Filtrowanie pytań
Organizacja robót związanych …
A. 50,110 m n.p.m.
B. 50,101 m n.p.m.
C. 50,200 m n.p.m.
D. 51,100 m n.p.m.
Organizacja robót związanych …
Kosztorys zamienny zawsze opiera się na kosztorysie
A. ofertowym
B. powykonawczym
C. inwestorskim
D. dodatkowym
Organizacja robót związanych …
Jaką ilość stali zbrojeniowej trzeba przewidzieć do budowy sześciu filarów mostu, jeśli zużycie dla jednego filara wynosi 2 800 kg?
A. 5,6 t
B. 16,8 t
C. 2,8 t
D. 33,6 t
Organizacja robót związanych …
Słup podpory mostu ma prostokątny przekrój o wymiarach 1 x 3 m oraz wysokość 10 m. Całkowita ilość betonu potrzebnego do budowy 6 takich słupów wynosi
A. 180 m3
B. 90 m3
C. 240 m3
D. 30 m3
Organizacja robót związanych …
Aby ustalić wysokość konstrukcyjną h obiektu mostowego, należy
A. wyznaczyć różnicę rzędnych niwelety najniżej położonego toru oraz najniższego punktu konstrukcji przęsła, w połowie teoretycznej rozpiętości przęsła
B. zmierzyć w pionie odległość w połowie teoretycznej rozpiętości przęsła pomiędzy najniższym punktem konstrukcji przęsła a najwyższym punktem przeszkody
C. zmierzyć różnicę rzędnych pomiędzy górną częścią dźwigara a niweletą toru na obiekcie
D. wyznaczyć różnicę rzędnych między najwyższym a najniższym punktem konstrukcji dźwigara
Organizacja robót związanych …
Połączenia przedstawione na fotografii zostały wykonane za pomocą

A. śrub.
B. gwoździ.
C. wkrętów.
D. nitów.
Organizacja robót związanych …
Jaki materiał jest używany do produkcji mostownic wymienianych w trakcie remontu obiektu mostowego?
A. Stal
B. Drewno
C. Beton sprężony
D. Beton lekki
Organizacja robót związanych …
Aby zmierzyć szerokość toru kolejowego na moście bezpośrednio, należy zastosować
A. niwelator
B. taśmę
C. teodolit
D. toromierz
Organizacja robót związanych …
Wykonanie kosztorysu ofertowego odbywa się metodą szczegółową i jest realizowane przez
A. inwestora
B. projektanta
C. wykonawcę
D. zamawiającego
Organizacja robót związanych …
Nieprawidłowości w ustawieniu poręczy ochronnych (balustrad) w stosunku do pionu mostu mogą sugerować
A. przesunięcia konstrukcji przęsła z łożyska
B. za duże ugięcie oraz drgania konstrukcji mostu
C. uszkodzenia ciosu podłożyskowego
D. złuszczenia powierzchni betonu