Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 401
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów interfejsu użytkownika służy do wizualnej nawigacji pomiędzy różnymi sekcjami aplikacji?

A. Pasek menu
B. Pole tekstowe
C. Lista rozwijana
D. Przycisk radiowy
INF.04 Pytanie 402
Projektowanie, programowanie …

Jakie podejście najlepiej zastosować podczas projektowania aplikacji, która ma działać na różnych platformach?

A. Zastosowanie technik responsywnego projektowania interfejsu
B. Skupienie się wyłącznie na wyglądzie aplikacji
C. Wyłączne dostosowanie aplikacji do systemu Windows
D. Tworzenie dedykowanego kodu dla każdej platformy
INF.04 Pytanie 403
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów jest kluczowy w architekturze klient-serwer?

A. Scentralizowane przechowywanie danych
B. Brak podziału na funkcje klienta i serwera
C. Zdalne wykonywanie aplikacji na urządzeniu klienta
D. Wyłącznie komunikacja synchroniczna
INF.04 Pytanie 404
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych jest przykładem projektowania interfejsu zgodnego z zasadami user experience (UX)?

A. Brak możliwości cofnięcia wykonanej akcji
B. Zastosowanie tylko jednego koloru w całym interfejsie
C. Przycisk umieszczony w losowym miejscu aplikacji
D. Użycie czytelnych czcionek i intuicyjnego układu elementów
INF.04 Pytanie 405
Projektowanie, programowanie …

Co należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu struktury danych dla aplikacji?

A. Wyłącznie typ języka programowania
B. Złożoność przetwarzania danych i ich optymalną organizację
C. Brak związku między strukturą danych a wydajnością aplikacji
D. Wyłącznie wymagania sprzętowe
INF.04 Pytanie 406
Projektowanie, programowanie …

Co jest kluczowym elementem projektowania aplikacji w architekturze klient-serwer?

A. Brak rozróżnienia ról pomiędzy klientem i serwerem
B. Użycie serwera jako centralnego miejsca przetwarzania danych
C. Działanie aplikacji wyłącznie w trybie offline
D. Przeniesienie całości obliczeń na stronę klienta
INF.04 Pytanie 407
Projektowanie, programowanie …

Które podejście do projektowania aplikacji pozwala najlepiej uwzględnić przyszłe modyfikacje funkcjonalności?

A. Użycie modularnej architektury aplikacji
B. Pisanie kodu bez dokumentacji
C. Projektowanie bez wcześniejszej specyfikacji technicznej
D. Fokus wyłącznie na wygląd aplikacji
INF.04 Pytanie 408
Projektowanie, programowanie …

Dlaczego dostosowanie interfejsu użytkownika do różnych platform jest ważne?

A. Eliminuje potrzebę testowania na różnych platformach
B. Zapewnia optymalną użyteczność na każdym urządzeniu
C. Umożliwia unifikację kodu bez względu na platformę
D. Pozwala skupić się wyłącznie na funkcjach aplikacji
INF.04 Pytanie 409
Projektowanie, programowanie …

Który element projektu aplikacji jest najważniejszy dla ochrony danych użytkowników?

A. Wykluczenie testowania aplikacji w fazie produkcji
B. Projektowanie prostych formularzy rejestracyjnych
C. Skupienie się na estetyce interfejsu użytkownika
D. Stosowanie zaawansowanych mechanizmów bezpieczeństwa
INF.04 Pytanie 410
Projektowanie, programowanie …

W jaki sposób najlepiej przełożyć wymagania klienta na specyfikację techniczną dla zespołu programistów?

A. Prowadząc rozmowy wyłącznie z zespołem programistów
B. Sporządzając szczegółowy dokument z funkcjami i wymaganiami technicznymi
C. Tworząc wizualne makiety bez szczegółowych opisów
D. Pomijając szczegółowe wymagania techniczne
INF.04 Pytanie 411
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych punktów najlepiej opisuje cel projektu?

A. Analiza postępów pracy w czasie realizacji projektu
B. Określenie problemu i sposobu jego rozwiązania
C. Zidentyfikowanie technologii, które mogą być użyte
D. Przygotowanie harmonogramu działań
INF.04 Pytanie 412
Projektowanie, programowanie …

Jakie są podstawowe fazy realizacji projektu programistycznego?

A. Projektowanie, testowanie, aktualizacja, implementacja
B. Analiza, implementacja, testowanie, aktualizacja
C. Planowanie, analiza, implementacja, wdrożenie
D. Planowanie, projektowanie, debugowanie, konserwacja
INF.04 Pytanie 413
Projektowanie, programowanie …

Który z etapów cyklu życia projektu polega na określeniu wymagań użytkownika?

A. Analiza
B. Planowanie
C. Testowanie
D. Implementacja
INF.04 Pytanie 414
Projektowanie, programowanie …

Co należy uwzględnić podczas planowania zasobów ludzkich w projekcie?

A. Budżet projektu, bez uwzględniania umiejętności zespołu
B. Wyłącznie dostępność technologii
C. Umiejętności i doświadczenie członków zespołu
D. Tylko wymagania techniczne projektu
INF.04 Pytanie 415
Projektowanie, programowanie …

Która z metodologii zarządzania projektem opiera się na iteracyjnych przyrostach?

A. Model spiralny
B. Metodyki zwinne (Agile)
C. Model prototypowy
D. Model kaskadowy (waterfall)
INF.04 Pytanie 416
Projektowanie, programowanie …

W której metodologii zarządzania projektem priorytetem jest minimalizacja marnotrawstwa?

A. Prototypowy
B. Kanban
C. Scrum
D. Waterfall
INF.04 Pytanie 417
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych dokumentów najczęściej wykorzystuje się do organizacji pracy w zespole Scrum?

A. Diagram Gantta
B. Specyfikacja techniczna
C. Product backlog
D. Lista zasobów ludzkich
INF.04 Pytanie 418
Projektowanie, programowanie …

Jakie elementy powinien zawierać harmonogram projektu?

A. Ramy czasowe i zasoby ludzkie
B. Etapy projektu, ramy czasowe, zasoby i zadania
C. Tylko etapy projektu
D. Tylko czas realizacji i budżet
INF.04 Pytanie 419
Projektowanie, programowanie …

Który model zarządzania projektem zakłada, że każda faza jest realizowana sekwencyjnie, bez możliwości powrotu do wcześniejszych etapów?

A. Model przyrostowy
B. Metodyki zwinne (Agile)
C. Model kaskadowy (waterfall)
D. Model spiralny
INF.04 Pytanie 420
Projektowanie, programowanie …

W której fazie cyklu życia projektu powstaje szczegółowy opis wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych?

A. Testowanie
B. Analiza
C. Implementacja
D. Planowanie
INF.04 Pytanie 421
Projektowanie, programowanie …

Czym charakteryzuje się model prototypowy w zarządzaniu projektami?

A. Iteracyjnym rozwojem produktu w krótkich cyklach
B. Tworzeniem pełnej wersji produktu przed testowaniem
C. Tworzeniem niekompletnej wersji systemu do uzyskania opinii użytkownika
D. Planowaniem wszystkich etapów projektu przed jego rozpoczęciem
INF.04 Pytanie 422
Projektowanie, programowanie …

Która metodologia zarządzania projektami koncentruje się na transparentności i wizualizacji pracy w toku?

A. Agile
B. Kanban
C. Waterfall
D. Scrum
INF.04 Pytanie 423
Projektowanie, programowanie …

Który dokument w metodologii Agile zawiera spis funkcjonalności produktu uporządkowanych według priorytetów?

A. Harmonogram projektu
B. Product backlog
C. Diagram Gantta
D. Backlog sprintu
INF.04 Pytanie 424
Projektowanie, programowanie …

Która metodologia zarządzania projektami pozwala elastycznie reagować na zmieniające się wymagania klienta?

A. Waterfall
B. Model spiralny
C. Scrum
D. Kanban
INF.04 Pytanie 425
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych działań jest kluczowe w modelu kaskadowym?

A. Kończenie jednej fazy przed rozpoczęciem kolejnej
B. Równoległa realizacja kilku faz projektu
C. Testowanie systemu po ukończeniu każdej fazy
D. Iteracyjne wprowadzanie zmian na każdym etapie
INF.04 Pytanie 426
Projektowanie, programowanie …

W której fazie cyklu życia projektu informatycznego odbywa się integracja i testowanie wszystkich modułów systemu?

A. Analiza
B. Planowanie
C. Implementacja
D. Wdrożenie
INF.04 Pytanie 427
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych wzorców projektowych najlepiej nadaje się do uproszczenia interfejsu do złożonego systemu?

A. Metoda szablonowa (Template method)
B. Kompozyt (Composite)
C. Fasada (Facade)
D. Singleton (Singleton)
INF.04 Pytanie 428
Projektowanie, programowanie …

Wzorzec projektowy "Metoda szablonowa" (Template method) jest używany do:

A. centralizacji zarządzania wieloma instancjami obiektów
B. zdefiniowania szkieletu algorytmu i pozostawienia szczegółowej implementacji podklasom
C. przechowywania obiektów w jednorodnej kolekcji
D. dzielenia obiektów na hierarchiczne struktury drzewiaste
INF.04 Pytanie 429
Projektowanie, programowanie …

Jaki jest główny cel wzorca "Kompozyt" (Composite)?

A. Zdefiniowanie interfejsu komunikacji między komponentami systemu
B. Pozwolenie klientom na obsługę obiektów i ich grup w jednolity sposób
C. Zapewnienie jednej klasy do zarządzania wieloma obiektami tego samego typu
D. Umożliwienie dynamicznej zmiany zachowania obiektu
INF.04 Pytanie 430
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych wzorców projektowych jest przykładem wzorca strukturalnego?

A. Fasada (Facade)
B. Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
C. Obserwator (Observer)
D. Metoda szablonowa (Template method)
INF.04 Pytanie 431
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych praw autorskich nie wygasa po określonym czasie?

A. Prawa pokrewne
B. Licencje wolnego oprogramowania
C. Autorskie prawa osobiste
D. Autorskie prawa majątkowe
INF.04 Pytanie 432
Projektowanie, programowanie …

Jaki jest podstawowy czas trwania autorskich praw majątkowych w Unii Europejskiej?

A. 50 lat od momentu pierwszej publikacji utworu
B. Bezterminowo
C. 75 lat od momentu powstania utworu
D. 70 lat od śmierci autora
INF.04 Pytanie 433
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych konsekwencji może wyniknąć z naruszenia prawa autorskiego?

A. Unieważnienie licencji użytkownika końcowego
B. Nałożenie grzywny lub kary więzienia
C. Zakaz używania oprogramowania open-source
D. Obowiązek opublikowania przeprosin w mediach
INF.04 Pytanie 434
Projektowanie, programowanie …

Do której kategorii własności intelektualnej należą znaki towarowe?

A. Własność przemysłowa
B. Prawa pokrewne
C. Autorskie prawa majątkowe
D. Dobra niematerialne
INF.04 Pytanie 435
Projektowanie, programowanie …

Który typ licencji pozwala na swobodne modyfikowanie i rozpowszechnianie kodu źródłowego?

A. Licencja OEM
B. Licencja shareware
C. Licencja GNU GPL
D. Licencja komercyjna
INF.04 Pytanie 436
Projektowanie, programowanie …

Czym różni się kompilator od interpretera?

A. Kompilator tłumaczy kod na język maszynowy w trakcie jego wykonywania.
B. Interpreter tłumaczy kod źródłowy na język maszynowy przed jego kompilacją.
C. Kompilator tłumaczy kod źródłowy na język maszynowy przed uruchomieniem programu.
D. Interpreter generuje plik wykonywalny, który działa niezależnie od środowiska.
INF.04 Pytanie 437
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych zadań należy do debuggera?

A. Tworzenie pliku wykonywalnego programu
B. Wykrywanie błędów składniowych w trakcie kompilacji
C. Umożliwianie analizy działania programu krok po kroku
D. Tłumaczenie kodu źródłowego na język maszynowy
INF.04 Pytanie 438
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych etapów jest charakterystyczny wyłącznie dla kompilacji kodu?

A. Wykrywanie błędów logicznych w trakcie działania programu
B. Generowanie pliku wykonywalnego
C. Wykonywanie kodu krok po kroku
D. Tłumaczenie instrukcji w czasie rzeczywistym
INF.04 Pytanie 439
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje bibliotekę w programowaniu?

A. Zbiór zmiennych globalnych dostępnych w trakcie działania programu.
B. Plik wykonywalny, który działa jako niezależny program.
C. Zestaw kodu źródłowego, który jest używany wyłącznie podczas kompilacji programu.
D. Zestaw funkcji i klas, które można wykorzystywać w programach.
INF.04 Pytanie 440
Projektowanie, programowanie …

Co jest wynikiem działania kompilatora?

A. Plik źródłowy w języku wyższego poziomu
B. Lista błędów występujących w kodzie
C. Zestaw instrukcji w języku pośrednim
D. Plik maszynowy gotowy do uruchomienia