa do dekoracji stołu
Czasem można pomylić mini - deco z innymi narzędziami florystycznymi, co prowadzi do rozczarowań na zajęciach. Na przykład metalowa szczotka do nabijania kwiatów, mimo że wygląda na przydatną, tak naprawdę nie pomaga w utrzymaniu świeżości ani estetyki aranżacji. Jeśli zamiast gąbki florystycznej ktoś użyje tej szczotki, to kwiaty mogą szybko więdnąć, bo nie będą miały odpowiedniego wsparcia. Z kolei podstawa do dekoracji żałobnej z rączką w ogóle nie jest tym samym, co mini - deco, bo jest przeznaczona do zupełnie innych celów. A wąska podstawa do dekoracji stołu, mimo że też może być fajna, nie spełnia tych samych funkcji, co gąbka, bo nie pozwala na dobrego umiejscowienia i nawadniania roślin. Wiele osób popełnia błąd w tym zakresie, myląc różne narzędzia florystyczne, co może wprowadzać bałagan w kompozycjach. Zrozumienie, jak ważna jest gąbka florystyczna w zachowaniu świeżości i estetyki bukietów, to kluczowa sprawa dla wszystkich, którzy myślą o pracy w florystyce.

Pytanie 28

Kompozycję o charakterze formalno-linowym można stworzyć z kwiatów

A. trachelium
B. przywrotnika
C. alstremerii
D. helikonii
Trachelium, alstremeria oraz przywrotnik to kwiaty, które nie nadają się do formalno-linearnej kompozycji z różnych powodów. Trachelium, znane z obfitych, drobnych kwiatów, nie posiada sztywnych, długich łodyg, które są kluczowe dla uzyskania strukturalnej formy w bukietach. Jego naturalna ekspansywność może zaburzać zamierzony układ, co prowadzi do kompozycji nieprzejrzystych i chaotycznych. Alstremeria, chociaż ma ładne, kolorowe kwiaty, często używana jest w bardziej swobodnych bukietach, które nie wymagają ścisłej organizacji przestrzennej. W formalnym podejściu, brak przejrzystości linii i struktury w alstremerii sprawia, że nie spełnia ona estetycznych wymogów. Przywrotnik, z kolei, ma delikatne, drobne kwiaty oraz miękkie łodygi, co sprawia, że jest bardziej odpowiedni do luźnych i romantycznych aranżacji. W kontekście formalno-linearnego stylu, kluczowym błędem jest nieuwzględnienie właściwości strukturalnych roślin, co prowadzi do niespójności i braku harmonii w kompozycji. Ważne jest, aby w florystyce rozumieć, że odpowiedni dobór materiałów roślinnych jest podstawą sukcesu estetycznego, a nieprzemyślane połączenia mogą znacząco wpłynąć na postrzeganą profesjonalność bukietu.

Pytanie 29

Podczas przewozu róż i goździków idealny zakres temperatur powinien wynosić

A. 5-7°C
B. 8-13°C
C. 0-0,5°C
D. 1-4°C
Rozważając inne zakresy temperatur, można zauważyć, że odpowiedź 0-0,5°C sugeruje zbyt niską temperaturę, co może prowadzić do zjawiska zwłaszcza w przypadku roślin wrażliwych na mróz i niskie temperatury. W tych warunkach, chociaż może się wydawać, że jest to korzystne dla przechowywania roślin, w rzeczywistości niskie temperatury mogą powodować uszkodzenia komórek roślinnych, co prowadzi do ich osłabienia oraz szybszego psucia się. Odpowiedź 5-7°C, mimo że nieco wyższa, wciąż może być niewystarczająca dla róż i goździków, które wymagają chłodniejszego środowiska do optymalnej konserwacji. Wreszcie, zakres 8-13°C jest zdecydowanie zbyt wysoki, co może skutkować przyspieszeniem procesów metabolicznych, co prowadzi do szybszego więdnięcia i utraty jakości kwiatów. Warto zauważyć, że standardowe praktyki w branży florystycznej zalecają ciągłe monitorowanie warunków transportu, aby unikać potencjalnych strat związanych z nieodpowiednimi temperaturami. Edukacja na temat skutków poszczególnych zakresów temperatur jest istotna, aby zrozumieć, jak wpływają one na długowieczność i jakość kwiatów, co jest kluczowe w branży zajmującej się sprzedażą roślin.

Pytanie 30

Czym jest podstawa wiany rzymskiej przymocowana za pomocą haftków?

A. słomiany korpus
B. podkład z siatki flory stycznej
C. podkład z elastycznych pędów i gałęzi
D. pianka florystyczna
Wybór alternatywnych podkładów, takich jak podkład z giętkich pędów i gałęzi, pianka florystyczna czy siatka flory stycznej, może wydawać się atrakcyjny, ale nie spełniają one wymagań stawianych przez tradycyjne metody tworzenia wieńców rzymskich. Podkład z giętkich pędów i gałęzi, choć elastyczny, nie zapewnia odpowiedniej stabilności i wsparcia dla roślinności, co może prowadzić do niestabilnych kompozycji. Ponadto, takie materiały często nie są wystarczająco chłonne, co wpływa na trwałość kompozycji kwiatowych. Pianka florystyczna, z kolei, jest bardziej odpowiednia do bukietów, gdyż jej struktura nie sprzyja tradycyjnemu stylowi montażu, który charakteryzuje się użyciem naturalnych materiałów. Może nie tylko ograniczać możliwości mocowania, ale także zmieniać charakter wianka, odbierając mu naturalny urok. Siatka flory stycznej, mimo że może być używana do tworzenia podkładów, nie zapewnia optymalnego wsparcia dla elementów roślinnych w kontekście wianków. Każda z tych alternatyw prowadzi do pominięcia kluczowych cech, jakie powinien mieć podkład do wieńca, takich jak trwałość, estetyka czy zdolność do trzymania wilgoci. Wybierając niewłaściwe materiały, można stworzyć kompozycję, która szybko straci swoją formę oraz świeżość, co jest sprzeczne z oczekiwaniami dotyczącymi jakości i trwałości w florystyce.

Pytanie 31

Zamieszczony w ramce opis dotyczy stylu

Preferowana jest symetria, materiał roślinny może być twórczo zmieniony, stosuje się nieroślinne materiały dekoracyjne.
A. obiektu.
B. wegetatywnego.
C. graficznego.
D. dekoracyjnego.
Wybór odpowiedzi związanej z "obiektem" nie uwzględnia kontekstu, w którym styl dekoracyjny jest stosowany. Obiekt to jedynie materialny element, a nie całokształt estetyki, którą można osiągnąć w aranżacji przestrzeni. Kolejna z odpowiedzi, dotycząca stylu "wegetatywnego", sugeruje, że projekt opiera się wyłącznie na elementach roślinnych, co jest zbyt wąskim podejściem, ponieważ styl dekoracyjny korzysta również z różnych innych materiałów. Odpowiedź "graficznego" odnosi się z kolei do formy wizualnej, jaką można uzyskać w projektach, ale nie oddaje pełnej specyfiki stylu dekoracyjnego, który łączy w sobie różne aspekty estetyki, w tym tekstury i kolory, co może być pominięte w podejściu graficznym. W projektowaniu kluczowe jest zrozumienie, że styl dekoracyjny jest wieloaspektowy, łączący różne elementy i materiały w spójną całość. Błąd myślowy polega na redukcji stylu do pojedynczego elementu, zamiast dostrzegania całości, która tworzy zamierzony efekt estetyczny. Ignorując symetrię oraz różnorodność elementów, można stworzyć przestrzeń, która nie będzie harmonijna ani atrakcyjna wizualnie. Dlatego ważne jest, aby podejść do tematu stylu dekoracyjnego z szerszej perspektywy, uwzględniając jego charakterystyczne cechy.

Pytanie 32

Całkowity koszt wykonania dekoracji sali weselnej wynosi 1 800,00 zł, a koszty robocizny to 30% całkowitych wydatków. Oblicz wartość użytych materiałów florystycznych.

A. 540,00 zł
B. 1 280,00 zł
C. 1 260,00 zł
D. 630,00 zł
Analizując błędne odpowiedzi, ważne jest zrozumienie, jak doszło do tych nieprawidłowych wniosków. Często, przy obliczaniu kosztów, można napotkać pokusę stosowania błędnych założeń dotyczących proporcji wydatków. Na przykład, niektóre odpowiedzi mogą sugerować niewłaściwe obliczenia związane z całkowitym kosztem, ignorując istotny element, jakim jest koszt robocizny. Osoby przystępujące do tego zadania mogły skoncentrować się na części materiałowej, pomijając fakt, że robocizna ma znaczący wpływ na całkowity koszt. W praktyce w branży weselnej, gdzie jakość i estetyka są kluczowe, nieodpowiednia alokacja kosztów może prowadzić do obniżenia jakości usług. Ponadto, stosowanie błędnych procentów lub nieprecyzyjnych danych wejściowych do obliczeń prowadzi do rozbieżności w wynikach. Warto zwrócić uwagę, że przy planowaniu budżetu na dekoracje weselne, kluczowe jest uwzględnienie wszystkich wydatków, w tym ukrytych kosztów robocizny, co pozwala na realne oszacowanie końcowych wydatków. Właściwe zrozumienie tych zasad jest nie tylko kluczowe dla uniknięcia błędów w obliczeniach, ale również dla efektywnego zarządzania projektem w całości.

Pytanie 33

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 34

Biel, która w naszej tradycji oznacza niewinność, jest kolorem

A. chromatycznym
B. pierwszorzędnym
C. achromatycznym
D. drugorzędnym
Wybierając odpowiedzi, które traktują biel jako kolor chromatyczny, można się pomylić co do definicji kolorów. Barwy chromatyczne to te, które mają swoje konkretne odcienie, jak czerwony czy niebieski, które można znaleźć na kole kolorów. Te kolory to kombinacje długości fal światła, które można łączyć na różne sposoby. Kiedy mówimy o kolorach pierwszorzędnych i drugorzędnych, to pierwszorzędne są tymi, które same w sobie nie są mieszane (czerwony, niebieski, żółty), a drugorzędne powstają z mieszania pierwszorzędnych (jak pomarańczowy czy zielony). Wiedza o różnicy między tymi kolorami a achromatycznymi, takimi jak biel, jest mega ważna w sztuce i projektowaniu. Dobrze zrozumiane klasyfikacje kolorów są podstawą dobrego projektowania. Błąd w myśleniu, że biel to kolor chromatyczny, pokazuje, że jest tu małe nieporozumienie dotyczące teorii kolorów, co może potem prowadzić do złego wykorzystania kolorów w praktyce.

Pytanie 35

Florysta do stworzenia kompozycji pogrzebowej wykorzystał rośliny za 150 zł, floret kosztujący 6 zł oraz czarną wstążkę za 4 zł. Oblicz całkowity koszt wykonania tej kompozycji, jeśli robocizna wynosi 30% wydanych na materiały środków.

A. 208 zł
B. 200 zł
C. 160 zł
D. 48 zł
Kiedy pojawiają się błędy w odpowiedziach, często są to problemy z obliczeniami. Na przykład, jeśli ktoś podał 200 zł, to najprawdopodobniej brał pod uwagę tylko koszty materiałów, a zapomniał o robociźnie. Warto pamiętać, że robocizna to ważny element całkowitego kosztu, i musimy ją uwzględniać. Podobnie, odpowiedź 160 zł zupełnie pomija koszty pracy, co jest dużym błędem, bo w florystyce obie te rzeczy są kluczowe dla wyceny. U nas w branży standardem jest to, że robocizna zazwyczaj to 30% wartości materiałów. Odpowiedzi z za niskimi kwotami, jak 48 zł, mogą sugerować, że myślimy, że robocizna jest jedynym kosztem, a to nie jest prawda. Dobre podejście do obliczeń kosztów to klucz do sukcesu w tej dziedzinie, bo wpływa to na naszą reputację i to, jak nas postrzegają klienci.

Pytanie 36

Aby wydłużyć życie kwiatów, należy przycinać pędy

A. pod kątem prostym, tuż powyżej węzła
B. pod kątem prostym, tuż poniżej węzła
C. pod kątem, tuż poniżej węzła
D. pod kątem, tuż powyżej węzła
Podcinanie pędów kwiatów na skos, tuż nad węzłem, jest najlepszą praktyką w celu zapewnienia ich dłuższej trwałości. Taki sposób cięcia umożliwia lepsze wchłanianie wody przez roślinę, ponieważ zwiększa powierzchnię kontaktu, co jest kluczowe dla dostarczania składników odżywczych. Podcinanie na skos zapobiega także nagromadzeniu się powietrza w łodydze, co mogłoby prowadzić do gnicia. W praktyce, ten sposób przycinania jest stosowany podczas układania bukietów, gdzie świeżo ścięte rośliny szybciej przyjmują wodę, co znacznie wydłuża ich świeżość. Dodatkowo, cięcie tuż nad węzłem pozwala na zachowanie odpowiedniej struktury pędu, co sprzyja rozwojowi nowych pędów bocznych, stymulując dalszy wzrost rośliny. Warto pamiętać, że cięcie powinno być wykonywane ostrym narzędziem, co minimalizuje uszkodzenia tkanki roślinnej i sprzyja szybszemu gojeniu. W kontekście pielęgnacji kwiatów ciętych, znajomość tych technik ma kluczowe znaczenie dla ogrodników oraz florystów, którzy dążą do optymalizacji jakości swoich kompozycji.

Pytanie 37

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 38

Glamelię jako ozdobę ślubną można stworzyć metodą

A. splatania z liści bluszczu
B. nawlekania z płatków róż
C. klejenia z płatków lilii
D. drutowania z płatków irysa
Techniki przedstawione w pozostałych odpowiedziach, takie jak splatanie z liści bluszczu, nawlekanie z płatków róż czy drutowanie z płatków irysa, mają swoje miejsce w florystyce, jednak nie są one stosowane do tworzenia glameli. Splatanie z liści bluszczu kojarzy się z tworzeniem bardziej strukturalnych, zielonych elementów, które mogą służyć jako tło dla innych dekoracji. Liście bluszczu są sztywne, co utrudnia ich formowanie w delikatne, eleganckie kształty wymagane w ozdobach ślubnych. Nawlekanie z płatków róż może być bardzo czasochłonne i trudne w realizacji, ponieważ płatki róż są bardzo wrażliwe i łatwo się uszkadzają, co nie jest pożądane w trwałych kompozycjach. Drutowanie z płatków irysa to technika, która również nie sprawdzi się w kontekście glameli, ze względu na twarde i sztywne płatki. Irysy są piękne, ale ich struktura nie sprzyja delikatnym, precyzyjnym kompozycjom, które są charakterystyczne dla glameli. Właściwe zrozumienie technik florystycznych jest kluczowe, aby móc odpowiednio wybrać metody tworzenia ozdób, które będą nie tylko estetyczne, ale także funkcjonalne i trwałe. W branży florystycznej umiejętność rozróżnienia odpowiednich technik i materiałów ma fundamentalne znaczenie dla tworzenia wysokiej jakości kompozycji.

Pytanie 39

Kwiaciarnia otrzymała zamówienie na bukiet okrągły z łodygami ułożonymi w spirali oraz ozdobną kryzą. Jaki styl kompozycji wybierze florysta przy realizacji tego zamówienia?

A. Wegetatywny
B. Formalny
C. Formalno-linearny
D. Dekoracyjny
Odpowiedzi, które sugerują style formalno-linearny, formalny czy wegetatywny, nie są adekwatne do zamówienia na okrągły bukiet z spiralnie ułożonymi łodygami i ozdobną kryzą. Styl formalno-linearny koncentruje się na prostocie i wyraźnych liniach, co może ograniczać kreatywność w układaniu kompozycji, a także nie sprzyja tworzeniu bogatej i dekoracyjnej formy, jaką ma bukiet w tym przypadku. Z kolei styl formalny zakłada użycie symetrycznych, zrównoważonych elementów, co również nie odpowiada charakterystyce zamówienia, które wymaga swobodnego układu i dekoracyjnych akcentów. Styl wegetatywny, z kolei, skupia się na naturalnych formach i układach, co może prowadzić do zbyt luźnej kompozycji, nieodpowiedniej dla okrągłego bukietu, który ma być zorganizowany i efektowny. W praktyce, każda z tych odpowiedzi odzwierciedla błędne podejście do zrozumienia celów kompozycji florystycznej. Niezrozumienie, że bukiet dekoracyjny powinien być spektakularny i zachwycający, prowadzi do wyboru niewłaściwych stylów, które nie spełniają wymagań estetycznych i funkcjonalnych, jakie są stawiane w przypadku realizacji zamówienia na bukiet z ozdobami.

Pytanie 40

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.