Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TWO.06 Pytanie 121
Organizacja i wykonywanie pra…

Skrzynia cieplna stanowi część systemu

A. hydroforowego
B. wody użytkowej
C. parowo-wodnego
D. chłodzenia
TWO.06 Pytanie 122
Organizacja i wykonywanie pra…

W czasie wykonywania wachty mechanik odpowiedzialny za obsługę maszyn powinien zapisać w dzienniku maszynowym odczyty temperatury

A. oleju smarnego w zbiorniku zapasowym
B. wody sanitarnej
C. powietrza atmosferycznego
D. wody chłodzącej silnik
TWO.06 Pytanie 123
Organizacja i wykonywanie pra…

Jak należy pozbyć się zużytego oleju smarowego ze statku?

A. Przekazać do urządzeń odbiorczych na lądzie
B. Spalić w kotle okrętowym
C. Wylać za burtę statku
D. Zneutralizować w okrętowej oczyszczalni ścieków
TWO.06 Pytanie 124
Organizacja i wykonywanie pra…

Jakie z podanych urządzeń pozyskuje energię cieplną z procesu spalania paliwa w silniku głównym jednostki?

A. Podgrzewacz oleju smarnego
B. Kocioł utylizacyjny
C. Kocioł wolnostojący opalany
D. Podgrzewacz wody sanitarnej
TWO.06 Pytanie 125
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby przywrócić pożądany stan wewnętrznej powierzchni tulei cylindrowej silnika okrętowego, konieczne jest przeprowadzenie końcowej obróbki przez

A. honowanie
B. docieranie
C. gładzenie
D. szlifowanie
TWO.06 Pytanie 126
Organizacja i wykonywanie pra…

Mechanik zauważył w jednym z układów silnika dwusuwowego znaczący wzrost temperatury spalin na wylocie z cylindra. Może to sugerować

A. nieszczelność układu chłodzenia głowicy
B. niską jakość używanego paliwa
C. nieszczelność na zaworze wydechowym
D. zanieczyszczenie kolektora dolotowego
TWO.06 Pytanie 127
Organizacja i wykonywanie pra…

Skraplacz awaryjny stanowi część systemu

A. olejowego
B. parowego
C. balastowego
D. paliwowego
TWO.06 Pytanie 128
Organizacja i wykonywanie pra…

Najczęstszą przyczyną awarii sprężarki powietrza na statkach jest

A. zbyt wysoka temperatura powietrza zasysanego
B. przekroczenie dopuszczalnej prędkości obrotowej
C. zbyt niski poziom wody chłodzącej
D. niewłaściwe smarowanie
TWO.06 Pytanie 129
Organizacja i wykonywanie pra…

Zanim rozpoczniesz proces czyszczenia filtra dokładnego oczyszczania paliwa ciężkiego (pozostałościowego), powinieneś skierować to paliwo na

A. recyrkulację do zbiornika osadowego
B. recyrkulację do zbiornika rozchodowego
C. filtr zgrubnego oczyszczania
D. drugi filtr dokładnego oczyszczania
TWO.06 Pytanie 130
Organizacja i wykonywanie pra…

W aparaturze chłodniczej statku, głównym zadaniem sprężarki jest

A. Zwiększenie ciśnienia czynnika chłodniczego
B. Zminimalizowanie strat cieplnych
C. Regulacja temperatury powietrza w kabinach
D. Odprowadzenie nadmiaru ciepła z systemu
TWO.06 Pytanie 131
Organizacja i wykonywanie pra…

Możliwe objawy nieszczelności instalacji parowo-wodnej jednostki to

A. spadek poziomu wody w skrzyni cieplnej
B. otwarcie zaworu bezpieczeństwa na kotle
C. wzrost temperatury pary wodnej w skraplaczu
D. wzrost ciśnienia roboczego kotła
TWO.06 Pytanie 132
Organizacja i wykonywanie pra…

W przypadku awarii systemu smarowania silnika okrętowego, pierwszym krokiem jest

A. zwiększenie obrotów silnika
B. wymiana filtra oleju
C. wyłączenie silnika, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom
D. dodanie dodatkowego oleju
TWO.06 Pytanie 133
Organizacja i wykonywanie pra…

W przypadku zauważenia wycieku pomiędzy płytami w płytowym wymienniku ciepła należy zweryfikować, czy

A. uszczelka w obszarze wycieku nie jest uszkodzona
B. wymiennik nie uległ zapowietrzeniu
C. twardość wody chłodzącej nie przekracza dopuszczalnych wartości
D. ciśnienie robocze nie jest zbyt niskie
TWO.06 Pytanie 134
Organizacja i wykonywanie pra…

W przypadku usłyszenia alarmu ewakuacyjnego, każdy członek załogi powinien

A. bezzwłocznie podejść do łodzi ratunkowych i rozpocząć ich wodowanie
B. w spokoju czekać na potwierdzenie ze strony kapitana o potrzebie ewakuacji
C. ubrać się jak najcieplej i jak najszybciej udać się do miejsca zbornego
D. niezwłocznie udać się do miejsca zbornego
TWO.06 Pytanie 135
Organizacja i wykonywanie pra…

W dokumentacji technicznej silnika głównego znajduje się informacja, że co pewien czas kontrolowane jest 25% łożysk korbowych. Jeśli silnik ma 12 łożysk korbowych, to ile z nich powinno być poddanych przeglądowi?

A. 6 łożysk
B. 3 łożyska
C. 2 łożyska
D. 4 łożyska
TWO.06 Pytanie 136
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby wykonać pomiar sprężynowania wału korbowego silnika, wymagane jest zdemontowanie

A. turbosprężarki silnika.
B. łożyska oporowego wału korbowego.
C. pompy wtryskowej.
D. włazów inspekcyjnych stojaka silnika.
TWO.06 Pytanie 137
Organizacja i wykonywanie pra…

Jakie jest zastosowanie odsalarki osmotycznej?

A. do produkcji wody słodkiej na statku z wody morskiej
B. do redukcji twardości wody kotłowej
C. do usunięcia soli z wody obiegowej systemu chłodzenia silnika
D. do oczyszczania wody zasilającej hydrofor z zanieczyszczeń stałych
TWO.06 Pytanie 138
Organizacja i wykonywanie pra…

Aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia głowic oraz tulei cylindrowych przy przygotowywaniu silnika do uruchomienia, powinno się wykonać

A. próbę hydrauliczną układu chłodzenia silnika
B. indykowanie silnika
C. wizualną kontrolę wnętrza cylindrów silnika
D. przedmuchanie cylindrów silnika sprężonym powietrzem
TWO.06 Pytanie 139
Organizacja i wykonywanie pra…

Jakie jest zadanie łożyska oporowego?

A. przekazywać siły osiowe powstałe w efekcie obrotu śruby napędowej na kadłub jednostki
B. zrównoważyć siły bezwładności w układzie tłokowo-korbowym silnika głównego jednostki
C. wspierać proces hamowania głównego silnika przy zmianie kierunku obrotu wału korbowego
D. minimalizować drgania głównego silnika na jego podstawie
TWO.06 Pytanie 140
Organizacja i wykonywanie pra…

W celu ocenienia poprawności przebiegu procesu spalania w silniku spalinowym okrętowym stosuje się

A. charakterystykę regulacyjną silnika
B. wykres ciśnienia wtrysku paliwa
C. charakterystykę obciążeniową silnika
D. wykres indykatorowy
TWO.06 Pytanie 141
Organizacja i wykonywanie pra…

Podczas działania pompy wody pitnej mechanik zauważył symptomy kawitacji wewnątrz niej. Po wykluczeniu podniesienia temperatury transportowanego medium, przyczyną kawitacji może być

A. uszkodzenie łopatek wirnika pompy
B. ograniczenie przepływu w przewodzie tłocznym
C. uszkodzenie łożysk wirnika pompy
D. ograniczenie przepływu w przewodzie ssawnym
TWO.06 Pytanie 142
Organizacja i wykonywanie pra…

Objawem ubytku materiału na wirniku pompy wirowej jest

A. spadek wydajności pompy
B. wzrost poboru energii na wale pompy
C. zmniejszenie prędkości obrotowej wirnika pompy
D. wzrost ciśnienia na tłoczeniu pompy
TWO.06 Pytanie 143
Organizacja i wykonywanie pra…

Zamarzanie wewnętrzne mechanizmu zaworu rozprężnego w systemie chłodzenia prowiantu na statku może być spowodowane

A. niewystarczającą ilością czynnika chłodniczego w układzie
B. obecnością wilgoci w czynniku chłodniczym
C. zanieczyszczeniem czynnika chłodniczego olejem
D. zbyt niską temperaturą wewnątrz komory chłodniczej
TWO.06 Pytanie 144
Organizacja i wykonywanie pra…

W silniku spalinowym z układem napędowym pośrednim unikalnym komponentem występującym tylko w tym typie jest

A. wał pośredni
B. śruba napędowa o zmiennym skoku
C. przekładnia redukcyjna
D. łożysko oporowe