Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Projektowanie, programowanie …

Jakie jest główne zadanie portali społecznościowych?

A. Tworzenie kopii zapasowych plików
B. Analiza rezultatów działalności gospodarczej
C. Zarządzanie handlem produktami i usługami
D. Udostępnianie informacji i interakcja między użytkownikami
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest najważniejsze działanie w trakcie analizy wymagań klienta przed rozpoczęciem realizacji projektu aplikacji?

A. Zrozumienie potrzeb biznesowych i oczekiwań klienta
B. Selekcja języka programowania
C. Stworzenie diagramu Gantta
D. Rozdzielenie ról w zespole projektowym
Projektowanie, programowanie …

Który z dokumentów stosowanych w metodologii Agile zawiera listę funkcjonalności produktu uporządkowanych według ich ważności?

A. Product backlog
B. Diagram Gantta
C. Backlog sprintu
D. Harmonogram projektu
Projektowanie, programowanie …

Jak najlepiej przełożyć oczekiwania klienta na dokumentację techniczną dla programistów?

A. Pomijając szczegółowe wymagania techniczne
B. Opracowując wizualne makiety bez dokładnych opisów
C. Tworząc szczegółowy dokument z funkcjami oraz wymaganiami technicznymi
D. Rozmawiając wyłącznie z zespołem programistów
Projektowanie, programowanie …

Jakie są kluczowe etapy realizacji projektu programistycznego?

A. Analiza, implementacja, testowanie, aktualizacja
B. Planowanie, analiza, implementacja, wdrożenie
C. Projektowanie, testowanie, aktualizacja, implementacja
D. Planowanie, projektowanie, debugowanie, konserwacja
Projektowanie, programowanie …

Jakie z wymienionych działań jest fundamentalne w modelu kaskadowym?

A. Zakończenie jednej fazy przed rozpoczęciem następnej
B. Równoległe prowadzenie wielu etapów projektu
C. Przeprowadzanie testów systemu po zakończeniu każdej fazy
D. Iteracyjne wprowadzanie modyfikacji na każdym poziomie
INF.04 Pytanie 7
Projektowanie, programowanie …

Która z metodologii w zarządzaniu projektami umożliwia łatwe dostosowywanie się do zmieniających się potrzeb klienta?

A. Model spiralny
B. Kanban
C. Scrum
D. Model Waterfall
Projektowanie, programowanie …

Metodyka zwinna (ang. agile) opiera się na

A. dekompozycji przedsięwzięcia na elementy, które są niezależnie projektowane, wytwarzane i testowane w krótkich iteracjach
B. podzieleniu projektu na kolejne etapy: planowanie, programowanie, testowanie, z ciągłym oszacowaniem ryzyka projektu
C. przygotowaniu testów dla całego projektu, a następnie wprowadzaniu kolejnych jego fragmentów
D. zaplanowaniu całej aplikacji na początku projektu i jej tworzeniu na przemian z testowaniem
INF.04 Pytanie 9
Projektowanie, programowanie …

Co to jest dokumentacja instruktażowa programu?

A. Dokumentem przedstawiającym plany rozwoju oprogramowania
B. Zbiorem szczegółów technicznych dotyczących kodu źródłowego
C. Kolekcją testów jednostkowych oraz ich wyników
D. Instrukcją opisującą, jak używać funkcji programu
INF.04 Pytanie 10
Projektowanie, programowanie …

Która z metod zarządzania projektami stawia na przejrzystość oraz wizualizację bieżących zadań?

A. Waterfall
B. Scrum
C. Kanban
D. Agile
INF.04 Pytanie 11
Projektowanie, programowanie …

Jakie znaczenie ma krajowa normalizacja dla produktów i usług?

A. Gwarantuje lepszą zgodność oraz jakość
B. Usuwa konieczność przeprowadzania kontroli jakości
C. Ogranicza liczbę dostępnych towarów
D. Restrukcjonuje innowacje technologiczne
INF.04 Pytanie 12
Projektowanie, programowanie …

Jaką kategorię własności intelektualnej reprezentują znaki towarowe?

A. Autorskie prawa majątkowe
B. Własność przemysłowa
C. Dobra niematerialne
D. Prawa pokrewne
Projektowanie, programowanie …

Która z metod zarządzania projektami jest najbardziej odpowiednia, gdy w początkowej fazie projektu zakres nie jest w pełni określony, wymagania mogą zmieniać się podczas realizacji, a także mogą wystąpić nowe potrzeby?

A. Model kaskadowy
B. Model V
C. Agile
D. PRINCE2
Projektowanie, programowanie …

Jednym z kroków przy publikacji aplikacji mobilnej w sklepie Google Play są testy Beta, które charakteryzują się tym, że są one

A. przeprowadzane na podstawie dokumentu zawierającego przypadki testowe
B. realizowane przez zespół testerów zatrudnionych przez firmę Google
C. podzielone na testy funkcjonalne, wydajnościowe oraz skalowalności
D. przeprowadzane przez grupę docelowych użytkowników aplikacji
INF.04 Pytanie 18
Projektowanie, programowanie …

W jakiej metodzie zarządzania projektami nacisk kładzie się na ograniczenie marnotrawstwa?

A. Scrum
B. Kanban
C. Prototypowy
D. Waterfall
INF.04 Pytanie 19
Projektowanie, programowanie …

Jaką cechę powinien posiadać dobry negocjator?

A. brak pewności
B. myślenie tylko o sobie
C. przechwalanie się
D. spokój
Projektowanie, programowanie …

Jakie z wymienionych funkcji są typowe dla narzędzi służących do zarządzania projektami?

A. Opracowywanie diagramów przepływu
B. Tworzenie interfejsu użytkownika
C. Przeprowadzanie analizy statystycznej
D. Nadzorowanie postępu realizacji
INF.04 Pytanie 21
Projektowanie, programowanie …

Która z metod zarządzania projektem jest oparta na przyrostach realizowanych w sposób iteracyjny?

A. Metodyki zwinne (Agile)
B. Model wodospadowy (waterfall)
C. Model spiralny
D. Model prototypowy
INF.04 Pytanie 22
Projektowanie, programowanie …

Jakie informacje przedstawia diagram Gantta?

A. Relacje między różnymi projektami
B. Model przepływu danych
C. Strukturę plików w projekcie
D. Plan działań w projekcie
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych składników charakteryzuje się typowym wystąpieniem w diagramie Gantta?

A. Oś czasu oraz przedziały czasowe dla zadań
B. Wykaz błędów w projekcie
C. Wykaz użytkowników w systemie
D. Model relacji pomiędzy tabelami w bazie danych
INF.04 Pytanie 25
Projektowanie, programowanie …

Jaki model zarządzania projektami przewiduje, że wszystkie etapy są realizowane jeden po drugim, bez możliwości wrócenia do wcześniejszych faz?

A. Model przyrostowy
B. Metodyki zwinne (Agile)
C. Model spiralny
D. Model kaskadowy (waterfall)
Projektowanie, programowanie …

Jakie informacje zawiera dokumentacja realizacji projektu?

A. Zestawienie błędów wykrytych w trakcie testów
B. Podręcznik użytkownika dla końcowych odbiorców aplikacji
C. Strategia marketingowa aplikacji
D. Dane dotyczące faz wdrożenia aplikacji w środowisku produkcyjnym
INF.04 Pytanie 30
Projektowanie, programowanie …

Reguła zaangażowania i konsekwencji jako jedna z zasad wpływania na innych odnosi się

A. do odwzajemniania się osobie, która nam pomogła
B. do uległości wobec autorytetów
C. do kierowania się zdaniem danej grupy
D. do doprowadzania spraw do końca
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest przeznaczenie dokumentacji wdrożeniowej?

A. Do testowania wydajności aplikacji
B. Do zarządzania bazą danych aplikacji
C. Do tworzenia zadań w systemie kontroli wersji
D. Do opisania procesu instalacji i konfiguracji aplikacji w środowisku produkcyjnym
Projektowanie, programowanie …

Jednym z kroków publikacji aplikacji mobilnej w Google Play są testy Beta, które charakteryzują się tym, że są:

A. przeprowadzane przez grupę docelowych użytkowników aplikacji
B. prowadzone w oparciu o dokument zawierający przypadki testowe
C. realizowane przez zespół zatrudnionych testerów z Google
D. podzielone na testy dotyczące funkcjonalności, wydajności i skalowalności
INF.04 Pytanie 33
Projektowanie, programowanie …

Jakie czynniki powinny być brane pod uwagę podczas organizacji zasobów ludzkich w projekcie?

A. Budżet projektu, bez uwzględnienia kompetencji zespołu
B. Umiejętności oraz doświadczenie członków zespołu
C. Wyłącznie techniczne wymagania projektu
D. Jedynie dostępność technologii
Projektowanie, programowanie …

Jaka jest podstawowa funkcja narzędzia do zarządzania projektami?

A. Opracowanie bazy danych dla projektu
B. Produkcja animacji komputerowych
C. Zarządzanie zadaniami i czasem w projekcie
D. Poprawa wydajności kodu programu
Projektowanie, programowanie …

W standardzie dokumentacji testów oprogramowania IEEE 829-1998 opisany jest dokument, który zawiera dane o tym, jakie przypadki testowe były wykorzystane, przez kogo i czy zakończyły się sukcesem. Co to jest?

A. Dziennik Testów
B. Plan Testów
C. Specyfikacja Procedury Testowej
D. Raport Podsumowujący Testy
INF.04 Pytanie 37
Projektowanie, programowanie …

Diagram Gantta, który został zaprezentowany, odnosi się do projektu IT. Przyjmując, że każdy członek zespołu posiada odpowiednie kompetencje do realizacji każdego z zadań, a każde zadanie może być przypisane tylko jednej osobie, która poświęca na nie pełen dzień pracy, to minimalna liczba osób w zespole wynosi

Ilustracja do pytania 37
A. 1 osobę
B. 5 osób
C. 2 osoby
D. 4 osoby
INF.04 Pytanie 38
Projektowanie, programowanie …

Jakie cechy powinien posiadać skuteczny negocjator?

A. dobra reputacja, przekora, porywczość
B. intuicja, cierpliwość, asertywność
C. asertywność, pesymizm, buta
D. lojalność, nieśmiałość, uczciwość
INF.04 Pytanie 39
Projektowanie, programowanie …

Przedstawione logo praw Creative Commons umożliwia bezpłatne użytkowanie dzieła:

Ilustracja do pytania 39
A. pod warunkiem zachowania go w oryginalnej formie
B. w działaniach komercyjnych
C. pod warunkiem udostępnienia go na tej samej zasadzie licencyjnej
D. w celu modyfikacji lub remiksowania