Olej do smarowania przekładni głównej oznaczany symbolem GL5 SAE 75W90 jest specjalnie zaprojektowany do sprostania wymaganiom smarowania w warunkach wysokiego obciążenia. Klasyfikacja GL5 wskazuje, że olej ten nadaje się do zastosowania w przekładniach, które doświadczają dużych sił ścinających, co jest typowe dla wielu zastosowań motoryzacyjnych. Dodatkowo oznaczenie SAE 75W90 odnosi się do lepkości oleju, co oznacza, że jest on dostosowany do pracy w różnych temperaturach, zapewniając odpowiednią ochronę zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach. W praktyce, oleje te są stosowane w pojazdach osobowych i ciężarowych, w których wymagana jest wysoka wydajność smarowania. Stosowanie oleju GL5 SAE 75W90 zapewnia długotrwałą trwałość i niezawodność przekładni, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży motoryzacyjnej.
L-DAA to oznaczenie, które nie jest związane z olejami do smarowania przekładni głównych, a raczej odnosi się do specyfikacji stosowanej w kontekście smarów i olejów przystosowanych do pracy w warunkach obciążeń dynamicznych, co nie odpowiada na konkretne potrzeby przekładni głównych. SG/CC SAE 10W/40 to natomiast klasyfikacja oleju silnikowego, a nie przekładniowego, co oznacza, że jego zastosowanie dotyczy smarowania silników spalinowych, a nie przekładni. Oleje te są projektowane z myślą o innej specyfice pracy, w tym o ochronie przed zużyciem silnika, a nie o wytrzymywaniu ekstremalnych warunków pracy charakterystycznych dla przekładni głównych. DOT-4 jest z kolei specyfikacją dla płynów hamulcowych, co również jest zupełnie odmiennym zastosowaniem. Wybór niewłaściwego oleju może prowadzić do istotnych problemów w działaniu przekładni, takich jak przegrzewanie, zwiększone zużycie elementów czy nawet awarie. Właściwe dobieranie oleju w oparciu o standardy i normy branżowe jest kluczowe dla zapewnienia efektywności i długowieczności pojazdów, co jest podstawową zasadą w każdej praktyce serwisowej.