Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BUD.15 Pytanie 1
Organizacja robót związanych …

Jaki jest najważniejszy czynnik wpływający na wybór rodzaju nawierzchni drogowej?

A. Preferencje estetyczne
B. Natężenie ruchu
C. Klimat regionu
D. Bliskość źródeł materiałów
Organizacja robót związanych …

Generalny pomiar natężenia ruchu na drogach krajowych z nawierzchnią utwardzoną powinien być przeprowadzony w celu

A. wyznaczenia hałasu drogowego oraz uszkodzeń nawierzchni
B. wyznaczenia średniego ruchu dobowego oraz obciążenia ruchem
C. wyznaczenia średniego natężenia ruchu oraz przepustowości skrzyżowań
D. wyznaczenia hałasu drogowego oraz ilości emitowanych spalin
Organizacja robót związanych …

Pomierzone nierówności warstwy ścieralnej drogi klasy GP, zgodnie z przedstawioną tabelą, nie powinny być większe od

Drogi i placeMaksymalne dopuszczalne nierówności
w mm
warstwa
ścieralna
warstwa
wiążąca
podbudowa
asfaltowa
Drogi klasy A, S i GP469
Drogi klasy G i Z6912
Drogi klasy L i D, place i parkingi91215

A. 6 mm
B. 4 mm
C. 12 mm
D. 9 mm
Organizacja robót związanych …

Na wykonanie 100 m oczyszczania rowu z namułu o grubości 20 cm oraz wyprofilowania jego skarp przypada 34,70 roboczogodzin. Jaką liczbę roboczogodzin należy przewidzieć na realizację takich prac na odcinku drogi o długości 190,0 m z rowami po obu stronach?

A. 13,19 r-g
B. 131,86 r-g
C. 65,93 r-g
D. 5,48 r-g
BUD.15 Pytanie 6
Organizacja robót związanych …

Który z poniższych materiałów jest najczęściej stosowany do uszczelniania nawierzchni bitumicznych?

A. Cement portlandzki
B. Piasek kwarcowy
C. Żwir
D. Emulsja asfaltowa
Organizacja robót związanych …

Jakie jest podstawowe zadanie geosyntetyków stosowanych w budowie dróg?

A. Estetyczne wykończenie krawędzi drogi
B. Ochrona przed promieniowaniem UV
C. Przepuszczanie wody deszczowej
D. Wzmacnianie podłoża
Organizacja robót związanych …

Doraźne eliminowanie w nawierzchni nierówności oraz drobnych defektów w postaci pęknięć i wykruszeń powinno być realizowane w ramach

A. bieżącego utrzymania
B. remontu kapitalnego
C. naprawy bieżącej
D. kompleksowej przebudowy
Organizacja robót związanych …

Jakie urządzenie do odwodnienia dróg jest wykorzystywane do odprowadzania wód opadowych z korony jezdni?

A. Rowy przydrożne
B. Sączki poprzeczne
C. Dreny podłużne
D. Studnie chłonne
Organizacja robót związanych …

Jakie działanie należy podjąć, aby zabezpieczyć drogę przed erozją wodną na stromym zboczu?

A. Wzmocnienie krawężników
B. Malowanie nawierzchni
C. Zastosowanie siatek przeciwerozyjnych
D. Wykonanie nasadzeń drzew
BUD.15 Pytanie 14
Organizacja robót związanych …

Przed rozpoczęciem prac, elementy układarki do mieszanki mastyksu grysowego SMA powinny być

A. schłodzone
B. podgrzane
C. posmarowane emulsją asfaltową
D. zwilżone wodą
Organizacja robót związanych …

Aby ustabilizować grunt podłoża z gruntem spoistym w stanie plastycznym, który może pęcznieć, odpowiednie jest zastosowanie

A. wapna hydratyzowanego
B. wapiennej mączki
C. emulsji asfaltowej
D. asfaltu spienionego
Organizacja robót związanych …

Aby wymienić betonową kostkę brukową na chodniku o długości 1500 m, konieczne jest zastąpienie 20% obrzeży betonowych o wymiarach 6 x 20 x 75 cm znajdujących się po obu jego stronach. Ile sztuk obrzeży powinno zostać dostarczonych, uwzględniając 2% zapasu?

A. 300 sztuk
B. 800 sztuk
C. 816 sztuk
D. 612 sztuk
BUD.15 Pytanie 19
Organizacja robót związanych …

Jaką mieszankę mineralno-asfaltową można wykorzystać do realizacji wszystkich warstw strukturalnych nawierzchni drogowej?

A. Mastyks grysowy SMA
B. Beton asfaltowy
C. Mieszanka o nieciągłym uziarnieniu MNU
D. Asfalt lany
Organizacja robót związanych …

Na odcinku drogi ekspresowej określono właściwości przeciwpoślizgowe wybranego pasa jezdni na podstawie pomiaru wartości współczynnika tarcia. Uzyskana w wyniku badania wartość współczynnika tarcia wynosi 0,42. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oceń stan nawierzchni drogi na badanym odcinku.

KlasaOcena stanu nawierzchniMiarodajny współczynnik tarcia,
przy prędkości 60 km/h
Drogi klasy A i SDrogi klasy GP
i pozostałe
AStan dobry≥0,49≥0,41
BStan zadowalający0,36÷0,480,36÷0,40
CStan niezadowalający0,29÷0,350,29÷0,35
DStan zły≤0,28≤0,28

A. Zadowalający.
B. Niezadowalający.
C. Dobry.
D. Zły.
Organizacja robót związanych …

Na czterech odcinkach (1, 2, 3 i 4) drogi krajowej o nawierzchni asfaltowej wykonano pomiary głębokości kolein. Na podstawie danych zawartych w tabeli oceń, który z badanych odcinków drogi wymaga natychmiastowego remontu.

Klasyfikacja stanu nawierzchni dróg krajowych o nawierzchni asfaltowej pod względem kolein.
KlasaOcena stanu nawierzchniMiarodajna głębokość koleiny [mm]
AStan dobryNie więcej niż 10
BStan zadowalającyOd 11 do 20
CStan niezadowalającyOd 21 do 30
DStan złyPowyżej 30

A. Odcinek 2 o miarodajnej głębokości kolein 2,9 cm
B. Odcinek 4 o miarodajnej głębokości kolein 3,2 cm
C. Odcinek 3 o miarodajnej głębokości kolein 3,0 cm
D. Odcinek 1 o miarodajnej głębokości kolein 2,1 cm
BUD.15 Pytanie 23
Organizacja robót związanych …

Jakie lepiszcza asfaltowe powinny być użyte do realizacji metodą recyklingu na miejscu warstwy podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE)?

A. Emulsję asfaltową
B. Asfalt modyfikowany
C. Asfalt wielorodzajowy
D. Asfalt drogowy
BUD.15 Pytanie 24
Organizacja robót związanych …

Jaki rodzaj materiału w składzie mieszanki mineralno-asfaltowej, która ma być użyta do stworzenia warstwy ścieralnej, pełni rolę głównego wypełniacza?

A. Cement portlandzki
B. Popiół lotny
C. Mączka gumowa
D. Mączka wapienna
BUD.15 Pytanie 25
Organizacja robót związanych …

Jaką warstwę w konstrukcji nawierzchni drogowej należy ułożyć bezpośrednio na istniejącej nawierzchni brukowej, aby uzyskać właściwy profil do zastosowania nowych warstw bitumicznych?

A. Wyrównawczą
B. Odsączającą
C. Mrozoochronną
D. Ścieralną
BUD.15 Pytanie 26
Organizacja robót związanych …

Jakiego typu deformacje nawierzchni drogowej można usunąć podczas remontu, który polega na częściowym sfrezowaniu nawierzchni asfaltowej?

A. Pęknięcia siatkowe z wykruszeniami
B. Spękania podłużne
C. Ubytki ziaren i lepiszcza
D. Sfalowanie i koleiny
BUD.15 Pytanie 27
Organizacja robót związanych …

Jaki materiał powinno się wykorzystać do budowy warstwy ścieralnej na drodze, która ma wysoką otwartość strukturalną i dobrą przepuszczalność wody?

A. Beton asfaltowy
B. Asfalt lany
C. Mastyks grysowy
D. Asfalt porowaty
Organizacja robót związanych …

Jakim kolorem oznacza się poziome oznakowanie drogi w sytuacjach, gdy wprowadzane są czasowe zmiany w organizacji ruchu na czas prac remontowych?

A. zielonym
B. żółtym
C. białym
D. pomarańczowym
Organizacja robót związanych …

Na podstawie informacji zawartych w Tablicy 1108 oszacuj, ile maszynogodzin potrzebuje walec statyczny samojezdny do remontu 200 m2 nawierzchni z wybojami o głębokości 1,5 cm, wykorzystując skrapiarkę przewoźną i walec.

A. 64,90 m-g
B. 14,18 m-g
C. 1,70 m-g
D. 28,36 m-g
Organizacja robót związanych …

Kto jest odpowiedzialny za opracowanie założeń wyjściowych do kosztorysowania prac drogowych?

A. zamawiający wspólnie z autorem kosztorysu inwestorskiego
B. reprezentanci firm biorących udział w przetargu
C. kierownik prac razem z inspektorem nadzoru
D. twórca kosztorysu ofertowego wraz z inwestorem
BUD.15 Pytanie 32
Organizacja robót związanych …

Czas przewozu betonu asfaltowego od momentu załadunku do jego rozładunku nie powinien być dłuższy niż

A. 2 godziny
B. 3 godziny
C. 4 godziny
D. 1 godzina
Organizacja robót związanych …

Na czterech odcinkach budowanej drogi dojazdowej wykonano pomiary równości przygotowanego podłoża pod warstwę podbudowy z betonu asfaltowego. Na podstawie uzyskanych wyników pomiaru równości podłoża i korzystając z przedstawionego wyciągu z OST D-04.07.01, wskaż odcinek podłoża wymagający wyrównania.

OGÓLNE SPECYFIKACJE TECHNICZNE D-04.07.01
PODBUDOWA Z BETONU ASFALTOWEGO (wyciąg)
Tablica 11. Maksymalne nierówności podłoża pod warstwę podbudowy z betonu asfaltowego (pomiar łatą 4-metrową lub równoważną metodą)
Klasa drogiElement nawierzchniMaksymalna nierówność podłoża pod warstwę podbudowy w mm
A, SPasy: ruchu, awaryjne, dodatkowe, włączenia i wyłączenia12
GPJezdnie łącznic, jezdnie MOP, utwardzone pobocza12
GPasy: ruchu, dodatkowe, włączenia i wyłączenia, postojowe, jezdnie łącznic, utwardzone pobocza12
Z, L, DPasy ruchu15

A. Odcinek 4 o nierównościach wynoszących 12 mm
B. Odcinek 1 o nierównościach wynoszących 13 mm
C. Odcinek 2 o nierównościach wynoszących 16 mm
D. Odcinek 3 o nierównościach wynoszących 15 mm
BUD.15 Pytanie 34
Organizacja robót związanych …

Przedstawiony znak informuje kierowców o

Ilustracja do pytania 34
A. zbliżaniu się do końca drogi.
B. ruchu skierowanym na sąsiednią jezdnię
C. wjeździe na węzeł drogowy.
D. zbliżaniu się do węzła drogowego.
BUD.15 Pytanie 35
Organizacja robót związanych …

W miejscach występowania lokalnych wypływów (plam) lepiszcza w nawierzchni drogowej należy

A. nałożyć na nawierzchnię asfaltową nakładkę
B. skropić nawierzchnię emulsją asfaltową
C. sfrezować warstwę nawierzchni ścieralnej
D. posypać nawierzchnię grysem
BUD.15 Pytanie 36
Organizacja robót związanych …

Jakie urządzenie nie powinno być stosowane do zagęszczania podbudowy zasadniczej z betonu cementowego realizowanej w technologii betonu wałowanego?

A. Walca statycznego z oponami.
B. Wibratora zanurzeniowego.
C. Płytowej zagęszczarki wibracyjnej
D. Walca wibracyjnego gładkiego.
BUD.15 Pytanie 38
Organizacja robót związanych …

Co jest główną przyczyną pojawiania się spękań termicznych w nawierzchniach betonowych?

A. Przeciążenie pojazdów
B. Niedostateczna grubość nawierzchni
C. Niewłaściwe odprowadzenie wody
D. Zmiany temperatury
Organizacja robót związanych …

Który z przeglądów w systemie nadzoru drogowego obiektów inżynieryjnych przeprowadza się przynajmniej raz na rok w celu oceny oraz dokumentacji jego stanu technicznego?

A. Podstawowy
B. Bieżący
C. Rozszerzony
D. Szczegółowy
Organizacja robót związanych …

Z opisu wierzchołka W8 załamania trasy drogi wynika, że środek wpisanego łuku poziomego tej drogi występuje w kilometrze

W8 km 0+610.12
c = 20,21111 g
R= 100 m
WS = 1,27 m
T=16,01 m
Ł = 31,75 m
PŁK = km 0+594,11
ŚŁK = km 0+609,99
KŁK = km 0+ 625,86

A. 0+594,11
B. 0+610,12
C. 0+609,99
D. 0+ 625, 86