Z opisu drogi D7,0(9,0)KP100 umieszczonego na mapie techniczno-eksploatacyjnej wynika, że zewidencjonowano drogę
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź wskazująca, że droga D7,0(9,0)KP100 jest jednojezdniowa o nawierzchni z kostki prefabrykowanej, jest prawidłowa, ponieważ opis techniczny jednoznacznie wskazuje na jednojezdniowy charakter drogi. W kontekście projektowania dróg, jednojezdniowe układy są powszechne w obszarach o mniejszym natężeniu ruchu, co przekłada się na niższe koszty budowy i utrzymania. Nawierzchnia z kostki prefabrykowanej jest popularnym rozwiązaniem, gdyż zapewnia trwałość i estetykę, a także jest stosunkowo łatwa w naprawie. Przykłady takich zastosowań można znaleźć w miastach, gdzie kostka brukowa jest używana w strefach pieszych i na parkingach. Dodatkowo, zgodnie z normami PN-EN 13285 oraz PN-EN 206, drogi z kostki prefabrykowanej powinny spełniać określone wymagania dotyczące wytrzymałości, co potwierdza ich odpowiednie zastosowanie w infrastrukturze drogowej. W praktyce, drogi te są również łatwe do modyfikacji i adaptacji w przyszłości, co czyni je elastycznym rozwiązaniem w kontekście zmieniających się potrzeb transportowych.
Analizując błędne odpowiedzi, warto zauważyć, że pierwsza z nich sugeruje, iż droga byłaby jednojezdniowa o nawierzchni z kostki prefabrykowanej, ale zamieszcza dodatkowe nieprawidłowe informacje, co do jej charakterystyki. Nie można jednak ograniczyć się do jednego aspektu nawierzchni, ignorując kluczowe cechy drogi. Kolejna propozycja, dotycząca szerokości jezdni 9,0 m, jest myląca, ponieważ nie odnosi się do zewidencjonowanej drogi, która ma szerokość jezdni nie większą niż 7,0 m. To pokazuje typowy błąd, polegający na nieprzestrzeganiu podanych wymiarów, które są kluczowe w projektowaniu i budowie dróg. Trzecia odpowiedź, twierdząca, że droga jest dwujezdniowa, jest błędna, gdyż w opisie jednoznacznie wskazano na jednojezdniowość. Uważanie drogi za dwujezdniową, gdzie tak nie jest, prowadzi do nieporozumień w zakresie projektowania, które powinno dostosowywać się do rzeczywistych warunków. Ostatnia odpowiedź, która sugeruje nawierzchnię z kostki prefabrykowanej, co do zasady jest poprawna, ale w połączeniu z informacją o dwujezdności jest nieprawidłowa. Zrozumienie różnicy między nawierzchniami oraz typami dróg jest kluczowe w procesie planowania infrastruktury. W praktyce, błędne interpretacje mogą prowadzić do poważnych konsekwencji w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania ruchem drogowym.