Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie działalności info…

Którą funkcję spełnia promocja, jeżeli jej celem jest przekazanie nabywcom wiedzy o ukazaniu się nowej publikacji ze znanej serii, warunkach jej sprzedaży i cenie?

A. Wspierania sprzedaży.
B. Konkurencyjną.
C. Informacyjną.
D. Edukacyjną.
Prowadzenie działalności info…

Na podstawie informacji ze strony internetowej księgarni wskaż stosowaną formę aktywizacji sprzedaży

Informacja ze strony internetowej księgarni
KSIĄŻKI Z RABATEM -70% ZAMÓW Z KODEM
Kod: XXX000YYY
jest aktywny tylko do 30 marca 2021 roku.
Rabat jest naliczany na maksymalnie 5 książek z listy.
Wszystkie tytuły - kliknij tutaj

A. Propaganda marketingowa.
B. Sprzedaż osobista.
C. Obniżka cen.
D. Promocja sprzedaży.
Prowadzenie działalności info…

Którą publikację należy włączyć do warsztatu informacyjno-bibliograficznego antykwariatu specjalizującego się w sprzedaży dzieł wydanych do roku 1950?

A. O wychowaniu umysłowym, moralnem i fizycznym / H. Spencer. – Warszawa, 1908
B. Katalog druków XVI wieku z historycznej kolekcji Ossolineum. – Wrocław, 2017
C. Sztuka ludowa w Polsce / T. Seweryński. – Kraków, 1948
D. Jezioro Bodeńskie / St. Dygat. – Warszawa, 1946
Prowadzenie działalności info…

Która z wymienionych adnotacji dotyczących książki Antropologia Kultury pod redakcją Andrzeja Mencwela jest adnotacją zawartościową?

A. Jest to dzieło, którego zawartość została dostosowana do nowego programu nauczania studentów Wydziału Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego.
B. Z treści: Pojęcie kultury; Wzory kultury; Czas; Przestrzeń; Pierwotne związki społeczne; Kultura tradycyjna; Kultura szlachecka; Kultura masowa.
C. Jest to pierwsza część podręcznika akademickiego nawiązującego do skryptu <i>Wiedza o kulturze</i>.
D. Jest to wydanie w znacznym stopniu zmienione w stosunku do pierwowdruku. Gruntownej wymianie uległy przede wszystkim teksty lektur dołączone w wyborze do poszczególnych rozdziałów.
Prowadzenie działalności info…

Sprawozdania z przeprowadzonych badań marketingowych wskazują, że uwagę klientów najszybciej przyciągają książki wyeksponowane na

A. najnizszych półkach.
B. wysokości wzroku.
C. wysokości wyciągniętej w górę dłoni.
D. najwyższych półkach.
Prowadzenie działalności info…

Którą formę popularyzacji czytelnictwa zastosowała księgarnia, która zorganizowała spotkanie czytelników z popularnym autorem książek?

A. Spotkanie autorskie.
B. Blog czytelniczy.
C. Happening.
D. Bookcrossing.
Prowadzenie działalności info…

Która z wymienionych adnotacji dotyczących książki Johna Graya Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus nie jest adnotacją zalecającą?

A. John Gray w swoim poradniku wyjaśnia, dlaczego kobietom i mężczyznom tak trudno porozumieć się i stworzyć szczęśliwy związek. Informuje też, jak wiedza o dzielących ich różnicach może wpłynąć na wzajemne relacje.
B. Jest to jeden z najbardziej poczytnych poradników. Stał się przyczyną ogromnej popularności autora. Mimo pozornie lekkiego ujęcia tematu i ogromnego ładunku humoru naprawdę może pomóc w poprawie jakości związku między kobietą a mężczyzną. Książkę czyta się szybko i przyjemnie.
C. Jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich pozostających w związku lub planujących nawiązanie bliższych relacji z partnerem płci przeciwnej. Mówi głównie o tym, że mężczyźni i kobiety inaczej myślą, czują, postrzegają, reagują i kochają. Pomaga zrozumieć i nazwać emocje, podpowiada, jak się wzajemnie słuchać i szanować swoją odmienność, która może być przecież fascynująca.
D. Niezwykle interesująca książka o zawiłościach relacji damsko-męskich, napisana ze swadą i humorem. Autor jest znakomitym obserwatorem, a przedstawione przykłady świetnie tłumaczy oraz analizuje również dzięki osobistym doświadczeniom. Niestety, świadomość różnic mentalnych pomiędzy kobietami i mężczyznami nie ustrzegła go przed rozwodem.
Prowadzenie działalności info…

Do którego działu w księgarni medycznej należy włączyć wskazaną książkę?

Atlas holterowskich zapisów EKG / Urszula Cieślik-Guerra i in.; red. Małgorzata Kurpesa – Warszawa: Total Project, 2014. – 94 s. : il. ; 31 cm. – ISBN 978-83-931183-7-3

A. Chirurgia.
B. Chemia.
C. Kardiologia.
D. Pielęgniarstwo.
Prowadzenie działalności info…

Cytat zamieszczony w ramce zawiera opis bibliograficzny

GRAY, John (1951- )
Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus / John Gray ; przełożyła Katarzyna Waller-Pach. – Wydanie 3. poprawione (dodruk). – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. – 310, [1] stron ; 23 cm. Tytuł oryginału: Men are from Mars, women are from Venus : a practical guide for improving communication and getting what you want in your relationships. – ISBN 978-83-7510-312-0 : zł 33,90

A. rejestracyjny.
B. skrócony.
C. analityczny.
D. adnotowany.
Prowadzenie działalności info…

Na podstawie mapy wskaż województwa, w których jest najwięcej księgarń przypadających na 1 mieszkańca.

Ilustracja do pytania 15
A. Lubelskie i pomorskie.
B. Opolskie i świętokrzyskie.
C. Wielkopolskie, łódzkie i śląskie.
D. Mazowieckie, podlaskie i małopolskie.
Prowadzenie działalności info…

Do którego działu Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej należy zakwalifikować opis bibliograficzny książki zamieszczony w ramce?

Quo vadis / Henryk Sienkiewicz. – Wrocław: Wydawnictwo Siedmioróg, 2017. – 418 stron ; 21 cm. – ISBN 978-83-66251-17-5

Akcja tego dzieła rozgrywa się w starożytnym Rzymie za panowania cesarza Nerona, w przełomowym momencie jego okrutnych rządów, które prowadzą do odwrócenia się ludu rzymskiego od władcy i zwrócenia się ku prześladowanym chrześcijanom i nowej wierze. Głównym wątkiem powieści jest miłość patrycjusza rzymskiego Marka Winicjusza do chrześcijańskiej zakładniczki Ligii.

A. 8 – Językoznawstwo. Nauka o literaturze. Literatura piękna.
B. 9 – Archeologia. Historia. Geografia. Biografie.
C. 1 – Filozofia. Psychologia.
D. 2 – Religia. Religioznawstwo.
Prowadzenie działalności info…

Przedstawiona w ramce charakterystyka metody badania rynku dotyczy

Jest to metoda bardzo często stosowana w celu wypróbowania i sprawdzenia skuteczności różnych działań marketingowych na zachowania konsumentów. W założeniach tej metody występują dwie zmienne: zmienna zależna – najczęściej wysokość sprzedaży i zmienna niezależna, czyli działanie w założeniach mające wpływ na zmienną zależną. W badaniach tego typu najczęściej manipuluje się rodzajem reklamy, ceną produktu lub rodzajem opakowania.

A. badania panelowego.
B. obserwacji biernej.
C. badania eksperymentalnego.
D. obserwacji aktywnej.
Prowadzenie działalności info…

Który instrument marketingowego oddziaływania na klienta zastosowała księgarnia, umieszczając w katalogu wysyłkowym informację o darmowej wysyłce książek i 5% rabacie na zakupione książki w Dniu Dziecka?

A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sponsoring.
D. Sprzedaż osobistą.
Prowadzenie działalności info…

Książkę przedstawioną na rysunku należy włączyć w księgarni ogólnoasortymentowej do działu

Ilustracja do pytania 25
A. Językoznawstwo.
B. Literatura powszechna.
C. Medycyna.
D. Literatura polska.