Filtrowanie pytań
Wśród atutów rynku usług transportowo-spedycyjnych wyróżnia się
Do zliczania wszystkich kilometrów, które pojazd pokonał w trakcie użytkowania, używa się
Maksymalna długość pojazdu członowego wykorzystywanego do przewozów na obszarze Polski nie może być większa niż
Który typ kontenera ma funkcję podgrzewania?
Do transportu ładunków masowych luzem przeznaczone są wagony
Korzystając z zamieszczonej tabeli, ustal najniższy koszt przewozu 10 paletowych jednostek ładunkowych jednym środkiem transportu na odległość 26 km, jeżeli pojazd porusza się ze średnią prędkością 20 km/h.
| Cennik opłat przewozowych | |
| Rodzaj środka transportu – maksymalna pojemność | Cennik |
| pojazd 5-paletowy (14 m³) | 100,00 zł za każdą rozpoczętą godzinę |
| pojazd 8-paletowy (20 m³) | 125,00 zł za każdą rozpoczętą godzinę |
| pojazd 14-paletowy (35 m³) | 150,00 zł za każdą rozpoczętą godzinę |
| pojazd 20-paletowy (50 m³) | 180,00 zł za każdą rozpoczętą godzinę |
Tabela przedstawia informacje o naczepach należących do przedsiębiorstwa. Które dwie naczepy nadają się do przewozu 33 palet o wymiarach 1200 mm/800 mm, których nie można piętrzyć?
| Naczepa | Długość, mm | Szerokość, mm | Wysokość, mm |
|---|---|---|---|
| 1 | 13 620 | 2 490 | 2 750 |
| 2 | 13 620 | 2 480 | 2 800 |
| 3 | 7 200 | 2 450 | 2 450 |
| 4 | 7 200 | 2 450 | 2 500 |
Do atutów rynku usług transportu i spedycji możemy zaliczyć
Transport naczep samochodowych na specjalnych wózkach kolejowych to przewóz w systemie
Przedsiębiorstwo transportowe zaplanowało wzrost wykorzystania przebiegu środków transportu. W zależności od gałęzi transportu wzrost miał kształtować się na poziomie od 5% do 20%. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oceń, która gałąź transportu osiągnęła co najmniej zaplanowany wzrost wykorzystania przebiegu pojazdów.
| Wyszczególnienie | Transport morski | Transport lotniczy | Transport kolejowy | Transport samochodowy |
|---|---|---|---|---|
| Współczynnik wykorzystania przebiegu środków transportu w roku bazowym – 2015 r. | 0,90 | 0,65 | 0,75 | 0,70 |
| Planowany wzrost wykorzystania przebiegu środków transportu | 5% | 10% | 15% | 20% |
| Współczynnik wykorzystania przebiegu środków transportu w roku badanym – 2016 r. | 0,95 | 0,70 | 0,80 | 0,80 |
Zanurzenie ciągnika siodłowego z naczepą na platformie wagonowej stanowi część działań związanych z załadunkiem w systemie
Zgodnie z przedstawioną charakterystyką wybranych kategorii homologacji środków transportu, w świadectwie homologacji pojazdu silnikowego przeznaczonego do przewozu ładunków o masie do 24 t, w pozycji kategoria będzie wpisane
| Charakterystyka wybranych kategorii homologacji środków transportu | |
|---|---|
| Pojazdy kategorii M to pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu. Kategorię M dzielimy na: | |
| M1 | - pojazdy mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy, |
| M2 | - pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 5 ton, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy, |
| M3 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 5 ton, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy. |
| Pojazdy kategorii N to pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu ładunków. Kategorię N dzielimy na: | |
| N1 | - pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 tony, |
| N2 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 tony, ale nieprzekraczającej 12 ton, |
| N3 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 12 ton. |
| Pojazdy kategorii O to przyczepy (z włączeniem naczep). Kategorię O dzielimy na: | |
| O1 | - pojazdy o maksymalnej masie nieprzekraczającej 750 kg, |
| O2 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 750 kg, ale nieprzekraczającej 3,5 tony, |
| O3 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 tony, ale nieprzekraczającej 10 ton, |
| O4 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 10 ton. |
Transport samochodów na statek powinien być realizowany z wykorzystaniem technologii przeładunkowej?
Ilustracja przedstawia samochód cysternę z przyczepą zbiornikową do przewozu mleka. Cysterna ma pojemność 15 000 litrów, a przyczepa 13 000 litrów. Ile takich zestawów drogowych jest potrzebnych do jednorazowego transportu 140 000 litrów mleka przy założeniu, że każdy zbiornik może mieć 100% wypełnienie?

Pojazdem o maksymalnej masie całkowitej (DMC) 20 t przewieziono ładunek o wadze 16 t. Jaki był wskaźnik wykorzystania ładowności, jeśli masa własna pojazdu wynosi 4 t?
Przy użyciu którego z wózków widłowych załadunek 30 paletowych jednostek ładunkowych, każda o masie brutto 1 290 kg zostanie wykonany w najkrótszym czasie?
udźwig 1 500 kg średnia prędkość 6 km/h | udźwig 1 200 kg średnia prędkość 12 km/h | udźwig 1 400 kg średnia prędkość 8 km/h | udźwig 1 100 kg średnia prędkość 15 km/h |
| Wózek 1. | Wózek 2. | Wózek 3. | Wózek 4. |
Nadwozia typu silos są wykorzystywane do transportu
Na terminalu drogowym i kolejowym, zmiana środka transportu dla intermodalnych jednostek transportowych w systemie "na barana" realizowana jest przy użyciu
Pojazd przeznaczony do transportu od 12 do 20 osób to
Do przeładunku z wagonów kolejowych na statek rur o długości 25 m, średnicy 4 metrów i masie 50 ton, należy zastosować urządzenie typu
| reach stacker | suwnica nabrzeżowa | żuraw pływający | przenośnik taśmowy |
|---|---|---|---|
| Udźwig: 40 t Wysokość podnoszenia: 14 m Zasięg ramienia: 6 m Uchwyt: chwytak | Udźwig: 60 t Wysokość podnoszenia: 35 m Zasięg ramienia: 50 m Uchwyt: zawiesie stalowe | Udźwig: 43 t Wysokość podnoszenia: 20 m Zasięg ramienia: 50 m Uchwyt: chwytak | Udźwig: 1 t/1 m długości Wysokość podnoszenia: 2 m Zasięg: 5 m Uchwyt: brak |
| A. | B. | C. | D. |
Rodzaj środka transportu operuje regularnie, przewożąc naczepy między miejscem załadunku a miejscem wyładunku, bez oczekiwania na załadunek lub wyładunek. Jak określamy ten model transportu?
Który z komponentów wózka odpowiada za zachowanie stabilności podczas transportu ładunku?
W celu transportu mieszanki betonowej, powinno się użyć samochodu ciężarowego o nadwoziu typu
Aby obliczyć współczynnik wykorzystania ładowności naczepy, należy podzielić
W pojeździe o maksymalnej dopuszczalnej masie (mdm) wynoszącej 18 t zamieszczono 20 paletowych jednostek ładunkowych (pjł) o masie 499,5 kg/pjł. Oblicz, jaki jest stopień wykorzystania pojemności ładunkowej pojazdu, jeśli jego masa własna wynosi 6 900 kg?
Na ilustracji jest przedstawiony przewóz z zastosowaniem systemu

Pierwszą inspekcję techniczną nowego pojazdu ciężarowego o maksymalnej masie całkowitej do 3,5 t przeprowadza się
Urządzenie pokazane na ilustracji ma na celu transportowanie
Czym jest Reachstacker?
W wagonie o wewnętrznych wymiarach (dł. x szer. x wys.): 14,2 x 2,8 x 2,5 m oraz ładowności 20 t załadowano skrzynie o wymiarach (dł. x szer. x wys.): 1,4 x 1,3 x 2,4 m i masie 650 kg każda. Oblicz współczynnik wykorzystania ładowności wagonu przy maksymalnej, możliwej do załadunku, liczbie skrzyń ze względu na wymiary.
Ile wagonów o pojemności 44 t powinno się użyć do transportu 528 000 kg węgla?
Elementy infrastruktury liniowej w transporcie kolejowym to
Statki morskie z poziomym systemem przeładunkowym, przeznaczone do transportu znormalizowanych kontenerów, określane są jako
Aby przewieźć 1 sztukę niepodzielnego ładunku o masie 37 ton, powinno się zastosować ciągnik
Jaki model organizacji transportu wykorzystuje firma oferująca usługi transportowe, które polegają na załadunku towaru w jednym punkcie, a następnie jego dostarczeniu do różnych punktów odbioru w trakcie jednej trasy, bez potrzeby powrotu do miejsca załadunku?
Jakie urządzenie jest wykorzystywane do masowego przenoszenia kontenerów z wagonów kolejowych na naczepy podkontenerowe?
Jaki rodzaj nadwozia pojazdu ciężarowego powinien być użyty do transportu paliwa w stanie luzem?
Którą skrzynię ładunkową należy wybrać do jednorazowego załadunku i przewozu 34 paletowych jednostek ładunkowych (pjł), każda o wymiarach 1,2 m x 0,8 m x 2,1 m (dł. x szer. x wys.) i masie 650 kg/pjł?
| Skrzynia ładunkowa | Wymiary wewnętrzne skrzyni ładunkowej [dł. x szer. x wys.] | Ładowność [t] |
|---|---|---|
| A. | 7,25 m x 2,20 m x 2,35 m | 10,00 |
| B. | 10,30 m x 2,35 m x 2,40 m | 16,00 |
| C. | 12,55 m x 2,35 m x 2,45 m | 22,00 |
| D. | 14,30 m x 2,45 m x 2,45 m | 24,00 |
Korzystając z fragmentu rozporządzenia Ministra Infrastruktury, określ maksymalną masę dla pojazdu członowego składającego się z trójosiowego pojazdu silnikowego i trójosiowej naczepy, przewożącego 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym na odległość 130 km.
| Fragment Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia | |
§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2 – 20, nie może przekraczać w przypadku: 1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy o jednej osi, z wyjątkiem naczepy – 10 ton, b) przyczepy o dwóch osiach, z wyjątkiem naczepy – 18 ton, c) przyczepy o liczbie osi większej niż dwie, z wyjątkiem naczepy – 24 ton; 2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdu samochodowego mającego łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z: a) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72m) –42 tony, b) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 44tony, c) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 42 tony, d) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 44 tony; 3) zespołu pojazdów mającego 3 osie – 28 ton. |