Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 441
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych zdań najlepiej opisuje etap interpretacji kodu?

A. Generowanie pliku wykonywalnego
B. Tworzenie bibliotek dynamicznych dla programu
C. Tłumaczenie kodu źródłowego na język maszynowy w czasie rzeczywistym
D. Analiza struktury kodu przed tłumaczeniem
INF.04 Pytanie 442
Projektowanie, programowanie …

Do czego służy debugger w procesie programowania?

A. Do automatycznego tworzenia dokumentacji projektu
B. Do analizy błędów podczas działania programu
C. Do tłumaczenia kodu źródłowego na język maszynowy
D. Do zarządzania wersjami kodu źródłowego
INF.04 Pytanie 443
Projektowanie, programowanie …

Czym charakteryzuje się biblioteka statyczna w porównaniu do dynamicznej?

A. Nie wymaga obecności pliku wykonywalnego.
B. Może być modyfikowana w trakcie działania programu.
C. Jest dołączana do pliku wykonywalnego podczas kompilacji.
D. Jest ładowana do pamięci podczas działania programu.
INF.04 Pytanie 444
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje etap uruchamiania programu?

A. Tłumaczenie kodu źródłowego na język pośredni
B. Tworzenie pliku źródłowego
C. Wykonywanie kodu źródłowego przez kompilator
D. Wykonywanie programu na podstawie przetłumaczonego kodu maszynowego
INF.04 Pytanie 445
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów NIE należy do etapu kompilacji?

A. Optymalizacja kodu
B. Tłumaczenie kodu źródłowego na język maszynowy
C. Analiza działania programu w czasie rzeczywistym
D. Weryfikacja błędów składniowych
INF.04 Pytanie 446
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych opisów najlepiej charakteryzuje kompilator?

A. Program łączący dynamiczne biblioteki z kodem źródłowym
B. Narzędzie służące do analizy kodu w czasie rzeczywistym
C. Narzędzie zamieniające kod źródłowy na plik wykonywalny
D. System śledzący zmiany w kodzie źródłowym
INF.04 Pytanie 447
Projektowanie, programowanie …

Jaką funkcję pełni interpreter w środowisku programistycznym?

A. Łączy kod źródłowy z bibliotekami zewnętrznymi
B. Tłumaczy kod źródłowy na język maszynowy podczas działania programu
C. Optymalizuje działanie aplikacji w środowisku produkcyjnym
D. Tworzy plik wykonywalny dla systemu operacyjnego
INF.04 Pytanie 448
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych cech najlepiej opisuje biblioteki dynamiczne?

A. Są ładowane w czasie kompilacji
B. Są ładowane w czasie działania programu
C. Są statycznie dołączane do pliku wykonywalnego
D. Zawierają kod źródłowy programu
INF.04 Pytanie 449
Projektowanie, programowanie …

Czym różni się etap kompilacji od interpretacji kodu?

A. Interpretacja pozwala na tworzenie bibliotek dynamicznych, kompilacja na statyczne
B. Kompilacja wymaga debuggera, a interpretacja nie
C. Kompilacja tłumaczy cały kod źródłowy przed uruchomieniem, a interpretacja tłumaczy kod na bieżąco
D. Kompilacja jest używana wyłącznie w programowaniu obiektowym
INF.04 Pytanie 450
Projektowanie, programowanie …

Które narzędzie najlepiej nadaje się do wyszukiwania błędów w czasie wykonywania programu?

A. Kompilator
B. Linker
C. Interpreter
D. Debugger
INF.04 Pytanie 451
Projektowanie, programowanie …

Które stwierdzenie najlepiej opisuje cel dzielenia programu na funkcje (metody)?

A. Pozwala na skrócenie kodu poprzez usunięcie wszystkich komentarzy
B. Zapewnia automatyczną kompilację programu
C. Eliminuje konieczność używania zmiennych globalnych
D. Ułatwia debugowanie oraz ponowne użycie fragmentów kodu
INF.04 Pytanie 452
Projektowanie, programowanie …

W jakim przypadku stosowanie rekurencji może być bardziej efektywne od iteracji?

A. Gdy kod źródłowy ma zostać zoptymalizowany dla kompilatorów starszych generacji
B. Gdy liczba iteracji przekracza maksymalny zakres zmiennej licznikowej
C. Gdy algorytm wymaga naturalnego podziału na mniejsze podproblemy
D. Gdy program działa w środowisku wielowątkowym
INF.04 Pytanie 453
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych algorytmów najczęściej stosuje rekurencję?

A. Sortowanie bąbelkowe
B. Wyszukiwanie liniowe
C. Sortowanie przez wstawianie
D. Obliczanie liczb Fibonacciego
INF.04 Pytanie 454
Projektowanie, programowanie …

Co należy zrobić, aby zapobiec nieskończonej rekurencji w funkcji?

A. Dodać warunek stopu w funkcji
B. Użyć iteracji zamiast rekurencji
C. Zwiększyć zakres zmiennych globalnych
D. Skorzystać z automatycznego debuggera w kompilatorze
INF.04 Pytanie 455
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych algorytmów może być zaimplementowany zarówno iteracyjnie, jak i rekurencyjnie?

A. Algorytm wyszukiwania binarnego
B. Algorytm generowania liczb losowych
C. Algorytm mapowania kluczy w tablicach asocjacyjnych
D. Algorytm sortowania bąbelkowego
INF.04 Pytanie 456
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza deklaracja zmiennej w programowaniu?

A. Zarezerwowanie miejsca w pamięci dla wyników operacji arytmetycznych
B. Przypisanie zmiennej wartości domyślnej
C. Utworzenie nowej wartości w bazie danych
D. Określenie typu i nazwy zmiennej w kodzie programu
INF.04 Pytanie 457
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych przykładów przedstawia poprawną deklarację zmiennej typu całkowitego w języku C++?

A. float liczba;
B. int liczba;
C. char liczba;
D. bool liczba;
INF.04 Pytanie 458
Projektowanie, programowanie …

Która operacja logiczna zwróci wynik "true", jeśli obie zmienne są równe?

A. x != y
B. x == y
C. x && y
D. x || y
INF.04 Pytanie 459
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych przykładów przedstawia deklarację typu złożonego w języku C++?

A. int wynik = 100;
B. float ocena = 4.5;
C. bool status;
D. class Student {};
INF.04 Pytanie 460
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza "operacja wejścia" w programowaniu?

A. Przekazywanie danych do programu z zewnętrznego źródła
B. Dodawanie nowych funkcji do programu
C. Usuwanie błędów w kodzie programu
D. Modyfikowanie wartości zmiennych globalnych
INF.04 Pytanie 461
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza operator "==" w języku C++?

A. Zwiększenie wartości zmiennej o 1
B. Negacja logiczna
C. Porównanie dwóch wartości
D. Przypisanie wartości do zmiennej
INF.04 Pytanie 462
Projektowanie, programowanie …

Który operator w Pythonie służy do sprawdzania przynależności elementu do listy?

A. and
B. ==
C. in
D. is
INF.04 Pytanie 463
Projektowanie, programowanie …

Która instrukcja w języku C++ pozwala na wielokrotne wykonanie tego samego fragmentu kodu?

A. if
B. switch
C. while
D. break
INF.04 Pytanie 464
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych bibliotek jest częścią standardowego środowiska programistycznego w Pythonie?

A. <math.h>
B. vector
C. sys
D. <stdio.h>
INF.04 Pytanie 465
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza operator "|" w języku C++?

A. Bitowe "lub"
B. Bitowe "xor"
C. Logiczne "lub"
D. Operację przesunięcia bitowego w prawo
INF.04 Pytanie 466
Projektowanie, programowanie …

Jak nazywa się proces, w którym obiekt dziedziczy cechy innej klasy w programowaniu obiektowym?

A. Abstrakcja
B. Hermetyzacja
C. Polimorfizm
D. Dziedziczenie
INF.04 Pytanie 467
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych jest przykładem hermetyzacji w programowaniu obiektowym?

A. Użycie klasy bazowej w innej klasie
B. Ograniczenie dostępu do pól klasy za pomocą modyfikatorów dostępu
C. Tworzenie klasy abstrakcyjnej
D. Definiowanie wielu metod o tej samej nazwie w różnych klasach
INF.04 Pytanie 468
Projektowanie, programowanie …

Czym jest polimorfizm w programowaniu obiektowym?

A. Umożliwia tworzenie obiektów z wielu klas jednocześnie
B. Dzieli program na klasy i obiekty
C. Pozwala jednej metodzie działać w różny sposób w zależności od klasy, której jest częścią
D. Ogranicza dostęp do pól klasy
INF.04 Pytanie 469
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych terminów oznacza "zmienną klasy" w programowaniu obiektowym?

A. Obiekt
B. Pole
C. Konstruktor
D. Metoda
INF.04 Pytanie 470
Projektowanie, programowanie …

Jakie podejście wykorzystuje programowanie obiektowe?

A. Dzielenie kodu na funkcje i procedury
B. Tworzenie aplikacji opartej na relacyjnych bazach danych
C. Rozwiązywanie problemów poprzez modelowanie ich za pomocą klas i obiektów
D. Stosowanie wyłącznie algorytmów heurystycznych
INF.04 Pytanie 471
Projektowanie, programowanie …

Jaką rolę pełnią pola klasy w programowaniu obiektowym?

A. Przechowują dane opisujące stan obiektu
B. Definiują stałe globalne programu
C. Pozwalają na wykonywanie operacji na obiektach
D. Przechowują wartości lokalne w metodach
INF.04 Pytanie 472
Projektowanie, programowanie …

Który modyfikator dostępu pozwala na dostęp do pól klasy wyłącznie z jej metod?

A. Public
B. Static
C. Private
D. Protected
INF.04 Pytanie 473
Projektowanie, programowanie …

Co jest głównym zadaniem konstruktora w klasie?

A. Dodanie nowej metody do istniejącej klasy
B. Usuwanie obiektów
C. Przypisanie wartości do pól obiektu po jego zniszczeniu
D. Inicjalizacja obiektu podczas jego tworzenia
INF.04 Pytanie 474
Projektowanie, programowanie …

Jakie zadanie pełni destruktor w klasie?

A. Inicjalizuje pola klasy
B. Tworzy nowe obiekty klasy
C. Przeprowadza testy jednostkowe klasy
D. Usuwa obiekty i zwalnia zasoby
INF.04 Pytanie 475
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych terminów najlepiej opisuje składnik statyczny klasy?

A. Funkcja, która wywołuje destruktor klasy
B. Metoda z dostępem ograniczonym do tej samej klasy
C. Pole lub metoda, która należy do klasy, a nie do jej obiektów
D. Zmienna lokalna wewnątrz klasy
INF.04 Pytanie 476
Projektowanie, programowanie …

Która metoda klasy jest wywoływana automatycznie przy tworzeniu kopii obiektu?

A. Metoda statyczna
B. Metoda zaprzyjaźniona
C. Konstruktor kopiujący
D. Destruktor
INF.04 Pytanie 477
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych pól klasy może być dostępne tylko w ramach tej klasy oraz jej klas pochodnych?

A. Public
B. Private
C. Static
D. Protected
INF.04 Pytanie 478
Projektowanie, programowanie …

Które stwierdzenie najlepiej opisuje funkcję zaprzyjaźnioną w klasie?

A. Funkcja, która jest wywoływana automatycznie po utworzeniu obiektu
B. Funkcja, która umożliwia dziedziczenie wielokrotne
C. Funkcja, która ma dostęp do prywatnych pól i metod klasy, której jest zaprzyjaźniona
D. Funkcja, która jest statyczna i nie może modyfikować pól klasy
INF.04 Pytanie 479
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów jest niezbędny, aby zainicjować pole klasy podczas tworzenia obiektu?

A. Metoda statyczna
B. Instrukcja warunkowa
C. Funkcja zaprzyjaźniona
D. Konstruktor
INF.04 Pytanie 480
Projektowanie, programowanie …

Czym różni się konstruktor od zwykłej metody klasy?

A. Konstruktor musi zwracać wartość
B. Konstruktor jest wywoływany tylko przez destruktor
C. Konstruktor może być wywoływany bez tworzenia obiektu
D. Konstruktor ma zawsze tę samą nazwę co klasa i nie zwraca wartości