Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i wykonywanie pra…

W silniku spalinowym z układem napędowym pośrednim unikalnym komponentem występującym tylko w tym typie jest

A. przekładnia redukcyjna
B. śruba napędowa o zmiennym skoku
C. łożysko oporowe
D. wał pośredni
Organizacja i wykonywanie pra…

Co może być przyczyną niewłaściwego działania układu sterowania silnikiem głównym?

A. niskie napięcie akumulatora
B. zbyt wysoka temperatura otoczenia
C. uszkodzenie czujnika położenia wału
D. zanieczyszczenie filtra paliwa
Organizacja i wykonywanie pra…

Który z poniższych czynników może powodować przedwczesne zużycie łopatek turbosprężarki?

A. Niska temperatura powietrza zasysanego
B. Niskie ciśnienie oleju smarnego
C. Zanieczyszczenia w powietrzu dolotowym
D. Niewłaściwe wyważenie wału turbiny
Organizacja i wykonywanie pra…

W dokumentacji technicznej silnika głównego znajduje się informacja, że co pewien czas kontrolowane jest 25% łożysk korbowych. Jeśli silnik ma 12 łożysk korbowych, to ile z nich powinno być poddanych przeglądowi?

A. 2 łożyska
B. 6 łożysk
C. 3 łożyska
D. 4 łożyska
Organizacja i wykonywanie pra…

Odpowiednie warunki do wtrysku paliwa w komorze spalania silnika okrętowego są realizowane przez

A. wymaganą lepkość oleju napędowego
B. minimalne ciśnienie wody chłodzącej
C. optymalną lepkość oleju smarnego
D. wysokie ciśnienie doładowania silnika
Organizacja i wykonywanie pra…

Najczęstszą przyczyną awarii sprężarki powietrza na statkach jest

A. przekroczenie dopuszczalnej prędkości obrotowej
B. zbyt niski poziom wody chłodzącej
C. niewłaściwe smarowanie
D. zbyt wysoka temperatura powietrza zasysanego
Organizacja i wykonywanie pra…

Jakie działanie należy podjąć w przypadku wykrycia nieszczelności w układzie wydechowym?

A. Sprawdzić poziom płynów eksploatacyjnych w silniku
B. Zmniejszyć obroty silnika do minimum, aby ograniczyć emisję spalin
C. Zwiększyć ciśnienie w kolektorze wydechowym, aby sprawdzić szczelność
D. Zatrzymać pracę silnika i usunąć nieszczelność
TWO.06 Pytanie 15
Organizacja i wykonywanie pra…

Podczas przeglądu silnika pomocniczego konieczne jest sprawdzenie luzu zaworowego. Jakie narzędzie jest do tego wymagane?

A. młotek
B. szczelinomierz
C. śrubokręt
D. klucz dynamometryczny
TWO.06 Pytanie 16
Organizacja i wykonywanie pra…

Podczas przeglądu silnika głównego stwierdzono nadmierne zużycie panewek korbowodowych. Co należy w pierwszej kolejności zrobić?

A. Zwiększyć ciśnienie w instalacji chłodzenia
B. Zamontować nowe korbowody
C. Sprawdzić stan smarowania i dostosować jego parametry
D. Wymienić wał korbowy
TWO.06 Pytanie 19
Organizacja i wykonywanie pra…

Mechanik zauważył w jednym z układów silnika dwusuwowego znaczący wzrost temperatury spalin na wylocie z cylindra. Może to sugerować

A. nieszczelność na zaworze wydechowym
B. nieszczelność układu chłodzenia głowicy
C. zanieczyszczenie kolektora dolotowego
D. niską jakość używanego paliwa
TWO.06 Pytanie 20
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby przywrócić prawidłowe działanie rozpylenia paliwa przez wtryskiwacz silnika, który podczas testów na stacji prób wtryskiwaczy "lał paliwo", co należy zrobić?

A. doprowadzić iglicę zaworu do jej gniazda.
B. zmienić jego parę precyzyjną na nową.
C. wyczyścić kanał doprowadzający paliwo pod iglicę.
D. zmniejszyć naciąg sprężyny regulacyjnej.
TWO.06 Pytanie 21
Organizacja i wykonywanie pra…

Substancją chłodzącą tuleję cylindryczną silnika głównego w systemie chłodzenia centralnego jest

A. olej do smarowania
B. woda pitna
C. paliwo olejowe
D. woda morska
TWO.06 Pytanie 24
Organizacja i wykonywanie pra…

Wykres diagnostyczny silnika umożliwia identyfikację

A. opadu wału korbowego
B. wartości luzu zaworowego
C. sprężynowania wału korbowego
D. szczelności komory spalania
Organizacja i wykonywanie pra…

Który z wymienionych elementów silnika wodzikowego powinien być usunięty w pierwszej kolejności podczas naprawy tłoka silnika?

A. Pierścienie tłokowe
B. Łożysko stopy korbowodu
C. Głowicę
D. Wodzik
Organizacja i wykonywanie pra…

Podejmując się demontażu głowicy cylindrowej jednego z układów silnika głównego, należy pamiętać o wcześniejszym

A. opróżnieniu instalacji smarowania z czynnika roboczego gładzi tulei cylindrowej
B. oznakowaniu śrub oraz nakrętek, które będą demontowane
C. zdemontowaniu króćców smarujących tulei cylindrowej
D. zdemontowaniu pompy paliwa remontowanego układu
TWO.06 Pytanie 28
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby zapewnić właściwe smarowanie silnika okrętowego, należy

A. utrzymać odpowiedni poziom oleju smarowego
B. obniżyć temperaturę wody chłodzącej
C. zmniejszyć ciśnienie paliwa
D. zwiększyć prędkość obrotową silnika
Organizacja i wykonywanie pra…

Podczas standardowej pracy silnika na filtrze olejowym z wkładem papierowym zauważono, że nie występuje różnica ciśnień mierzonych na wejściu do filtra i wyjściu z filtra. Co to oznacza?

A. o przerwaniu wkładu filtracyjnego
B. o niewłaściwie dobranym wkładzie filtracyjnym
C. o braku przepływu przez wkład filtracyjny
D. o dużym zanieczyszczeniu wkładu filtracyjnego
TWO.06 Pytanie 30
Organizacja i wykonywanie pra…

Jaka jest podstawowa funkcja systemu chłodzenia w silniku okrętowym?

A. Regulacja prędkości obrotowej wału korbowego
B. Zwiększanie ciśnienia powietrza w komorze spalania
C. Smaryfikacja cylindrów
D. Odprowadzanie nadmiaru ciepła z silnika
TWO.06 Pytanie 31
Organizacja i wykonywanie pra…

Regulacja ciśnienia otwarcia zaworu wtryskowego paliwa w silniku okrętowym odbywa się poprzez zmianę

A. aktualnej wydajności pompy wtryskowej
B. końcówki zaworu wtryskowego
C. długości przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia
D. napięcia sprężyny naciskającej iglicę do gniazda
TWO.06 Pytanie 32
Organizacja i wykonywanie pra…

Mlecznobiała barwa oleju smarnego w silniku głównym wskazuje na

A. dużą ilość produktów zużycia łożysk głównych
B. pojawienie się produktów starzejących się oleju
C. powstanie emulsji olejowo-wodnej
D. wytrącenie związków żywicznych w oleju
TWO.06 Pytanie 33
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby wykonać pomiar sprężynowania wału korbowego silnika, wymagane jest zdemontowanie

A. łożyska oporowego wału korbowego.
B. włazów inspekcyjnych stojaka silnika.
C. pompy wtryskowej.
D. turbosprężarki silnika.
Organizacja i wykonywanie pra…

Obniżenie temperatury powietrza doładowującego silnik poniżej temperatury rosy może skutkować

A. wystąpieniem korozji w komorze spalania
B. pogorszeniem warunków smarowania tulei cylindrowej
C. powstaniem korozji w przewodzie wydechowym
D. zwiększeniem naprężeń termicznych w kolektorze powietrza doładowującego
TWO.06 Pytanie 36
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia głowic oraz tulei cylindrowych przy przygotowywaniu silnika do uruchomienia, powinno się wykonać

A. próbę hydrauliczną układu chłodzenia silnika
B. indykowanie silnika
C. wizualną kontrolę wnętrza cylindrów silnika
D. przedmuchanie cylindrów silnika sprężonym powietrzem
TWO.06 Pytanie 40
Organizacja i wykonywanie pra…

W silnikowni jednostki pływającej operującej w strefie równikowej, weryfikacja poprawnego funkcjonowania instalacji powinna być przeprowadzana częściej niż w jednostce działającej w strefie umiarkowanej?

A. odpowietrzania układu smarowania silnika głównego
B. nasmarowania tulei cylindrowej silnika głównego
C. odwadniania systemu doładowania silnika głównego
D. czyszczenia filtrów paliwa ciężkiego przed silnikiem głównym