Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

W tabeli przedstawiono

Lp.NazwaJednostka miaryIlośćCena jednostkowaWartość
1.koparka gąsienicowa 2,50 m³m-g1,5875105,00166,75
2.wyciągm-g0,216050,0010,80
3.środek transportowym-g0,734475,0055,08
4.samochód samowyładowczy 15-20 tm-g18,200075,001365,00
5.lokomotywa spalinowa n/tm-g442,8000212,0093873,60
6.wagon samowyładowczy 28-60 tm-g3067,2000180,00552096,00
7.żuraw kolejowy EDK 300m-g91,800095,008721,00
RAZEM656288,23

A. zestawienie wyjściowe do kosztorysowania.
B. narzuty kosztorysu.
C. zestawienie robocizny.
D. zestawienie sprzętu.
Organizacja robót związanych …

Korzystając z tabeli, określ długość wykonanego przęsła l1 dla wiaduktu kolejowego. Wzór na obliczenie długości wiaduktu: L = l1 + l2

PARAMETRY TECHNICZNE WIADUKTU KOLEJOWEGO
Liczba przęseł2
Rozpiętość teoretyczna przęsła lt112,0 m
Rozpiętość teoretyczna przęsła lt26,2 m
Długość przęsła l1?
Długość przęsła l26,5 m
Długość eksploatacyjna przęsła le1140,2 m
Długość eksploatacyjna przęsła le273,35 m
Wysokość konstrukcyjna przęsła hk11,420 m
Wysokość konstrukcyjna przęsła hk21,487 m
Długość obiektu L18,9 m
Długość eksploatacyjna obiektu Le213,55 m
Pole powierzchni obiektu A1163,3 m²

A. 12,0 m
B. 12,4 m
C. 65,0 m
D. 25,1 m
Organizacja robót związanych …

Wzmocnienie mostu stalowego można uzyskać poprzez

A. użycie dodatkowych dźwigarów blachownicowych lub kratownicowych
B. podniesienie wskaźnika odporności belek zginanych
C. wzmacnianie styku i węzłów
D. zmniejszenie przekroju netto prętów rozciąganych
Organizacja robót związanych …

Do elementów zagospodarowania terenu budowy obiektu inżynieryjnego dla kolei należą

A. igłofiltry
B. kontenery magazynowe
C. pale prefabrykowane
D. rusztowania
Organizacja robót związanych …

Określ właściwą sekwencję działań przy odnawianiu powłoki antykorozyjnej stalowego przęsła

A. Odtłuścić powierzchnię dźwigara → oczyścić powierzchnię metodą strumieniowo-ścierną → nałożyć powłokę malarską
B. Oczyścić powierzchnię dźwigara metodą strumieniowo-ścierną → odtłuścić powierzchnię → nałożyć powłokę malarską
C. Usunąć luźne fragmenty farby → nałożyć powłokę malarską → odtłuścić powierzchnię
D. Odtłuścić powierzchnię dźwigara → usunąć luźne fragmenty farby → nałożyć nową powłokę malarską
Organizacja robót związanych …

Jaką metodę powinno się zastosować przy budowie mostu o konstrukcji monolitycznej?

A. Prefabrykacji na miejscu budowy
B. Częściowej prefabrykacji
C. Dostawy elementów z zakładu prefabrykacji
D. Betonowania na miejscu budowy
Organizacja robót związanych …

Metodą, która nie przyczynia się do zwiększenia nośności przęsła betonowego, jest

A. przyklejenie taśm z włókien węglowych
B. ochrona hydrofobowa elementu konstrukcji
C. powiększenie przekroju poprzecznego elementu konstrukcji przez dobetonowanie
D. zwiększenie ilości zbrojenia
TKO.04 Pytanie 11
Organizacja robót związanych …

Jeśli kondycja elementu wiaduktu kolejowego ukazuje nieodwracalne zniszczenia uniemożliwiające jego dalsze użytkowanie, to taki stan określa się jako

A. awaryjny
B. nieodpowiedni
C. budzący niepokój
D. przedawaryjny
Organizacja robót związanych …

Nieprawidłowości w ustawieniu poręczy ochronnych (balustrad) w stosunku do pionu mostu mogą sugerować

A. uszkodzenia ciosu podłożyskowego
B. złuszczenia powierzchni betonu
C. za duże ugięcie oraz drgania konstrukcji mostu
D. przesunięcia konstrukcji przęsła z łożyska
TKO.04 Pytanie 13
Organizacja robót związanych …

Który z poniższych elementów konstrukcji mostowej odpowiada za przenoszenie obciążeń pionowych?

A. Balustrady
B. Mostownice
C. Bariery ochronne
D. Filary
TKO.04 Pytanie 14
Organizacja robót związanych …

Podczas budowy mostów, w sytuacji napotkania trudnych przeszkód, należy wykorzystać technikę

A. na kompletnych rusztowaniach
B. nasuwania wzdłuż
C. wspornikową
D. nasuwania w poprzek
TKO.04 Pytanie 15
Organizacja robót związanych …

Na mostach o długości przekraczającej 20 m, w celu ochrony przed skutkami wykolejenia pojazdów, powinno się stosować

A. mostownice
B. izbice
C. kratownice
D. odbojnice
Organizacja robót związanych …

Stosowanie zabezpieczeń chroniących przed wykolejeniem taboru nie jest wymagane w przypadku

A. gdy długość toru na wiadukcie wynosi 15,0 m, a wiadukt znajduje się na szlaku w terenie płaskim
B. gdy długość toru na moście wynosi 10,0 m, a most zlokalizowany jest w obrębie stacji
C. toru pod wiaduktem, gdy lica podpór wiaduktu są oddalone o 2,40 m od osi toru
D. gdy długość toru na moście wynosi 25,0 m, a most usytuowany jest na szlaku w terenie płaskim
Organizacja robót związanych …

Rodzaj uszkodzenia obiektu, który polega na pogorszeniu właściwości fizyko-chemicznych materiału w porównaniu do wartości projektowych, określany jest jako

A. destrukcją materiału
B. utrata ciągłości materiału
C. ubytek materiału
D. deformacją materiału
Organizacja robót związanych …

Jaka będzie różnica w wysokości toru na obu końcach mostu o długości 200 m, jeżeli zakłada się spadek 2‰?

A. 0,04 m
B. 4,0 m
C. 0,004 m
D. 0,4 m
Organizacja robót związanych …

Na podstawie fragmentu Instrukcji Id-1 określ, jaki sposób zabezpieczenia miejsca robót należy wprowadzić podczas wykonywania wymiany chodników na moście jednotorowym długości 10 m.

Fragment instrukcji Id-1
22Wymiana mostownictor zamknięty; sygnał
D1"Stój" zgodnie z
Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość do 30 km/h na
torze sąsiednim
23Zakładanie lub wymiana na
mostach odbojnic, blach,
chodników, pomostów itp.
- na mostach o długości do
20 m ograniczyć prędkość
do 50 km/h, sygnalista,
- na mostach o długości
powyżej 20 m tor
zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość do 30 km/h na
torze sąsiednim
...
26Montaż i demontaż konstrukcji
odciążających z wyjątkiem
szynowych
tor zamknięty; sygnał
D1"Stój" zgodnie z
Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość wg projektu
wykonawczego budowy i
harmonogramu robót
27Montaż i demontaż belkowej
konstrukcji odciążającej
(wbudowanie i wyjęcie z toru)
tor zamknięty; sygnał
D1"Stój" zgodnie z
Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość wg projektu
wykonawczego budowy i
harmonogramu robót
28Utrzymanie obiektów
inżynieryjnych przy użyciu
pojazdów z wysięgnikiem
koszowym
tor zamknięty; sygnał
D1"Stój" zgodnie z
Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość wg projektu
wykonawczego budowy i
harmonogramu robót

A. Ograniczyć prędkość do 20 km/h; sygnalista.
B. Zamknąć tor; ustawić sygnał D1 "Stój".
C. Ograniczyć prędkość do 30 km/h; sygnalista.
D. Ograniczyć prędkość do 50 km/h; sygnalista.
Organizacja robót związanych …

Na początku mostu wysokość toku szynowego wynosi 50,100 m n.p.m. Oblicz, jaka będzie wysokość toku szyny na końcu mostu, zakładając, że różnica wysokości między tymi punktami wynosi +10 mm.

A. 50,200 m n.p.m.
B. 51,100 m n.p.m.
C. 50,101 m n.p.m.
D. 50,110 m n.p.m.
TKO.04 Pytanie 28
Organizacja robót związanych …

Który rodzaj nawierzchni kolejowej na obiekcie mostowym pokazano na fotografii?

Ilustracja do pytania 28
A. Na mostownicach.
B. Z bezpośrednim przymocowaniem szyn do konstrukcji.
C. Z nawierzchnią zintegrowaną.
D. Na podkładach i podsypce tłuczniowej.
Organizacja robót związanych …

Kiedy nie ma potrzeby stosowania zabezpieczeń przed skutkami wykolejenia taboru?

A. Długość toru na wiadukcie wynosi 15 m, wiadukt jest umiejscowiony w granicach stacji
B. Długość toru na wiadukcie wynosi 15 m, wiadukt jest usytuowany na szlaku, w terenie płaskim
C. Długość toru na moście wynosi 10 m, most znajduje się w granicach stacji
D. Długość toru na moście wynosi 25 m, most znajduje się na szlaku, w terenie płaskim
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z fragmentem Instrukcji Id2 maksymalna odległość w świetle pomiędzy elementami wypełnienia poręczy od strony krawędzi przęsła dla chodników użytku publicznego wynosi

Fragment Instrukcji Id2
Oddział 1.2.4. Chodniki służbowe
1.Przęsła mostów i wiaduktów muszą być wyposażone w chodniki służbowe o szerokości w świetle nie mniejszej niż 0,75 m, chyba że ukształtowanie konstrukcji powoduje iż pieszy ruch służbowy nie koliduje ze ścianą budowli.
1a.Na nowych lub modernizowanych mostach i wiaduktach o długości większej niż 15 m powinny być wydzielone obustronne chodniki o szerokości nie mniejszej niż 0,75 m.
2.Wszystkie chodniki służbowe muszą być zaopatrzone od strony krawędzi przęsła w poręcze o wysokości nie mniejszej niż 1,10 m, chyba że sama konstrukcja przęsła stanowi dostateczne zabezpieczenie Rozstaw elementów wypełnienia poręczy nie może być większy niż 0,30 m.
Oddział 1.2.5 Chodniki użytku publicznego
1.Szerokość chodników użytku publicznego usytuowanych na mostach i wiaduktach, mierzona w świetle poręczy, nie może być mniejsza niż 1,50 m.
2.Chodniki użytku publicznego muszą być zaopatrzone w:
1) poręcz od strony toru - wysokości nie mniejszej niż 1,50 m i odległości w świetle pomiędzy elementami wypełnienia nie większej niż 0,15 m;
2) poręcz od strony krawędzi przęsła - wysokości nie mniejszej niż 1,10 m i odległości w świetle pomiędzy elementami wypełnienia nie większej niż 0,15 m.

A. 30 cm
B. 110 cm
C. 15 cm
D. 150 cm
Organizacja robót związanych …

Przy planowaniu rozkładu dróg na terenie budowy, wskazane jest, aby układ ich sieci, o ile to możliwe, dostosować do

A. efektywnego transportu na plac robót
B. ruchu okrężnego na terenie budowy obiektu
C. kierunków przyszłych dróg stałych
D. lokalizacji pomieszczeń magazynowych i warsztatowych
TKO.04 Pytanie 35
Organizacja robót związanych …

W trakcie nieprzerwanej wymiany mostownic na budowli inżynieryjnej konieczne jest zdemontowanie

A. blach węzłowych
B. odbojnic
C. śrub łubkowych
D. podkładów
TKO.04 Pytanie 37
Organizacja robót związanych …

Symbolem literowym lt na rysunku oznaczono

Ilustracja do pytania 37
A. światło poziome przęsła.
B. długość przęsła.
C. długość eksploatacyjną przęsła.
D. rozpiętość teoretyczną przęsła.
TKO.04 Pytanie 38
Organizacja robót związanych …

Renowacja nawierzchni mostu, na którym tor znajduje się na podsypce, polega między innymi na wymianie

A. mostownic
B. łubków
C. podkładów
D. podrozjazdnic
Organizacja robót związanych …

Kiedy należy przeprowadzić próbne obciążenie mostu?

A. miesiąc po zezwoleniu na ruch
B. po zakończeniu budowy, przed dopuszczeniem obiektu do ruchu
C. na końcu budowy, z inicjatywy inspektora nadzoru
D. tydzień po zatwierdzeniu próbnego ruchu
TKO.04 Pytanie 40
Organizacja robót związanych …

Jaką rolę pełnią izbice na obiekcie mostowym?

A. Chronią przed wykolejeniem pojazdów na moście
B. Stanowią wsparcie pod szyny kolejowe na moście
C. Łamią kry, które napływają na filar nurtowy
D. Ochronią filar przed nadjeżdżającymi pojazdami