Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie arc…

Jakiej informacji nie uwzględnia się w sprawozdaniu z działalności archiwum zakładowego, wysyłanym do dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego?

A. Liczby usuniętej dokumentacji niearchiwalnej
B. Charakterystyki lokalu archiwum zakładowego
C. Danych o kontrolach zewnętrznych w jednostce
D. Liczby dokumentów udostępnionych lub wypożyczonych
Organizacja i prowadzenie arc…

Metadane, które opisują dokument elektroniczny w systemie EZD, nie są

A. twórca, autor – podmiot odpowiedzialny za stworzenie dokumentu
B. klasyfikacja – kategoria archiwalna dla dokumentu
C. nazwa – tytuł nadany dokumentowi
D. numer porządkowy, pod jakim dokument został wpisany do rejestru tradycyjnego
Opracowywanie materiałów arch…

Aplikacja służąca do zarządzania (ewidencjonowania i inwentaryzacji) zbiorów archiwalnych na różnych poziomach ich struktury hierarchicznej – począwszy od całego archiwum, aż po pojedynczy obiekt archiwalny, to

A. Inwentarze Zespołów Archiwalnych
B. Rejestracja Ludności w Archiwaliach
C. System Rejestracji Zasobu Archiwalnego
D. Zintegrowany System Informacji Archiwalnej
Organizacja i prowadzenie arc…

Zatwierdzanie zmian w jednolitym rzeczowym wykazie akt, które dotyczą przekształcenia lub dodania nowych klas, należy do kompetencji

A. dyrektora właściwego archiwum państwowego
B. pracownika kancelarii tajnej
C. kierownika archiwum zakładowego
D. dyrektora jednostki organizacyjnej
Organizacja i prowadzenie arc…

Podstawowe wyposażenie magazynu archiwum zakładowego obejmuje:

A. regały drewniane, biurko, gaśnica, czajnik
B. regały drewniane, urządzenie do pomiaru temperatury oraz wilgotności, czajnik, biurko
C. regały metalowe, urządzenie do pomiaru temperatury oraz wilgotności, rośliny doniczkowe
D. regały metalowe, biurko, gaśnica, urządzenie do pomiaru temperatury oraz wilgotności
EKA.03 Pytanie 20
Opracowywanie materiałów arch…

Jakie typy dokumentacji nie są uwzględniane w zespole archiwalnym podczas przygotowywania druków ulotnych?

A. Broszury
B. Projekty wstępne
C. Programy teatralne
D. Jednodniówki
Organizacja i prowadzenie arc…

W sytuacji, gdy jedna jednostka organizacyjna jest przekształcana w inną, dokumentacja niearchiwalna tej jednostki ulega

A. przekazaniu do odpowiedniego archiwum państwowego
B. przekazaniu do firmy specjalizującej się w przechowywaniu akt
C. niezwłocznemu zniszczeniu
D. przekazaniu jednostce, która kontynuuje działalność jednostki przekształcanej
Organizacja i prowadzenie arc…

Do wniosku o przyjęcie do archiwum państwowego dokumentacji kategorii A należy dołączyć spis zdawczo-odbiorczy dokumentów oraz

A. notatkę informującą o podstawowych danych dotyczących instytucji
B. schemat organizacyjny oraz regulamin wynagrodzeń
C. sprawozdanie z działalności instytucji za ostatni rok
D. instrukcję kancelaryjną oraz jednolity wykaz akt
Organizacja i prowadzenie arc…

Czym jest lustracja?

A. zgoda na treść oraz sposób załatwienia danej sprawy
B. analiza dokumentacji autora zespołu archiwalnego w celu oceny jej wartości oraz określenia kwalifikacji archiwalnej
C. rodzaj kontroli archiwalnej przeprowadzanej przez archiwum państwowe w celu weryfikacji realizacji zaleceń pokontrolnych tego archiwum przez jednostkę nadzorowaną
D. zbiór technik do tworzenia kopii
Organizacja i prowadzenie arc…

Podanie o zgodę na brakowanie musi zawierać

A. protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej oraz dokument z ostatniej kontroli przeprowadzonej przez odpowiednie archiwum państwowe
B. deklarację o zakończeniu okresu przechowywania dokumentacji niearchiwalnej i o utracie jej wartości, w tym dowodowej, dla organu lub jednostki, które ją wytworzyły lub zgromadziły
C. lista spisów przewidzianych do zniszczenia i extract ze statutu i regulaminu organizacyjnego
D. wykaz dokumentacji niearchiwalnej planowanej do zniszczenia oraz informację o wprowadzonych zmianach organizacyjnych w danej jednostce
Organizacja i prowadzenie arc…

W razie likwidacji lub zmiany formy instytucji, dokumenty kategorii A, przechowywane w archiwum zakładowym, powinny być przesyłane do

A. kancelarii tajnej sukcesora
B. prywatnej firmy przechowalniczej
C. registratury jednostki organizacyjnej likwidatora
D. właściwego miejscowo archiwum państwowego
Organizacja i prowadzenie arc…

Kto sprawuje nadzór nad właściwym klasyfikowaniem dokumentów na kategorie w jednostkach organizacyjnych państwowych i samorządowych?

A. szef danej jednostki organizacyjnej
B. dyrektor danej jednostki organizacyjnej
C. kierownik archiwum instytucjonalnego
D. odpowiednie archiwum państwowe w danej lokalizacji
Organizacja i prowadzenie arc…

Który z obowiązków nie jest przypisany archiwiście jednostki w procesie likwidacji?

A. Informowanie likwidatora o prawnych aspektach postępowania z dokumentacją jednostki likwidowanej
B. Odtajnienie dokumentacji objętej klauzulą "tajne"
C. Opracowanie i przedstawienie likwidatorowi planu porządkowania archiwum
D. Informowanie likwidatora o przekazaniu akt kat. A do archiwum państwowego
Organizacja i prowadzenie arc…

Zgodnie z przepisami Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku, za bieżące kontrolowanie poprawności realizacji działań kancelaryjnych, w szczególności w zakresie wyboru klas z jednolitego rzeczowego wykazu akt, odpowiedzialny jest

A. pracownik archiwum zakładowego
B. koordynator czynności kancelaryjnych
C. pracownik jednego z punktów kancelaryjnych
D. kierownik komórki organizacyjnej
Organizacja i prowadzenie arc…

Który z poniższych rozdziałów nie powinien być zawarty w instrukcji kancelaryjnej?

A. Przechowywanie dokumentacji w jednostkach organizacyjnych
B. Przyjmowanie, otwieranie i kontrolowanie przesyłek
C. Rejestracja spraw oraz sposób ich dokumentacji
D. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego