Filtrowanie pytań
Obsługa operacyjna portu lotn…
A. pod skrzydłami.
B. pod kadłubem.
C. na stateczniku poziomym.
D. na stateczniku pionowym.
TLO.02 Pytanie 2
Obsługa operacyjna portu lotn…
Wartość opisująca oddziaływanie statku powietrznego na nawierzchnię przy określonych, znormalizowanych kategoriach podłoża to liczba klasyfikacyjna
A. lotniska.
B. statku powietrznego.
C. powierzchni.
D. portu lotniczego.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Wysunięte podczas lotu klapy na skrzydłach samolotu powodują
A. obniżenie emisji hałasu.
B. oblodzenie.
C. zwiększenie siły ciągu.
D. wzrost siły nośnej.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Obsługa sprzętu do odladzania statków powietrznych na płycie postojowej samolotów realizowana jest przez
A. personel METEO.
B. personel PAŻP.
C. producenta statku powietrznego.
D. agenta obsługi naziemnej.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Przedstawiony na rysunku statek powietrzny należy do grupy

A. górnopłatów.
B. latających skrzydeł.
C. centropłatów.
D. dolnopłatów.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Który znak określa przynależność państwową statku powietrznego zarejestrowanego w Polsce?
A. POL-ASA
B. PL-POL1
C. SP-TBA
D. PS-01A
TLO.02 Pytanie 7
Obsługa operacyjna portu lotn…
Najczęściej występującą przyczyną incydentów i wypadków lotniczych jest
A. awaria silnika samolotu.
B. awaria sprzętu łączności radiowej.
C. czynnik ludzki.
D. awaria urządzeń pokładowych samolotu.
TLO.02 Pytanie 8
Obsługa operacyjna portu lotn…
Znakiem przynależności państwowej statku powietrznego zarejestrowanym na terenie Rzeczpospolitej Polski jest
A. PO-POL1
B. SP-LIN
C. PS-ASA
D. PC-01A
TLO.02 Pytanie 9
Obsługa operacyjna portu lotn…
Maksymalna masa statku powietrznego dopuszczalna do startu, podana w oficjalnym dokumencie potwierdzonym przez właściwe władze lotnicze państwa, w którym statek powietrzny jest zarejestrowany to
A. TOCA
B. MTOW
C. TOMA
D. MTAC
Obsługa operacyjna portu lotn…
Który znak rejestracyjny informuje o tym, że dany cywilny statek powietrzny jest zarejestrowany w Polsce?
A. SP-ABC
B. PL-ABC
C. 9H-ABC
D. RP-ABC
Obsługa operacyjna portu lotn…
Samolot A320 jest wyposażony w silniki
A. turbinowe.
B. tłokowe.
C. turbowentylatorowe.
D. odrzutowe.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Najczęściej stosowanym silnikiem odrzutowym, ze względu na niski hałas w lotnictwie cywilnym i komercyjnym jest silnik
A. dwuprzepływowy.
B. tłokowy.
C. gwiaździsty.
D. turbośmigłowy.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Samolot jednopłatowy o płacie umocowanym na wysokości osi podłużnej kadłuba to

A. dolnopłat.
B. średniopłat.
C. górnopłat.
D. grzbietopłat.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Na ilustracji przedstawiono pojazd służący do

A. przeprowadzania akcji ratowniczych.
B. odladzania samolotów.
C. sprawdzania stanu nawierzchni płyt postojowych.
D. kontroli sprawności silników samolotu.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Siłą przeciwną do siły nośnej, powstałej na powierzchni skrzydła podczas lotu jest siła

A. wzlotu.
B. ciężkości.
C. ciągu.
D. oporu.
TLO.02 Pytanie 16
Obsługa operacyjna portu lotn…
Oznaczenie przedstawione na rysunku, które umieszcza się na statku powietrznym, określa warunki

A. holowania.
B. rozładunku.
C. tankowania.
D. załadunku.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Czerwone światło pozycyjne statku powietrznego umiejscowione jest
A. na prawym skrzydle.
B. pod silnikami.
C. na lewym skrzydle.
D. nad silnikami.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Światło ostrzegawcze koloru czerwonego jest umiejscowione
A. na prawym skrzydle statku powietrznego.
B. na lewym skrzydle statku powietrznego.
C. na silnikach statku powietrznego.
D. nad kadłubem statku powietrznego.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Samolotem szerokokadłubowym jest
A. ATR 42
B. Boeing B737
C. Airbus A380
D. Airbus A321
TLO.02 Pytanie 20
Obsługa operacyjna portu lotn…
Strefa niebezpieczna silnika odrzutowego przepływowego znajduje się
A. przed i za silnikiem.
B. dookoła całego silnika.
C. po bokach silnika.
D. tylko za silnikiem.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Urządzenie zdolne do unoszenia się w atmosferze na skutek oddziaływania powietrza innego niż oddziaływanie powietrza odbitego od podłoża nazywa się
A. statkiem powietrznym.
B. wahadłowcem.
C. wiropłatem.
D. dronem.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Element infrastruktury naziemnej dostarczający zasilanie elektryczne do statku powietrznego oznaczony jest skrótem
A. ASU
B. GPU
C. DSU
D. APU
Obsługa operacyjna portu lotn…
Część samolotu odpowiedzialna za zmianę wysokości lotu to
A. skrzydła.
B. statecznik pionowy.
C. hamulce aerodynamiczne.
D. statecznik poziomy.
TLO.02 Pytanie 24
Obsługa operacyjna portu lotn…
Minimalna dopuszczalna odległość pomiędzy końcówkami skrzydeł statku powietrznego o literze kodu referencyjnego D, ustawianego na stanowisku postojowym, a innymi obiektami wynosi
A. 9,5 m
B. 3,5 m
C. 7,5 m
D. 5,5 m
Obsługa operacyjna portu lotn…
Litera C kodu referencyjnego odpowiada
A. długości kadłuba statku powietrznego od 15 do 26 m
B. rozpiętości skrzydeł statku powietrznego od 15 do 26 m
C. długości kadłuba statku powietrznego od 24 do 36 m
D. rozpiętości skrzydeł statku powietrznego od 24 do 36 m
Obsługa operacyjna portu lotn…
Liczba klasyfikacyjna statku powietrznego ACN to wartość opisująca
A. szorstkość nawierzchni.
B. oddziaływanie statku powietrznego na nawierzchnię.
C. odporność nawierzchni.
D. gładkość nawierzchni.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Literą B kodu referencyjnego odpowiada
A. długości kadłuba statku powietrznego 52-64 m
B. rozpiętości skrzydeł statku powietrznego 5-14 m
C. rozpiętości skrzydeł statku powietrznego 15-24 m
D. długości kadłuba statku powietrznego 46-56 m
Obsługa operacyjna portu lotn…
Tankowanie statków powietrznych wykonywane jest przez
A. przedstawiciela lokalnej stacji paliw.
B. producenta samolotu.
C. uprawnionego agenta obsługi naziemnej.
D. dział transportu i obsługi maszyn.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Wskazania wysokościomierza barometrycznego, znajdującego się na wyposażeniu statku powietrznego opierają się na pomiarze
A. gęstości powietrza.
B. ilości zatankowanego paliwa w statku powietrznym.
C. ciśnienia powietrza.
D. fal radiowych.
Obsługa operacyjna portu lotn…
Światło ostrzegawcze koloru czerwonego, z punktu widzenia pilota jest umiejscowione
A. nad kadłubem statku powietrznego.
B. na silnikach statku powietrznego.
C. na prawym skrzydle statku powietrznego.
D. na lewym skrzydle statku powietrznego.
- ‹
- 1
- ›