Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Projektowanie, programowanie …

Jak zrealizować definiowanie własnego wyjątku w języku C++?

A. Automatycznie wywołać funkcję throw
B. Wykorzystać blok try z pustym blokiem catch
C. Utworzyć klasę, która dziedziczy po std::exception
D. Skorzystać z domyślnej metody obsługi błędów
INF.04 Pytanie 3
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jak przedstawia się liczba dziesiętna 255 w systemie szesnastkowym?

A. FF
B. EF
C. FE
D. 100
Projektowanie, programowanie …

Co to jest WebSocket?

A. Standard zapisu danych w formacie binarnym
B. Biblioteka JavaScript do tworzenia dynamicznych formularzy
C. Narzędzie do testowania aplikacji webowych
D. Protokół komunikacyjny zapewniający komunikację dwukierunkową przez pojedyncze połączenie TCP
INF.04 Pytanie 7
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Co to jest zasięg (scope) zmiennej w programowaniu?

A. Ilość pamięci, jaką zmienna zajmuje podczas wykonywania programu
B. Maksymalny zakres wartości, jakie może przyjąć zmienna danego typu
C. Czas życia zmiennej podczas wykonywania programu
D. Obszar kodu, w którym zmienna jest dostępna
INF.04 Pytanie 8
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych terminów dotyczy klasy, która stanowi podstawę dla innych klas, lecz nie może być tworzona w instancji?

A. Klasa statyczna
B. Klasa finalna
C. Klasa pochodna
D. Klasa abstrakcyjna
Projektowanie, programowanie …

Zgodnie z dokumentacją dotyczącą menu Navbar z biblioteki Bootstrap 4, w celu stworzenia menu należy zdefiniować listę

Ilustracja do pytania 9
A. < ol class="a, .nav-item" > ... < /ol>
B. < ul class="navbar-nav" > ... < /ul>
C. < ol class="navbar-nav" > ... < /ol>
D. < ul class="a, .nav-item" > ... < /ul>
INF.04 Pytanie 11
Projektowanie, programowanie …

Jakie ma znaczenie "operacja wejścia" w kontekście programowania?

A. Zmiana wartości zmiennych globalnych
B. Naprawianie błędów w kodzie aplikacji
C. Wprowadzanie nowych funkcji do aplikacji
D. Przekazywanie danych do programu z zewnętrznych źródeł
INF.04 Pytanie 14
Projektowanie, programowanie …

W wyniku realizacji zaprezentowanego kodu na ekranie pojawią się

Ilustracja do pytania 14
A. wszystkie elementy tablicy, które mają wartość nieparzystą
B. elementy tablicy o indeksach: 1, 2, 4, 5, 7, 8
C. elementy z indeksów tablicy, które są podzielne przez 3
D. wszystkie elementy tablicy, które są wielokrotnością 3
INF.04 Pytanie 15
Projektowanie, programowanie …

Programista tworzy system zarządzania buforem drukowania dokumentów. Najnowsze zlecenie drukowania dodawane jest na koniec kolejki, a najstarsze z nich są przekazywane do drukarki. Jaką strukturę danych najłatwiej zastosować w tej sytuacji?

A. LIFO
B. Stos
C. Sterta
D. FIFO
INF.04 Pytanie 17
Projektowanie, programowanie …

Jaki rodzaj licencji umożliwia dowolne zmienianie oraz rozpowszechnianie kodu źródłowego?

A. Licencja OEM
B. Licencja shareware
C. Licencja GNU GPL
D. Licencja komercyjna
INF.04 Pytanie 18
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest zastosowanie metody fetch() w JavaScript?

A. Sortowanie kolekcji obiektów
B. Pobieranie zasobów z sieci asynchronicznie
C. Manipulacja elementami DOM
D. Filtrowanie elementów tablicy
INF.04 Pytanie 19
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest rozwiązanie dla dodawania binarnego liczb 1011 oraz 110?

A. 10001
B. 11101
C. 11001
D. 10101
INF.04 Pytanie 21
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych informacji o pojęciu obiekt jest prawdziwa?

A. obiekt pozwala na zdefiniowanie klasy
B. obiekt to typ złożony
C. obiekt oraz klasa są identyczne
D. obiekt jest instancją klasy
INF.04 Pytanie 22
Projektowanie, programowanie …

Jakie są kluczowe zasady WCAG 2.0?

A. Dostosowana, błyskawiczna, mobilna, dostępna
B. Ewolucyjna, interaktywna, efektywna
C. Elastyczna, prosta, przejrzysta, trwała
D. Percepcyjna, operacyjna, zrozumiała, solidna
INF.04 Pytanie 23
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej charakteryzuje tablicę asocjacyjną?

A. Tablica, która zmienia swoje wymiary w trakcie działania programu
B. Tablica, która przechowuje wyłącznie dane tekstowe
C. Tablica przechowująca dane w formie par klucz-wartość
D. Tablica, która przechowuje wartości, do których można uzyskać dostęp tylko za pomocą indeksów numerycznych
INF.04 Pytanie 24
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie są różnice między typem łańcuchowym a typem znakowym?

A. Typ łańcuchowy obsługuje liczby całkowite, a znakowy liczby zmiennoprzecinkowe
B. Typ znakowy przechowuje pojedyncze znaki, a łańcuchowy ciągi znaków
C. Typ łańcuchowy przechowuje pojedyncze znaki, a znakowy długie ciągi znaków
D. Typ znakowy przechowuje dane logiczne, a łańcuchowy tekst
INF.04 Pytanie 25
Projektowanie, programowanie …

Zapisany fragment w C# wskazuje na definicję klasy Car, która

Ilustracja do pytania 25
A. jest przywiązana do klasy Vehicle
B. stanowi klasę bazową (nie dziedziczy z żadnej klasy)
C. używa prywatnych pól klasy Vehicle
D. dziedziczy po Vehicle
INF.04 Pytanie 26
Projektowanie, programowanie …

Na zaprezentowanych ilustracjach znajduje się okno aplikacji w wersji początkowej oraz po wprowadzeniu danych. Przyjmując, że pole "Dostępne środki" służy do wprowadzania wartości typu rzeczywistego, wskaż elementy struktury, które najlepiej odpowiadają tym danym?

Ilustracja do pytania 26
A. Kod 2
B. Kod 1
C. Kod 4
D. Kod 3
INF.04 Pytanie 28
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych typów danych należy do typu logicznego?

A. char
B. int
C. float
D. bool
INF.04 Pytanie 29
Projektowanie, programowanie …

Co zostanie wyświetlone po wykonaniu poniższego kodu?
class Animal { constructor(name) { this.name = name; } speak() { return `${this.name} makes a noise.`; } } class Dog extends Animal { speak() { return `${this.name} barks.`; } } let dog = new Dog('Rex'); console.log(dog.speak());

A. Error: speak is not defined
B. Rex makes a noise.
C. undefined
D. Rex barks.
INF.04 Pytanie 31
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest zadanie interpretera?

A. wykonywanie skryptu krok po kroku
B. analiza składni całego programu przed jego uruchomieniem
C. tłumaczenie kodu na kod maszynowy
D. optymalizacja większej części kodu, aby przyspieszyć jego wykonanie
INF.04 Pytanie 32
Projektowanie, programowanie …

Modyfikator dostępu, który znajduje się przed definicją metody Dodaj() w klasie Kalkulator, powoduje, że

Ilustracja do pytania 32
A. nie jest ona dostępna w klasach, które dziedziczą po klasie Kalkulator
B. jest ona dostępna w programie głównym i może być wywoływana na rzecz instancji klasy Kalkulator
C. jest ona dostępna zarówno wewnątrz klasy, jak i w klasach dziedziczących po klasie Kalkulator
D. nie jest ona dostępna z poziomu klas zaprzyjaźnionych z klasą Kalkulator
INF.04 Pytanie 34
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Co to jest algorytm QuickSort?

A. Technika przeszukiwania grafu wszerz
B. Metoda kompresji danych bez strat
C. Algorytm wyszukiwania binarnego w posortowanej tablicy
D. Wydajny algorytm sortowania oparty na strategii 'dziel i zwyciężaj'
INF.04 Pytanie 35
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest oznaczenie komentarza wieloliniowego w języku Java?

A. """ ... """
B. <!-- ... -->
C. // ... //
D. /* ... */
INF.04 Pytanie 36
Projektowanie, programowanie …

W frameworkach do budowy aplikacji mobilnych lub desktopowych znajduje zastosowanie wzorzec MVVM, oznaczający Model-View-ViewModel. Te podejście do programowania oznacza, że

A. interfejs użytkownika i logika aplikacji są umieszczone w jednym pliku
B. w aplikacji obecny jest jedynie interfejs użytkownika
C. kontrolki i widoki interfejsu użytkownika są zintegrowane z logiką aplikacji
D. interfejs użytkownika oraz logika aplikacji są oddzielone
INF.04 Pytanie 37
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest podstawowe zastosowanie wzorca projektowego Singleton?

A. Tworzenie wielu instancji obiektu na podstawie klasy
B. Szybsza komunikacja pomiędzy obiektami
C. Zapewnienie jednej instancji obiektu w aplikacji
D. Optymalizacja pamięci poprzez dziedziczenie
INF.04 Pytanie 39
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych poniżej typów danych stanowi przykład typu stałoprzecinkowego?

A. float
B. decimal
C. double
D. int
INF.04 Pytanie 40
Projektowanie, programowanie …

Z jakiego obiektu można skorzystać, aby stworzyć kontrolkę wskazaną strzałką na ilustracji?

Ilustracja do pytania 40
A. Box - dla biblioteki WPF; JField - dla biblioteki Swing
B. TextBox - dla biblioteki WPF; JTextField - dla biblioteki Swing
C. Windows - dla biblioteki WPF; JFrame - dla biblioteki Swing
D. Text - dla biblioteki WPF; JText - dla biblioteki Swing