Aby efektywnie edytować nakładające się na siebie fragmenty obrazu, najlepiej jest zastosować warstwy. Warstwy w programach graficznych, takich jak Adobe Photoshop, pozwalają na niezależne manipulowanie różnymi elementami obrazu, co daje ogromne możliwości w zakresie edycji. Dzięki zastosowaniu warstw, możesz dodawać, modyfikować lub usuwać poszczególne fragmenty bez wpływu na inne elementy kompozycji. Na przykład, jeśli chcesz zmienić kolor tylko jednego obiektu na obrazie, wystarczy, że wybierzesz odpowiednią warstwę i zastosujesz na niej odpowiednie filtry lub narzędzia. Warstwy umożliwiają również korzystanie z kanałów alfa, co pozwala na precyzyjne zarządzanie przezroczystością i maskowaniem. W standardach edycji graficznej, użycie warstw stało się normą, ponieważ pozwala to na większą elastyczność i kontrolę nad finalnym efektem wizualnym. Przykładowo, w projektach skomplikowanych grafik, takich jak plakaty czy infografiki, korzystanie z warstw jest kluczowe dla zachowania porządku i efektywności pracy.
Histogram, jako narzędzie analizy tonów i kolorów na obrazie, jest przydatny w dostosowywaniu ekspozycji czy kontrastu, ale nie można go stosować do edytowania nakładających się fragmentów. Histogram przedstawia rozkład wartości jasności pikseli, co pozwala na ocenę balansu tonów w obrazie, jednak nie umożliwia manipulacji poszczególnymi elementami. Kanał alfa z kolei odnosi się do przezroczystości poszczególnych pikseli w obrazie, co jest pomocne w tworzeniu efektów przezroczystości, ale nie ma zastosowania w edytowaniu fragmentów obrazu, które zachowują pełną nieprzezroczystość. Kadrowanie, jako technika przycinania obrazu, ma na celu zmianę jego rozmiaru lub proporcji, co również nie pozwala na edytowanie fragmentów wewnątrz obrazu. Używanie kadrowania w kontekście nakładających się elementów nie pozwala na ich indywidualną edycję, a jedynie na usunięcie części obrazu. W związku z tym, histogram, kanał alfa i kadrowanie są narzędziami, które nie spełniają wymagań dotyczących precyzyjnej edycji nakładających się fragmentów.