Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja transportu

Jednostką ładunkową w formie paletowej jest

A. sam ładunek, który znajduje się na palecie
B. paleta z ładunkiem umieszczonym na niej, zabezpieczonym przed rozformowaniem
C. platforma służąca do transportu i składowania produktów
D. skrzynia o standardowych wymiarach z ładunkiem w jej wnętrzu
Organizacja transportu

Na podstawie cennika oblicz wartość netto usługi przewozu na odległość 100 km materiałów budowlanych o masie 20 t.

Cennik
Rodzaj ładunkuMasa ładunku
[kg]
Stawka netto za 1 km
[zł]
Neutralny1 000 ÷ 2 9993,60
3 000 ÷ 5 9993,80
6 000 ÷ 14 9994,20
15 000 ÷ 24 0004,80
Niebezpieczny1 000 ÷ 2 9994,60
3 000 ÷ 5 9994,80
6 000 ÷ 14 9995,20
15 000 ÷ 24 0005,80

A. 520,00 zł
B. 480,00 zł
C. 360,00 zł
D. 580,00 zł
Organizacja transportu

Sztauowanie ładunku to proces jego

A. oznakowania w celu automatycznej identyfikacji w kanale dystrybucji
B. ubezpieczenia na czas transportu
C. właściwym rozmieszczeniu i umocowaniu na sutku
D. transportu wewnętrznego bez zabezpieczenia przed rozformowaniem
Organizacja transportu

Oblicz całkowitą masę 15 paletowych jednostek ładunkowych (pjł), gdzie każda z nich zawiera 16 kartonów, przy założeniu, że masa brutto jednego kartonu wynosi 45 kg, a masa samej palety to 25 kg?

A. 11 175 kg
B. 16 800 kg
C. 18 000 kg
D. 10 800 kg
Organizacja transportu

Przewoźnik otrzymał zlecenie przewozu 10 paletowych jednostek ładunkowych (pjł) o masie 60 kg każda na odległość 80 km. Oblicz fracht, za przewóz korzystając z cennika w tabeli.

Cennik przewozu jednej pił netto [zł]
Masa jednej piłdo 50 kmod 51 km do 100 kmpowyżej 100 km
do 50 kg50,0060,0080,00
do 100 kg60,0070,0090,00
do 200 kg70,0080,00100,00
Do ceny netto należy doliczyć opłatę paliwową w wysokości 12% ceny netto i opłatę drogową w wysokości 2% ceny netto.

A. 798,00 zł
B. 784,00 zł
C. 700,00 zł
D. 714,00 zł
Organizacja transportu

Harmonogram pracy kierowcy obejmuje

A. spis działań z czasem ich realizacji oraz listę urządzeń, które będą wykorzystywane do tych działań
B. spis działań wykonywanych przez kierowcę, czas ich trwania oraz kolejność ich realizacji
C. wykaz godzinowy zadań realizowanych przez podwykonawców w trakcie transportu
D. wykaz godzinowy działań podejmowanych przy załadunku towaru
Organizacja transportu

Cross-docking to proces polegający na

A. przeładowaniu oraz wysyłce towarów do odbiorcy bezpośrednio po ich dostarczeniu do magazynu, bez potrzeby ich składowania
B. transportowaniu towarów przez terytorium danego kraju
C. naklejaniu banderol na produkty lub ich opakowania
D. zwiększeniu liczby pojazdów na drogach, co jest wynikiem zakorkowania niektórych odcinków dróg
Organizacja transportu

Jakie oznaczenie służy do identyfikacji jednostek logistycznych zgodnie z normami GS1?

A. SSCC (Serial Shipping Container Code)
B. GTIN (Global Trade Item Number)
C. GLN (Global Location Number)
D. GCN (Global Coupon Number)
Organizacja transportu

Pracownik został poproszony o zebranie ładunku składającego się z 18 opakowań zbiorczych. Zlecenie musi spełniać następujące wymagania:
- używane są palety typu EUR (1200 x 800 x 144 mm)
- wymiary opakowania zbiorczego to 400 x 400 x 400 mm
- maksymalna wysokość pjł nie może przekraczać 1344 mm

Ile minimalnie palet jest potrzebnych do wykonania tego zlecenia?

A. 4 palety
B. 3 palety
C. 2 palety
D. 1 paleta
Organizacja transportu

Załadunek paletowych jednostek ładunkowych (pjł) do kontenera rozpoczął się o godzinie 8:00. Ładunek zostanie rozmieszczony w kontenerze w dwóch warstwach, w każdej warstwie w liczbie zgodnej z przedstawioną ilustracją. O której godzinie najprędzej pojazd z kontenerem będzie mógł wyjechać w trasę, jeżeli załadunek 1 pjł trwa 2 minuty, a czas załadunku kontenera na środek transportu drogowego wynosi 10 minut?

Rozmieszczenie paletowych jednostek ładunkowych w kontenerze w jednej warstwie

Ilustracja do pytania 21
A. O godzinie 10:00
B. O godzinie 9:10
C. O godzinie 9:50
D. O godzinie 9:00
Organizacja transportu

Na podstawie parametrów kontenerów ISO podanych w tabeli, oblicz ile maksymalnie skrzyń o wymiarach (dł. x szer. x wys.): 1 400 x 1 100 x 1 600 mm i masie brutto 950 kg/skrzynię można umieścić w kontenerze uniwersalnym typu 1C?

Parametry kontenerów ISO
TypDługość
zewnętrzna
[mm]
Długość
wewnętrzna
[mm]
Szerokość
zewnętrzna
[mm]
Szerokość
wewnętrzna
[mm]
Wysokość
zewnętrzna
[mm]
Wysokość
wewnętrzna
[mm]
Ładowność
[t]
1AA12 19211 9982 4382 3302 5912 35028,23
1A12 19211 9982 4382 3302 4382 19728,23
1BB9 1258 9312 4382 3302 5912 35022,10
1B9 1258 9312 4382 3302 4382 19722,10
1CC6 0585 8672 4382 3302 5912 35017,80
1C6 0585 8672 4382 3302 4382 19717,80
1D2 9912 8022 4382 3302 4382 1978,88

A. 8 skrzyń.
B. 9 skrzyń.
C. 12 skrzyń.
D. 18 skrzyń.
Organizacja transportu

Gdy zleceniodawca wynagradza za zdolność ładunkową (pojemność) zamówionego środka transportu, niezależnie od ilości i objętości towaru, który zostanie załadowany, to taki transport określa się

A. kabotażowym
B. drobnicowym
C. ponadgabarytowym
D. całopojazdowym
Organizacja transportu

Zgodnie z przedstawionym fragmentem ustawy, ładunek wystający poza płaszczyznę obrysu pojazdu o szerokości 2,55 m nie może wystawać z jednej strony boku pojazdu na odległość większą niż

Fragment ustawy Prawo o ruchu drogowym
Art. 61.
1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu. (...)
3. Ładunek umieszczony na pojeździe powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Nie może on mieć odrażającego wyglądu lub wydzielać odrażającej woni.
4. Urządzenia służące do mocowania ładunku powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.
5. Ładunek sypki może być umieszczony tylko w szczelnej skrzyni ładunkowej, zabezpieczonej dodatkowo odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się ładunku na drogę.
6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:
1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;
2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;
3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.

A. 1,50 m
B. 0,50 m
C. 3,00 m
D. 0,23 m
Organizacja transportu

Z fizycznych, chemicznych oraz biologicznych właściwości i cech przewożonych ładunków wynika

A. techniczna podatność transportowa
B. ekonomiczna podatność transportowa
C. ładunkowa podatność transportowa
D. naturalna podatność transportowa
Organizacja transportu

W sytuacji, gdy zleceniodawca uiścił opłatę za pełną zdolność przewozową zamówionego pojazdu, niezależnie od ilości oraz objętości przewożonego towaru, przedsiębiorstwo transportowe przystąpi do wykonania jednorazowego transportu?

A. całopojazdowy
B. drobnicowy
C. specjalny
D. wahadłowy
Organizacja transportu

Z przedstawionego fragmentu ustawy Prawo o ruchu drogowym wynika, że maksymalna odległość, na jaką ładunek może wystawać z przodu pojazdu powinna być

6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;

3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.

A. większa niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu pojazdu.
B. nie większa niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.
C. nie większa niż 2 m od osi przyczepy.
D. większa niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.
Organizacja transportu

Przewóz środkami transportu drogowego marchewki, pietruszki i kalafiorów, gotowych do spożycia, powinien być realizowany w temperaturze maksymalnej

Fragment umowy ATP z dnia 1 września 1970 ratyfikowanej przez Prezydenta RP dnia 14 maja 2015 r.
Produkty spożywczeTemperatura maksymalna
I Surowe mleko+6°C
II Mięso czerwone i duża dziczyzna+7°C
III Produkty mięsne, mleko pasteryzowane, masło, świeży nabiał (jogurt, kefir, śmietana, świeży ser), gotowe do spożycia gotowane produkty spożywcze przyrządzone surowo warzywne i produkty warzywne, skoncentrowany sok owocowy, dziczyzna, drób, produkty rybne niewymienione poniżej+6°C
IV Dziczyzna, drób, króliki+4°C
V Czerwone podroby+3°C
V Mięso mielone+2°C

A. +7°C
B. +6°C
C. +4°C
D. +3°C