Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

MOT.03 Pytanie 81
Diagnozowanie i naprawa powło…

Grubość powłoki mokrej mierzy się za pomocą

A. przyrządu magnetycznego.
B. mikroskopu do pomiaru grubości powłoki.
C. grzebienia pomiarowego.
D. przyrządu ultradźwiękowego.
MOT.03 Pytanie 82
Diagnozowanie i naprawa powło…

Które sformułowanie dotyczące pistoletów pracujących pod niskim ciśnieniem powietrza tzw. HVLP nie jest prawdziwe?

A. Lakier w tego typu pistoletach podawany jest pod ciśnieniem 3,5÷4,0 bary.
B. Niższe ciśnienie powietrza do rozpylania zmniejsza stratę materiału.
C. Pistolety takie nie nadają się do aplikacji lakierów wodorozcieńczalnych.
D. Powietrze do rozpylania ma na wyjściu ciśnienie 0,6÷0,7 bara.
MOT.03 Pytanie 83
Diagnozowanie i naprawa powło…

Jeżeli przy zamkniętym spuście pistoletu lakier wypływa, przyczyną tego nie jest

A. za niskie ciśnienie powietrza do rozpylania.
B. zużyta iglica.
C. za mała lepkość materiału.
D. zbyt mała siła docisku sprężyny.
MOT.03 Pytanie 84
Diagnozowanie i naprawa powło…

Przyczyną "przepuszczania" pistoletu jest

A. zbyt mała siła dociski sprężyny.
B. za duża lepkość materiału.
C. za niskie ciśnienie powietrza do rozpylania.
D. zbyt duża gęstość materiału.
MOT.03 Pytanie 85
Diagnozowanie i naprawa powło…

Podczas mycia pistoletu natryskowego można

A. wielokrotnie używać tego samego, nieoczyszczonego rozcieńczalnika.
B. używać związków kwaśnych do usuwania uporczywych zanieczyszczeń.
C. używać związków alkalicznych do usuwania uporczywych zanieczyszczeń.
D. czyścić otwory dysz za pomocą specjalnych igieł.
MOT.03 Pytanie 86
Diagnozowanie i naprawa powło…

Lakierowanie dużych powierzchni metodą krzyżową oznacza nanoszenie kolejnej warstwy

A. ukośnie pod kątem prostym (pierwszą na dół w lewo, drugą na dół w prawo).
B. pod kątem prostym (pierwszą poziomo, drugą pionowo).
C. na warstwę mokrą.
D. na warstwę suchą.
MOT.03 Pytanie 87
Diagnozowanie i naprawa powło…

Które sformułowanie dotyczące sprężarek tłokowych nie jest prawdziwe?
sprężonego powietrza o stosunkowo dużej pojemności.

A. Sprężarki tłokowe o dużym wydatku powietrza wykonane są jako wielotłokowe.
B. Podczas sprężania w sprężarki tłokowej powietrze silnie schładza się.
C. Sprężone powietrze w sprężarce tłokowej jest mocno nasycone olejem.
D. Sprężarki tłokowe ze względu na pulsacje ciśnienia muszą być połączone ze zbiornikiem
MOT.03 Pytanie 88
Diagnozowanie i naprawa powło…

Podczas suszenia w kabinie lakierniczej samochodu pokrytego lakierem renowacyjnym

A. powietrze przepływa poziomo wzdłuż pojazdu.
B. panuje temperatura ponad 90°C.
C. powietrze przepływa pionowo w dół.
D. wyłącza się ogrzewanie.
MOT.03 Pytanie 89
Diagnozowanie i naprawa powło…

Podczas lakierowania krawędzi zewnętrznych

A. pokrywa się jednocześnie obie powierzchnie przylegające do krawędzi.
B. pistolet prowadzi się techniką krzyżową.
C. pistolet prowadzi się skośnie.
D. lakieruje się je jako pierwsze.
MOT.03 Pytanie 90
Diagnozowanie i naprawa powło…

Podczas lakierowania długich powierzchni stosuje się pasmowy sposób nakładania. Taka technika lakierowania stosowana jest

A. tylko do lakierów wodorozcieńczalnych.
B. ze względu na możliwość prostopadłego prowadzenia pistoletu.
C. ze względu na dowolność ruchów prowadzonego pistoletu.
D. tylko do lakierów metalizowanych lub perłowych.
MOT.03 Pytanie 91
Diagnozowanie i naprawa powło…

Standardowa odległość pistoletu od natryskiwanej powierzchni powinna wynosić

A. nie mniej niż 35 cm
B. mniej niż 10 cm
C. 10÷15 cm
D. około 20÷25 cm
MOT.03 Pytanie 92
Diagnozowanie i naprawa powło…

Które zdanie dotyczące natrysku elektrostatycznego pneumatycznego nie jest prawdziwe?

A. Podczas pracy urządzenia do natrysku elektrostatycznego mogą występować błyski i trzaski.
B. Napięcie do ładowania kropel lakieru wynosi 60÷120 kV.
C. Ciśnienie natrysku jest niższe niż przy natrysku pneumatycznym (nawet 1,0 bar).
D. Wadą tej metody są duże straty lakieru, większe niż w metodach pneumatycznych.
MOT.03 Pytanie 93
Diagnozowanie i naprawa powło…

Badaniem, które nie niszczy powłoki lakierniczej, jest pomiar

A. grubości metodą magnetyczną.
B. grubości metodą mikroskopową.
C. przyczepności.
D. twardości.
MOT.03 Pytanie 94
Diagnozowanie i naprawa powło…

Przyczepność powłoki lakierniczej bada się za pomocą

A. ciężarka o masie 0,2 kg.
B. cylindra, na którym zagina się płytki pokryte lakierem.
C. zestawu ołówków o różnej twardości.
D. siatki nacięć.
MOT.03 Pytanie 95
Diagnozowanie i naprawa powło…

Zacieki powstają, jeżeli

A. temperatura suszenia była wysoka.
B. warstwy są nakładane szybko po sobie.
C. rozcieńczalnik szybko parował.
D. użyto pistoletu z małą dyszą.
MOT.03 Pytanie 96
Diagnozowanie i naprawa powło…

Efekt mory ("skórka pomarańczy") powstaje przy

A. zbytnim przybliżeniu pistoletu do powierzchni przy lakierowaniu.
B. zbyt szybkim odparowaniu rozcieńczalnika.
C. zbyt wysokim ciśnieniu natrysku.
D. zbyt niskiej lepkości lakieru.
MOT.03 Pytanie 97
Diagnozowanie i naprawa powło…

"Pęcznienie" powłoki lakierowej to wada powstająca w wyniku

A. zapadania się warstwy lakieru lub szpachlówki.
B. zbyt krótkiego czasu schnięcia między warstwami.
C. powstawania pojedynczych pęcherzy między powłokami lakieru.
D. oddzielania się nawierzchniowych powłok lakieru.
MOT.03 Pytanie 98
Diagnozowanie i naprawa powło…

"Kratery" w powłoce lakierowej to niepożądany efekt powstający wskutek

A. niedostatecznego oczyszczenia podłoża.
B. zbyt krótkiego czasu odparowania.
C. zastosowania nieodpowiedniej dyszy pistoletu lakierniczego.
D. aplikowania zbyt grubej warstwy lakieru.
MOT.03 Pytanie 99
Diagnozowanie i naprawa powło…

Wada powłoki lakierowej polegająca na utlenianiu się żywic, objawiająca się znaczącą zmianą koloru i efektem starej zwietrzałej powłoki to

A. przebarwienie.
B. kredowanie.
C. zapadanie.
D. zmatowienie.
MOT.03 Pytanie 100
Diagnozowanie i naprawa powło…

Operacją oczyszczania powierzchni nie jest

A. piaskowanie.
B. śrutowanie.
C. azotowanie.
D. kulowanie.
MOT.03 Pytanie 101
Diagnozowanie i naprawa powło…

Cynkowanie powierzchni jest procesem wykonywanym w celu

A. polepszenia wytrzymałości.
B. zwiększenia odporności na promieniowanie.
C. uzyskania efektów wizualnych.
D. ochrony przed korozją.
MOT.03 Pytanie 102
Diagnozowanie i naprawa powło…

Materiały dwuskładnikowe wykonane na bazie żywic syntetycznych to

A. materiały ścierne.
B. masy uszczelniające.
C. płyny polerskie.
D. szpachlówki epoksydowe.
MOT.03 Pytanie 103
Diagnozowanie i naprawa powło…

Jeżeli przedmiot wykonany jest z dwóch różnych metali stykających się ze sobą, to w miejscu ich styku może powstać korozja

A. powierzchniowa.
B. międzykrystaliczna.
C. elektrochemiczna.
D. wżerowa.
MOT.03 Pytanie 104
Diagnozowanie i naprawa powło…

Składniki wyrobów lakierowych w postaci drobnych płytek aluminium nazywane są

A. pigmentami.
B. barwnikami.
C. spoiwami.
D. utwardzaczami.
MOT.03 Pytanie 105
Diagnozowanie i naprawa powło…

Substancje rozpuszczalne w spoiwie lakierowym przepuszczające światło nazywane są

A. plastyfikatorami.
B. barwnikami.
C. wypełniaczami.
D. rozcieńczalnikami.
MOT.03 Pytanie 106
Diagnozowanie i naprawa powło…

Naturalnym materiałem ściernym nie jest

A. krzemień.
B. kwarc.
C. elektrokorund.
D. diament.
MOT.03 Pytanie 107
Diagnozowanie i naprawa powło…

Oznaczenie materiału ściernego P180 oznacza, że

A. grubość ziarna wynosi 180 µm.
B. ilość ziaren na 1 cm2 wynosi 180 sztuk.
C. podłożem jest papier.
D. podłożem jest płótno.
MOT.03 Pytanie 108
Diagnozowanie i naprawa powło…

Jako spoiwa materiałów ściernych stosuje się

A. żywice.
B. kaolin.
C. kredę.
D. kauczuk.
MOT.03 Pytanie 109
Diagnozowanie i naprawa powło…

Korekty wady lakierniczej nazywanej skórką pomarańczy wykonuje się używając papieru ściernego o gradacji P

A. 720 ÷ 1000
B. 400 ÷ 600
C. 240 ÷ 360
D. 1200 ÷ 2000
MOT.03 Pytanie 110
Diagnozowanie i naprawa powło…

Do odtłuszczania powierzchni przed lakierowaniem należy używać

A. nafty.
B. rozcieńczalników.
C. rozpuszczalników.
D. zmywaczy.
MOT.03 Pytanie 111
Diagnozowanie i naprawa powło…

Do mycia pistoletów lakierniczych, po malowaniu lakierami metalicznymi, stosuje się

A. wodę destylowaną.
B. rozpuszczalnik.
C. rozcieńczalnik.
D. benzynę ekstrakcyjną.
MOT.03 Pytanie 112
Diagnozowanie i naprawa powło…

Świeże zanieczyszczenia lakierami usuwa się zmywając je za pomocą

A. nafty oczyszczonej.
B. oleju napędowego.
C. sody kaustycznej.
D. benzyny ekstrakcyjnej.
MOT.03 Pytanie 113
Diagnozowanie i naprawa powło…

Odtłuszczanie powierzchni przed lakierowaniem polega na naniesieniu środka odtłuszczającego na tą powierzchnię, a następnie

A. roztarciu zatłuszczenia na powierzchni.
B. starciu zanieczyszczeń z powierzchni.
C. zmyciu zanieczyszczeń z powierzchni.
D. rozprowadzeniu go po powierzchni.
MOT.03 Pytanie 114
Diagnozowanie i naprawa powło…

Dodatek ceramiczny w postaci pyłu krzemionkowego jest dodawany do lakierów bezbarwnych w celu zwiększenia ich odporności na

A. pękanie.
B. promieniowanie.
C. zarysowanie.
D. rozwarstwianie.
MOT.03 Pytanie 115
Diagnozowanie i naprawa powło…

Zadaniem lakieru bezbarwnego nie jest

A. ochrona przed korozją.
B. ochrona podkładu przed promieniowaniem UV.
C. nadanie warstwie bazowej odpowiedniego połysku.
D. ochrona warstwy bazowej lakieru.
MOT.03 Pytanie 116
Diagnozowanie i naprawa powło…

Materiały lakiernicze, w których pigmenty zachowują się jak małe lusterka odbijające światło, to lakiery

A. metaliczne.
B. wodne.
C. akrylowe.
D. perłowe.
MOT.03 Pytanie 117
Diagnozowanie i naprawa powło…

Dobierając kolor lakieru podczas lakierowania renowacyjnego należy użyć

A. nanometru.
B. kubka Forda.
C. oscyloskopu.
D. wzornika kolorów.
MOT.03 Pytanie 118
Diagnozowanie i naprawa powło…

Wszystkie widzialne fale świetlne odbijane są przez lakier koloru

A. białego.
B. czerwonego.
C. czarnego.
D. niebieskiego.
MOT.03 Pytanie 119
Diagnozowanie i naprawa powło…

Podstawowymi składnikami lakierów samochodowych są

A. spoiwa, szpachle, pigmenty, wypełniacze.
B. rozpuszczalniki, wypełniacze, pumeks, żywice.
C. żywice, rozpuszczalniki, wypełniacze, pigmenty.
D. wypełniacze, pigmenty, azotki, rozpuszczalniki.
MOT.03 Pytanie 120
Diagnozowanie i naprawa powło…

Podczas czyszczenia i konserwacji pistoletów lakierniczych powinno się

A. umyć elementy przez które przepływa powietrze.
B. całkowicie zanurzyć pistolet w preparacie myjącym.
C. umyć elementy które mają kontakt z lakierem.
D. elementy składowe przedmuchać i osuszyć.