Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

EE8 Pytanie 162
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Instrukcja for(int i=1; liczba=4; i<5; i++) cout << "Liczba " << liczba << " jest parzysta." klasyfikuje się jako

A. warunkowa
B. rekurencyjna
C. prosta
D. iteracyjna
EE8 Pytanie 163
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

W standardzie ANSI C łańcuch tekstowy wprowadza się przy użyciu specyfikatora

A. %c
B. %d
C. %s
D. %l
EE8 Pytanie 164
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Dla u:=SQRT(4)-1 według notacji języka Pascal, wyrażenie (u<1) and (u>=0) zyska wartość

A. FALSE
B. 0
C. TRUE
D. 2
EE8 Pytanie 165
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Wyrażenie #include <stdio.h> umieszczone na początku programu w języku C

A. umożliwia korzystanie z funkcji zdefiniowanych w bibliotece stdio
B. informuje, że kod poniżej tego wyrażenia to definicja biblioteki stdio
C. wymaga bezwzględnie użycia funkcji z biblioteki stdio
D. jest traktowane jako komentarz w kodzie, ignorowany przez kompilator
EE8 Pytanie 168
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

W programowaniu obiektowym (ang. OOP) dziedziczenie polega na

A. podziale aplikacji na moduły programistyczne
B. tworzeniu nowej klasy na bazie jednej lub kilku już istniejących klas
C. hierarchicznym podziale kodu na bloki
D. braku bezpośredniego powiązania między strukturami a funkcjami
EE8 Pytanie 169
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Wywołanie funkcji Test (X, Y) polega na

  Procedure TEST(var A, B: integer); var Pom: integer; begin Pom := A; A := B; B := Pom; end;  


A. przypisaniu w zmiennych X i Y ich podwojonych wartości
B. odnalezieniu mniejszej wartości z dwóch liczb i przypisaniu jej do zmiennej Pom
C. odnalezieniu większej wartości z liczb i zapisaniu jej w zmiennej X
D. przypisaniu w zmiennych X i Y ich wzajemnie zamienionych wartości
EE8 Pytanie 170
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Po przeprowadzeniu algorytmu

  1. Pobierz pierwszy element tablicy 
2. Za x podstaw pierwszy element tablicy
3. Pobierz następny element tablicy
4. Jeżeli następny element tablicy jest większy od x, podstaw jego wartość za x
5. Jeżeli nie ma więcej elementów tablicy, zakończ,
w przeciwnym razie wróć do punktu 3

uzyska się
A. liczbę elementów w tablicy
B. wartość średnią elementów w tablicy
C. wartość minimalną w tablicy
D. wartość maksymalną w tablicy
EE8 Pytanie 171
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Poniższy algorytm przedstawiony w postaci sekwencji kroków zawiera

  1. Rozpocznij algorytm 2. Wprowadź wartość współczynnika a 3. Wprowadź wartość współczynnika b 4. Jeśli a=0, to jeśli b=0, to wyprowadź: "nieskończenie wiele rozwiązań" w przeciwnym razie wyprowadź: "równania sprzeczne" w przeciwnym razie: oblicz: x:=b/a, wyprowadź x 5. Zakończ algortym  


A. dwie operacje wprowadzenia danych i jedną operację warunkową
B. trzy operacje wyprowadzenia wyniku i dwie operacje warunkowe
C. dwie operacje wyprowadzenia wyniku i jedną operację warunkową
D. trzy operacje wprowadzenia danych i dwie operacje warunkowe
EE8 Pytanie 172
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Proces automatycznego przekształcania kodu napisanego w danym języku programowania na kod maszynowy to

A. integracja
B. kompilacja
C. sprawdzanie
D. enkapsulacja
EE8 Pytanie 174
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

W przedstawionym poniżej fragmencie kodu programu znajduje się między innymi

  var i,j,k:integer; begin ... k:=15; i:=5; j:=i+7; while (k < j) do j:=j-k; ... ...  


A. pętlę programową, która może powtarzać fragment kodu nieokreśloną liczbę razy
B. instrukcję warunkową
C. pętla programowa powtarzająca fragment kodu dwanaście razy
D. nieaktywną pętlę programową
EE8 Pytanie 176
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Termin zmiennej wskaźnikowej odnosi się do zmiennej

A. obiektowej określonej klasy
B. która przechowuje adres innej zmiennej w pamięci
C. tablicowej
D. o typie dynamicznym
EE8 Pytanie 177
Kategorie: Programowanie
Kwalifikacja EE8

Przedstawiony symbol graficzny, jest stosowany w zapisie algorytmów do

Ilustracja do pytania 17
A. obliczania długości wejściowego łańcucha znaków.
B. podjęcia decyzji, czy program ma zakończyć działanie.
C. wywołania funkcji właściwej, zdefiniowanej przez programistę.
D. wprowadzania wartości określonych zmiennych z klawiatury.