Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Rejestracja, obróbka i publik…

Współczynnik jasności obiektywu oznaczany jako T-stop (w przeciwieństwie do F-stop)

A. wskazuje minimalny czas naświetlania umożliwiający fotografowanie z ręki
B. określa stopień przepuszczalności filtra polaryzacyjnego zamontowanego na obiektywie
C. oznacza temperaturową stabilność przysłony obiektywu przy zmianach otoczenia
D. uwzględnia rzeczywistą transmisję światła przez obiektyw, a nie tylko wartość teoretyczną
Rejestracja, obróbka i publik…

Jeżeli fotograf planuje realizację zdjęć katalogowych produktów na materiałach negatywowych przeznaczonych do światła żarowego, to asystent fotograficzny powinien przygotować oświetlenie

A. błyskowe, statywy oświetleniowe, blendę srebrną i złotą
B. halogenowe, statywy oświetleniowe, stół bezcieniowy
C. błyskowe, statywy oświetleniowe, stół bezcieniowy
D. halogenowe, statywy oświetleniowe, blendę srebrną i złotą
AUD.02 Pytanie 163
Rejestracja, obróbka i publik…

Określ minimalną ilość ujęć tego samego obiektu, koniecznych do wykonania fotografii w technice High Dynamic Range.

A. 5÷6 ujęć
B. 0÷2 ujęć
C. 2÷3 ujęć
D. 4÷5 ujęć
Rejestracja, obróbka i publik…

Do działań związanych z organizowaniem planu zdjęciowegonie wlicza się

A. wykonywania zdjęć i archiwizowania obrazów
B. przygotowania potrzebnego sprzętu fotograficznego
C. przygotowania sprzętu oświetleniowego oraz pomiaru światła
D. sporządzenia szkicu planu zdjęciowego
AUD.02 Pytanie 166
Rejestracja, obróbka i publik…

Efekt przetwarzania HDR określany jako "HDR look" charakteryzuje się

A. nienaturalnym wyglądem z przesadnym kontrastem lokalnym i nasyceniem kolorów
B. charakterystycznym czarno-białym wykończeniem z selektywnym kolorem
C. dominacją barw zimnych i niebieskiej poświaty
D. całkowitym brakiem cieni i obszarów prześwietlonych
Rejestracja, obróbka i publik…

W profesjonalnej fotografii cyfrowej kalibracja obiektywu (lens calibration) służy do

A. dostosowania temperatury barwowej obiektywu do matrycy aparatu
B. skorygowania potencjalnych błędów front-focus lub back-focus systemu autofokusa
C. zrównoważenia ekspozycji na brzegach kadru
D. eliminacji aberracji sferycznej w obiektywach szerokokątnych
AUD.02 Pytanie 170
Rejestracja, obróbka i publik…

Na fotografii zastosowano kompozycję obrazu

Ilustracja do pytania 10
A. centralną, prostą.
B. zamkniętą, dynamiczną.
C. wieloelementową, centralną.
D. symetryczną, otwartą.
AUD.02 Pytanie 171
Rejestracja, obróbka i publik…

Która z poniższych par barw stanowi największy kontrast kolorystyczny?

A. żółty i pomarańczowy
B. niebieski i granatowy
C. czerwony i pomarańczowy
D. czerwony i zielony
Rejestracja, obróbka i publik…

Jaka jest minimalna odległość przedmiotowa (x) od fotografowanego obiektu, w której powinien być umieszczony aparat z obiektywem o ogniskowej f, aby uzyskany obraz optyczny był rzeczywisty, odwrócony oraz dwukrotnie pomniejszony?

A. x = 2f
B. x = f
C. x < f
D. x > 2f
AUD.02 Pytanie 174
Rejestracja, obróbka i publik…

W celu zrobienia zdjęcia pokazującego 3/4 postaci ludzkiej w kadrze do kolan użyto planu

A. pełny
B. totalny
C. średni
D. amerykański
AUD.02 Pytanie 175
Rejestracja, obróbka i publik…

Które z narzędzi w Adobe Photoshop najlepiej nadaje się do miejscowej korekcji cieni i świateł?

A. Color Picker (Próbnik koloru)
B. Dodge and Burn (Rozjaśnianie i Ściemnianie)
C. Crop Tool (Kadrowanie)
D. Magic Wand (Różdżka)
Rejestracja, obróbka i publik…

Jaki obiektyw powinno się wykorzystać do fotografowania dużej części wnętrza z niewielkiej odległości?

A. Szerokokątny o ogniskowej 35 mm
B. Długoogniskowy o ogniskowej 80 mm
C. Teleobiektyw o ogniskowej 200 mm
D. Standardowy o ogniskowej 50 mm
AUD.02 Pytanie 177
Rejestracja, obróbka i publik…

W fotografii cyfrowej interpolacja bikubiczna to metoda

A. zmiany rozmiaru obrazu z zachowaniem lepszej jakości niż interpolacja liniowa
B. korekcji zniekształceń geometrycznych obiektywu
C. łączenia wielu ekspozycji w jeden obraz HDR
D. eliminacji szumów przez uśrednianie wielu klatek
AUD.02 Pytanie 178
Rejestracja, obróbka i publik…

Właściwie zrobione zdjęcie do paszportu to zdjęcie

A. czarno-białe, w rozmiarze 35 mm x 45 mm, na którym twarz zajmuje 70-80% całej powierzchni zdjęcia
B. kolorowe, w rozmiarze 35 mm x 45 mm, na którym twarz zajmuje 70-80% całej powierzchni zdjęcia
C. czarno-białe, w rozmiarze 30 mm x 40 mm, na którym twarz zajmuje 60-70% całej powierzchni zdjęcia
D. kolorowe, w rozmiarze 30 mm x 40 mm, na którym twarz zajmuje 60-70% całej powierzchni zdjęcia
AUD.02 Pytanie 180
Rejestracja, obróbka i publik…

W cyfrowej obróbce zdjęć, krzywe tonalne (curves) pozwalają na

A. selektywną korekcję zniekształceń obiektywu
B. usuwanie szumów przy wysokich wartościach ISO
C. automatyczne wyrównanie poziomów ekspozycji
D. precyzyjną regulację kontrastu w wybranych zakresach tonalnych
AUD.02 Pytanie 181
Rejestracja, obróbka i publik…

Podczas tworzenia kompozycji obrazu z wykorzystaniem zasady kontrastu barw, powinno się w projekcie wykorzystać zestawienie kolorów

A. czarnego i grafitowego
B. czerwonego i grafitowego
C. granatowego i żółtego
D. czarnego i granatowego
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby zrealizować wymagania reprodukcji, należy równomiernie oświetlić płaski oryginał, a ustawienie aparatu powinno być takie, aby oś optyczna obiektywu była

A. prostopadła do powierzchni oryginału
B. skośna w stosunku do płaszczyzny oryginału
C. równoległa do kierunku promieni oświetlenia
D. równoległa do powierzchni oryginału
Rejestracja, obróbka i publik…

Zabrudzenia matrycy aparatu cyfrowego są najbardziej widoczne przy fotografowaniu

A. nocnych krajobrazów z długimi czasami ekspozycji
B. portretów ze światłem punktowym z tyłu
C. kontrastowych scen z dużym otworem przysłony
D. jednolitych jasnych powierzchni z małym otworem przysłony
Rejestracja, obróbka i publik…

Światło, które pada, jest mierzone za pomocą światłomierza z czujnikiem

A. z dyfuzorem, skierowanym w stronę aparatu
B. bez dyfuzora, skierowanym w stronę źródła światła
C. bez dyfuzora, zwróconym w stronę aparatu
D. z dyfuzorem, skierowanym w stronę obiektu fotografowanego
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby uzyskać nocne zdjęcie z efektem rozmytych smug światła bez zakłóceń, trzeba zastosować długi czas ekspozycji, statyw, wężyk spustowy oraz ustawić czułość matrycy na wartość

A. ISO 800
B. ISO 200
C. ISO 400
D. ISO 100
AUD.02 Pytanie 191
Rejestracja, obróbka i publik…

Technika cyfrowa zwana luminosity masking w zaawansowanej obróbce fotografii polega na

A. automatycznym balansowaniu ekspozycji pomiędzy najjaśniejszymi i najciemniejszymi obszarami
B. zastosowaniu filtrów neutralnych podczas wykonywania zdjęć w trudnych warunkach oświetleniowych
C. tworzeniu masek selekcji bazujących na jasności poszczególnych obszarów zdjęcia
D. separacji kolorów na podstawie ich jasności w modelu HSL
Rejestracja, obróbka i publik…

Z jakiej odległości powinien ustawić się fotograf, aby oświetlić obiekt, korzystając z lampy błyskowej o LP=42, przy ustawieniu ISO 100 i przysłonie f/8?

A. Około 15 m
B. Około 5 m
C. Około 30 m
D. Około 1 m
AUD.02 Pytanie 194
Rejestracja, obróbka i publik…

Zdjęcie, w którym obie części są identyczne lub bardzo do siebie zbliżone pod względem kształtu i rozmiaru obiektów, stanowi przykład kompozycji z zastosowaniem zasady

A. równowagi
B. rytmiczności
C. symetrii
D. statyki
Rejestracja, obróbka i publik…

Najnowsze techniki fotogrametryczne do tworzenia trójwymiarowych modeli obiektów wymagają

A. wykonania serii zdjęć wokół obiektu z zachowaniem 60-80% nakładania się kadrów
B. użycia specjalnego obiektywu makro z funkcją skanowania laserowego
C. fotografowania wyłącznie w formacie RAW z pełną głębią kolorów
D. zastosowania minimum trzech aparatów fotograficznych zsynchronizowanych czasowo
AUD.02 Pytanie 198
Rejestracja, obróbka i publik…

Obraz cyfrowy, którego histogram ukazuje największą ilość pikseli o najwyższej jasności skupionych w okolicach prawej strony wykresu, jest

A. małokontrastowe.
B. niedoświetlone.
C. prawidłowo naświetlone.
D. prześwietlone.
AUD.02 Pytanie 200
Rejestracja, obróbka i publik…

Metoda fotografowania zwana bracketing ostrości (focus bracketing) służy do

A. wykonania serii zdjęć z różnymi płaszczyznami ostrości w celu późniejszego focus stacking
B. automatycznej korekcji aberracji chromatycznej na krawędziach obiektów
C. redukcji szumów w obszarach niedoświetlonych
D. niwelowania efektu winietowania na brzegach kadru