Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Rejestracja, obróbka i publik…

W jakiej najmniejszej odległości przedmiotowej (x) od zastosowanego obiektywu o ogniskowej f powinien znajdować się aparat fotograficzny w stosunku do fotografowanego obiektu, aby uzyskany obraz optyczny był rzeczywisty, odwrócony i tej samej wielkości?

A. x > 2f
B. x = f
C. x < f
D. x = 2f
Rejestracja, obróbka i publik…

Jaki obiektyw z dodatkowymi akcesoriami należy wykorzystać przy rejestracji obrazu, by skala odwzorowania obiektu na negatywie wynosiła 5:1?

A. Długoogniskowy z nasadką multiplikującą
B. Standardowy z pierścieniem pośrednim
C. Standardowy z nasadką multiplikującą
D. Długoogniskowy z mieszkiem pośrednim
Rejestracja, obróbka i publik…

Atrakcyjnym tłem do realizacji zdjęć portretowych w technice wysokiego klucza jest pejzaż

A. jesienny z kolorowymi liśćmi
B. letni z kobiercami kwitnących kwiatów
C. wiosenny z bujną zielenią
D. zimowy z obszarami pokrytymi śniegiem
AUD.02 Pytanie 246
Rejestracja, obróbka i publik…

Zjawisko aliasingu w fotografii cyfrowej objawia się

A. zniekształceniami geometrycznymi na brzegach kadru
B. powstawaniem kolorowych obwódek na krawędziach obiektów
C. efektem "schodków" na ukośnych liniach i krawędziach
D. zmniejszeniem nasycenia barw przy wysokich wartościach ISO
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby zapobiec wnikaniu ziarenek piasku do mechanizmu aparatu, należy użyć

A. osłony na korpus aparatu
B. osłony przeciwsłonecznej na obiektyw
C. filtru neutralnego
D. pędzelka elektrostatycznego
Rejestracja, obróbka i publik…

Użycie światła rozproszonego na sesji zdjęciowej powoduje uzyskanie

A. wyraźnego cienia za fotografowanym obiektem oraz niejednolitego oświetlenia sfotografowanej sceny
B. rozległego obszaru półcienia za fotografowanym obiektem oraz niejednolitego oświetlenia sfotografowanej sceny
C. rozległego obszaru półcienia za fotografowanym obiektem i jednolitego oświetlenia sfotografowanej sceny
D. wyraźnego cienia za fotografowanym obiektem i jednolitego oświetlenia sfotografowanej sceny
Rejestracja, obróbka i publik…

Które z poniższych ustawień aparatu należy zastosować do fotografii gwiazd na nocnym niebie?

A. Średni czas naświetlania, lampa błyskowa, statyw
B. Tryb zdjęć seryjnych, wysoka czułość ISO, z ręki
C. Długi czas naświetlania, niska czułość ISO, statyw
D. Krótki czas naświetlania, wysoka czułość ISO, z ręki
Rejestracja, obróbka i publik…

Technika fotograficzna called ETTR (Expose To The Right) ma na celu

A. maksymalizację ilości zarejestrowanych informacji poprzez ekspozycję na granicy prześwietlenia
B. zrównoważenie ekspozycji poprzez punktowy pomiar światła
C. redukcję szumów poprzez niedoświetlenie zdjęcia o 1EV
D. zwiększenie kontrastu poprzez redukcję tonów średnich
Rejestracja, obróbka i publik…

Podczas robienia zdjęć określono prawidłowe ustawienia ekspozycji: f/11 oraz 1/125 s. Jakie parametry ekspozycji powinny być użyte w danych warunkach oświetleniowych, aby osiągnąć maksymalną głębię ostrości i właściwe naświetlenie?

A. f/5,6 i 1/30 s
B. f/22 i 1/30 s
C. f/22 i 1/500 s
D. f/5,6 i 1/500 s
Rejestracja, obróbka i publik…

W nowoczesnych technikach fotografii produktowej termin splash photography odnosi się do

A. fotografowania z użyciem gęstej mgły do stworzenia efektu atmosferycznego
B. specjalnej metody oświetlenia rozpraszającego refleksy na powierzchniach
C. fotografowania płynów w ruchu z użyciem bardzo krótkich czasów ekspozycji
D. techniki łączenia zdjęć produktów z efektami wodnymi dodanymi cyfrowo
Rejestracja, obróbka i publik…

W aparatach kompaktowych użycie konwertera szerokokątnego pozwala na

A. wydłużenie ogniskowej i zawężenie pola widzenia obrazu
B. skrócenie ogniskowej i zawężenie pola widzenia obrazu
C. skrócenie ogniskowej i poszerzenie pola widzenia obrazu
D. wydłużenie ogniskowej i poszerzenie pola widzenia obrazu
Rejestracja, obróbka i publik…

W fotografii produktowej odbite lustrzane powierzchnie najlepiej fotografować przy użyciu

A. namiotu bezcieniowego i kontrolowanego odbicia kolorowych powierzchni
B. obiektywu szerokokątnego z małej odległości
C. mocnego, punktowego światła skierowanego bezpośrednio na produkt
D. filtru polaryzacyjnego eliminującego wszystkie odbicia
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby na fotografii uzyskać efekt zatrzymania ruchu kolarzy na zamazanym tle, jakie parametry należy ustawić w aparacie?

A. f/16 i 1/60 s
B. f/5,6 i 1/250 s
C. f/22 i 1/30 s
D. f/8 i 1/125 s
Rejestracja, obróbka i publik…

W oświetleniu dekoracyjnym określanym jako glamour główne źródło światła powinno być umiejscowione

A. z boku i nieco poniżej osi obiektywu aparatu fotograficznego
B. nieco poniżej, lecz równolegle do osi obiektywu aparatu fotograficznego na wprost fotografowanej osoby
C. nieco powyżej, ale równolegle do osi obiektywu aparatu fotograficznego na wprost fotografowanej postaci
D. w osi obiektywu aparatu fotograficznego za fotografowaną osobą
Rejestracja, obróbka i publik…

"Trójkąt ekspozycji" w fotografii odnosi się do relacji między

A. czasem naświetlania, matrycą, czułością detektora obrazu
B. czasem naświetlania, liczbą przysłony, intensywnością oświetlenia
C. czasem naświetlania, liczbą przysłony, czułością detektora obrazu
D. czasem naświetlania, obiektywem, czułością sensora obrazu
Rejestracja, obróbka i publik…

Systemy Focus Peaking w zaawansowanych aparatach cyfrowych wspomagają

A. ręczne ustawianie ostrości przez podświetlanie ostrych krawędzi
B. wybór punktów ostrości w trybie wielopunktowego autofokusa
C. redukcję szumów przy wysokich wartościach ISO
D. pomiar ekspozycji przez analizę punktową jasnych obszarów
Rejestracja, obróbka i publik…

System Bellows Factor w fotografii analogowej oznacza

A. stopień kompresji obrazu na materiale negatywowym
B. wartość rozproszenia światła przy użyciu filtrów efektowych
C. współczynnik korekcji ekspozycji przy stosowaniu mieszka fotograficznego
D. współczynnik załamania światła w obiektywach szerokokątnych
Rejestracja, obróbka i publik…

Jakie cechy są typowe dla fotografii wykonanej w niskim kluczu?

A. Ciemne tło, oświetlenie przednie rozproszone
B. Jasne tło, oświetlenie boczne z przodu
C. Jasne tło, oświetlenie frontalne
D. Ciemne tło, oświetlenie skierowane
Rejestracja, obróbka i publik…

Podczas sesji zdjęciowej na zewnątrz ustalono czas ekspozycji na 1/60 s oraz przysłonę f/8. Jakie ustawienia ekspozycji będą dawały identyczną ilość światła docierającego do matrycy?

A. 1/125 s; f/5,6
B. 1/30 s; f/4
C. 1/60 s; f/1,4
D. 1/250 s; f/5,6
Rejestracja, obróbka i publik…

Technika flat lay w fotografii produktowej polega na

A. wykonywaniu zdjęć przy użyciu obiektywu tilt-shift
B. zastosowaniu światła o maksymalnie rozproszonym charakterze
C. fotografowaniu na jednolitym tle z zastosowaniem cienia rzucanego
D. fotografowaniu obiektów ułożonych płasko na powierzchni z góry
AUD.02 Pytanie 268
Rejestracja, obróbka i publik…

Który rodzaj kompozycji charakteryzuje się umieszczeniem głównego motywu na przecięciu linii dzielących kadr na trzy równe części w pionie i poziomie?

A. Kompozycja centralna
B. Kompozycja symetryczna
C. Kompozycja diagonalna
D. Reguła trójpodziału
Rejestracja, obróbka i publik…

W trybie priorytetu przysłony (A/Av) fotograf ustawia

A. czas naświetlania, a aparat dobiera wartość przysłony
B. wartość przysłony, a aparat dobiera czas naświetlania
C. czułość ISO, a aparat dobiera czas naświetlania i przysłonę
D. balans bieli, a aparat dobiera pozostałe parametry ekspozycji
Rejestracja, obróbka i publik…

W jakim typie pomiaru światła czujnik rejestruje od 60% do 90% danych z centralnej części kadru, a pozostałą część z innych obszarów?

A. W pomiarze centralnie ważonym
B. W pomiarze punktowym
C. W pomiarze matrycowym
D. W pomiarze wielopunktowym
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby uzyskać kolorowe slajdy małych obiektów na materiale fotograficznym w skali 5:1, niezbędne jest przygotowanie analogowej lustrzanki

A. z obiektywem makro oraz filmem barwnym odwracalnym
B. z obiektywem makro oraz filmem negatywowym kolorowym
C. z obiektywem o długiej ogniskowej oraz filmem negatywowym kolorowym
D. z obiektywem o długiej ogniskowej oraz filmem barwnym odwracalnym
AUD.02 Pytanie 274
Rejestracja, obróbka i publik…

Aktualnie stosowana metoda zarządzania obrazami 16-bit w programie Adobe Photoshop pozwala na

A. uzyskanie wyższej rozdzielczości wydruku przy tej samej liczbie pikseli
B. wykorzystanie szerszej przestrzeni barw niż ProPhoto RGB
C. bardziej precyzyjną edycję przejść tonalnych i unikanie posteryzacji
D. umieszczanie większej liczby obrazów w jednym pliku PSD
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby wykonać zdjęcie sylwetkowe w studiu, należy odpowiednio ustawić źródło światła

A. przed obiektem, skierowanego na obiekt
B. przed obiektem, skierowanego na obiektyw
C. z boku obiektu, skierowanego na obiektyw
D. za obiektem, skierowanego na obiektyw
AUD.02 Pytanie 276
Rejestracja, obróbka i publik…

Efekt mikrokontrastu w fotografii oznacza

A. niedoświetlenie najciemniejszych partii obrazu
B. zdolność obiektywu do odwzorowania drobnych detali z zachowaniem kontrastu
C. prześwietlenie najjaśniejszych partii obrazu
D. odwzorowanie tonów pośrednich na fotografii
Rejestracja, obróbka i publik…

Trójkąt ekspozycji w fotografii odnosi się do relacji pomiędzy

A. czasem naświetlania, liczbą przysłony, natężeniem oświetlenia
B. czasem naświetlania, obiektywem, czułością detektora obrazu
C. czasem naświetlania, liczbą przysłony, czułością detektora obrazu
D. czasem naświetlania, matrycą, czułością detektora obrazu
Rejestracja, obróbka i publik…

Ustalając warunki oświetlenia przy robieniu zdjęć użytkowych małego obiektu na wybitnie kontrastowym tle, powinno się zastosować pomiar światła

A. padającego tuż przy lampach studyjnych
B. padającego przy fotografowanym obiekcie
C. odbitego przed obiektywem aparatu fotograficznego
D. odbitego tuż przy fotografowanym obiekcie