Odpowiedź, że rowy odwadniające drogę wykonuje się w kształcie opływowym, trójkątnym lub trapezowym jest poprawna, ponieważ te formy geometryczne są najbardziej efektywne w kontekście odprowadzania wody. Rowy opływowe charakteryzują się gładkimi krawędziami, co minimalizuje opory hydrodynamiczne i pozwala na skuteczniejsze odprowadzanie wód opadowych. Rowy trójkątne oraz trapezowe są powszechnie stosowane w projektach inżynierii lądowej, gdyż ich kształt umożliwia optymalne wykorzystanie przestrzeni oraz skuteczną kontrolę przepływu wody. Standardy projektowania infrastruktury drogowej, takie jak normy PN-EN 752 dotyczące odwadniania, wskazują na znaczenie właściwego kształtu rowów w procesie zarządzania wodami opadowymi. Przykładem zastosowania rowów trapezowych może być ich obecność w systemach drenażowych autostrad, gdzie skutecznie prowadzą wodę z powierzchni jezdni do odpowiednich zbiorników retencyjnych, zapobiegając powstawaniu zalewisk i erozji gruntów.
Wybór odpowiedzi, które zawierają kształty rowów inne niż opływowy, trójkątny lub trapezowy, jest niepoprawny. Odpowiedzi sugerujące kształty prostokątne lub owalne nie uwzględniają fundamentalnych zasad hydrauliki stosowanej w inżynierii lądowej. Rowy prostokątne, mimo że mogą być stosowane, mają tendencję do zwiększania oporów przepływu, co prowadzi do nieefektywnego odprowadzania wody. Z kolei rowy owalne, chociaż mogą występować w niektórych systemach kanalizacyjnych, nie są standardowo stosowane w rowach odwadniających drogę, co może prowadzić do błędnych założeń dotyczących ich funkcjonalności. Powszechnym błędem myślowym jest także zakładanie, że kształt rowu nie ma większego znaczenia dla efektywności odwadniania. W rzeczywistości, odpowiedni kształt rowu wpływa na prędkość przepływu wody oraz na zdolność do gromadzenia wód opadowych. Stosowanie kształtów, które nie są standardowe lub niezgodne z rekomendacjami zawartymi w normach, może prowadzić do problemów związanych z zarządzaniem wodami, takich jak podtopienia czy erozja, co z kolei może skutkować kosztownymi naprawami i utrudnieniami w utrzymaniu dróg.