Z opisu drogi S 11,2(18,5)MB100 na mapie techniczno-ewidencyjnej wynika, że zewidencjonowano drogę ekspresową o
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Właściwa odpowiedź wskazuje, że droga ekspresowa S 11,2(18,5)MB100 ma szerokość jezdni 11,2 m i warstwę ścieralną z mieszanki mineralno-bitumicznej. Szerokość jezdni 11,2 m jest typowa dla dróg ekspresowych, co pozwala na bezpieczne poruszanie się pojazdów oraz komfortowy przejazd. Użycie mieszanki mineralno-bitumicznej w warstwie ścieralnej jest zgodne z aktualnymi standardami dla dróg o wysokim natężeniu ruchu, szczególnie w kontekście zapewnienia odpowiedniej przyczepności, trwałości oraz odporności na zjawiska atmosferyczne. Mieszanka mineralno-bitumiczna, dzięki swoim właściwościom, wykazuje znakomitą odporność na deformacje i pęknięcia, co jest kluczowe dla długoterminowej eksploatacji dróg ekspresowych. Przykładem zastosowania może być trasa ekspresowa, która została wybudowana w oparciu o takie standardy, co przyczynia się do zmniejszenia kosztów utrzymania oraz zwiększa bezpieczeństwo użytkowników.
Wybór niewłaściwej odpowiedzi często wynika z niepełnego zrozumienia specyfikacji drogowej oraz podstawowych zasad budowy dróg. Niektóre odpowiedzi wskazują na długości dróg, co jest mylące, ponieważ pytanie wymagało określenia szerokości jezdni i rodzaju warstwy ścieralnej. Odpowiedzi sugerujące długość 18,5 km lub 11,2 km jako kluczowe dane nie są zgodne z wymaganiami, ponieważ nie odnoszą się do istotnych parametrów drogowych, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i funkcjonalność. Kolejną powszechną pomyłką jest mylenie typów użytych materiałów. Zastosowanie mieszanki betonowej w kontekście warstwy ścieralnej na drogach ekspresowych jest rzadkością, gdyż takie drogi zazwyczaj wymagają materiałów o wysokiej elastyczności, takich jak mieszanka mineralno-bitumiczna. Mieszanka betonowa, mimo swoich zalet, nie zapewnia wystarczającej elastyczności i przyczepności w zmiennych warunkach atmosferycznych, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Weryfikacja standardów budowlanych i materiałowych jest kluczowa dla prawidłowej oceny parametrów drogi. Przykłady zastosowania materiałów odpowiadających normom krajowym i europejskim pokazują, jak ważne jest stosowanie się do aktualnych wytycznych w celu zapewnienia bezpieczeństwa i trwałości infrastruktury drogowej.