Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i wykonywanie pra…

Czynnikiem prowadzącym do znacznego podwyższenia temperatury sprężonego powietrza w tłoczeniu sprężarki tłokowej powietrza rozruchowego podczas jej eksploatacji może być

A. zbyt wysoka zawartość wilgoci w powietrzu
B. nieszczelności w pierścieniach tłokowych sprężarki pierwszego stopnia
C. nieprawidłowe działanie chłodnicy międzystopniowej
D. zbyt niski stopień sprężania powietrza
TWO.06 Pytanie 42
Organizacja i wykonywanie pra…

Regulacja ciśnienia otwarcia zaworu wtryskowego paliwa w silniku okrętowym odbywa się poprzez zmianę

A. napięcia sprężyny naciskającej iglicę do gniazda
B. końcówki zaworu wtryskowego
C. długości przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia
D. aktualnej wydajności pompy wtryskowej
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby zapewnić szczelność połączenia grzybka zaworowego z gniazdem zaworowym, należy wykonać obróbkę wykańczającą ich współpracujących powierzchni poprzez

A. toczenie
B. frezowanie
C. docieranie
D. wygładzanie
TWO.06 Pytanie 44
Organizacja i wykonywanie pra…

Mlecznobiała barwa oleju smarnego w silniku głównym wskazuje na

A. wytrącenie związków żywicznych w oleju
B. powstanie emulsji olejowo-wodnej
C. pojawienie się produktów starzejących się oleju
D. dużą ilość produktów zużycia łożysk głównych
Organizacja i wykonywanie pra…

Która informacja stanowi podstawę do przeprowadzenia wymiany oleju w sprężarce powietrza?

A. Obniżenie poziomu oleju w karterze
B. Czas pracy sprężarki w godzinach
C. Zmiana koloru oleju z bursztynowego na ciemny brąz
D. Zwiększenie wartości ciśnienia sprężania
Organizacja i wykonywanie pra…

Podczas funkcjonowania pompy wody słodkiej mechanik zauważył symptomy pojawienia się zjawiska kawitacji. Po wykluczeniu podwyższenia temperatury transportowanego medium, przyczyną powstania kawitacji może być

A. uszkodzenie łożyska wirnika pompy
B. dławienie przepływu na przewodzie ssawnym
C. dławienie przepływu na przewodzie tłocznym
D. uszkodzenie łopatek wirnika pompy
Organizacja i wykonywanie pra…

Podczas działania pompy wody pitnej mechanik zauważył symptomy kawitacji wewnątrz niej. Po wykluczeniu podniesienia temperatury transportowanego medium, przyczyną kawitacji może być

A. ograniczenie przepływu w przewodzie tłocznym
B. uszkodzenie łożysk wirnika pompy
C. uszkodzenie łopatek wirnika pompy
D. ograniczenie przepływu w przewodzie ssawnym
Organizacja i wykonywanie pra…

Obniżenie temperatury powietrza doładowującego silnik poniżej temperatury rosy może skutkować

A. wystąpieniem korozji w komorze spalania
B. zwiększeniem naprężeń termicznych w kolektorze powietrza doładowującego
C. powstaniem korozji w przewodzie wydechowym
D. pogorszeniem warunków smarowania tulei cylindrowej
TWO.06 Pytanie 50
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia głowic oraz tulei cylindrowych przy przygotowywaniu silnika do uruchomienia, powinno się wykonać

A. próbę hydrauliczną układu chłodzenia silnika
B. przedmuchanie cylindrów silnika sprężonym powietrzem
C. indykowanie silnika
D. wizualną kontrolę wnętrza cylindrów silnika
Organizacja i wykonywanie pra…

Możliwość uszkodzenia elastycznego węża do transportu paliwa podczas prawidłowego bunkrowania z bunkierki może być spowodowana

A. naładowaniem statycznym w paliwie
B. zbyt wysoką wydajnością transportowanego paliwa
C. zbyt dużą temperaturą paliwa w trakcie transportu
D. ocieraniem się węża o krawędź relingu jednostki
TWO.06 Pytanie 56
Organizacja i wykonywanie pra…

W silnikowni jednostki pływającej operującej w strefie równikowej, weryfikacja poprawnego funkcjonowania instalacji powinna być przeprowadzana częściej niż w jednostce działającej w strefie umiarkowanej?

A. odwadniania systemu doładowania silnika głównego
B. nasmarowania tulei cylindrowej silnika głównego
C. czyszczenia filtrów paliwa ciężkiego przed silnikiem głównym
D. odpowietrzania układu smarowania silnika głównego
Organizacja i wykonywanie pra…

Obecność wilgoci w czynnikiem chłodniczym w systemie chłodzenia prowiantów może doprowadzić do

A. zamarznięcia zaworu rozprężnego
B. zemulgowania oleju smarnego sprężarki chłodniczej
C. osadzania się kamienia kotłowego po stronie czynnika chłodniczego
D. nieprzerwanej pracy sprężarki chłodniczej
TWO.06 Pytanie 58
Organizacja i wykonywanie pra…

Czynnikiem prowadzącym do nadmiernego zużycia paliwa w głównym silniku okrętowym może być

A. nadmiar ciśnienia w instalacji olejowej
B. zbyt niska temperatura powietrza zewnętrznego
C. zbyt duża wilgotność powietrza
D. nieprawidłowy kąt wyprzedzenia wtrysku
Organizacja i wykonywanie pra…

Czynnik roboczy w formie skroplonej w instalacji chłodniczej należy wprowadzać do układu poprzez zawór umiejscowiony

A. bezpośrednio za termostatycznym zaworem rozprężnym
B. na wylocie czynnika z parownika komory chłodniczej
C. za skraplaczem czynnika chłodniczego
D. na przewodzie ssawnym sprężarki chłodniczej
Organizacja i wykonywanie pra…

Do jakiego celu służy wiskozymetr?

A. do pomiaru lepkości paliwa
B. do monitorowania poziomu paliwa w zbiorniku rozchodowym
C. do określania zużycia paliwa przez silnik główny
D. do eliminacji wody z paliwa
Organizacja i wykonywanie pra…

Który z podanych elementów instaluje się na rurociągu w systemie parowym, aby zredukować efekty rozszerzalności cieplnej materiału, z którego wykonany jest ten rurociąg?

A. Uszczelkę grafitową
B. Kompensator wydłużeń
C. Tłumik drgań
D. Uszczelkę azbestową
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby zapewnić szczelność pomiędzy zespołem grzybka a gniazdem zaworowym, konieczne jest przeprowadzenie obróbki wykańczającej ich współpracujących powierzchni za pomocą

A. gładzenia
B. frezowania
C. toczenia
D. docierania
Organizacja i wykonywanie pra…

Jaki jest główny cel stosowania chłodnicy międzystopniowej w systemie sprężania powietrza?

A. Usunięcie wilgoci z powietrza przed sprężeniem
B. Redukcja temperatury powietrza pomiędzy stopniami sprężania
C. Zwiększenie ciśnienia powietrza na wlocie do turbosprężarki
D. Zmniejszenie hałasu generowanego przez sprężarkę
TWO.06 Pytanie 69
Organizacja i wykonywanie pra…

Awaria systemu sterowania zaworu trójdrożnego w układzie chłodzenia silnika głównego ma wpływ na

A. wzrost objętości wody chłodzącej przepływającej przez silnik
B. zmianę temperatury wody chłodzącej przechodzącej przez silnik
C. zmianę ciśnienia wody chłodzącej w obiegu silnika
D. obniżenie efektywności pompy obiegowej chłodzenia silnika
Organizacja i wykonywanie pra…

Powodem nagrzewania się obudowy pompy hydroforowej oraz braku ciśnienia na wyjściu jest

A. zbyt niska temperatura wody zasilającej pompę
B. awaria manometru na tłoczeniu pompy
C. zbyt wysoki poziom wody świeżej w zbiorniku rozchodowym
D. zapowietrzenie pompy
Organizacja i wykonywanie pra…

Podczas pobierania paliwa pozostałościowego do dolnych zbiorników zapasowych, należy zwrócić szczególną uwagę na ryzyko wystąpienia

A. samozapłonu transportowanego paliwa
B. wycieku paliwa przez odpowietrzenia zbiornika
C. zapowietrzenia systemu transportowego paliwa
D. kawitacji w elemencie roboczym pompy przesyłowej
Organizacja i wykonywanie pra…

Zanim rozpoczniesz proces czyszczenia filtra dokładnego oczyszczania paliwa ciężkiego (pozostałościowego), powinieneś skierować to paliwo na

A. recyrkulację do zbiornika rozchodowego
B. recyrkulację do zbiornika osadowego
C. filtr zgrubnego oczyszczania
D. drugi filtr dokładnego oczyszczania
Organizacja i wykonywanie pra…

Który z poniższych czynników najbardziej wpływa na wydajność pompy zębatej?

A. Kolor oleju w pompie
B. Materiał, z którego wykonane są koła zębate
C. Wielkość zbiornika oleju
D. Luz między zębami kół zębatych
Organizacja i wykonywanie pra…

Podczas funkcjonowania instalacji parowej na jednostce pływającej zauważono spadek ciśnienia pary grzewczej oraz obniżenie stanu wody w kotle. Może to sugerować

A. wystąpienia nieszczelności w instalacji parowej
B. nieodpowiednich parametrów roboczych wody zasilającej kocioł
C. zanieczyszczenia elementów grzewczych kotła
D. nagłego spadku zapotrzebowania na parę grzewczą
Organizacja i wykonywanie pra…

W aparaturze chłodniczej statku, głównym zadaniem sprężarki jest

A. Zminimalizowanie strat cieplnych
B. Regulacja temperatury powietrza w kabinach
C. Zwiększenie ciśnienia czynnika chłodniczego
D. Odprowadzenie nadmiaru ciepła z systemu