Filtrowanie pytań
INF.04 Pytanie 481
Projektowanie, programowanie …
A. hermetyzacją
B. dziedziczeniem
C. przeciążeniem
D. polimorfizmem
INF.04 Pytanie 482
Projektowanie, programowanie …
Który z poniższych opisów najlepiej charakteryzuje Node.js?
A. System zarządzania bazami danych NoSQL
B. Środowisko uruchomieniowe JavaScript poza przeglądarką, używające silnika V8 z Chrome
C. Biblioteka do tworzenia interfejsów użytkownika w aplikacjach webowych
D. Framework do budowania aplikacji mobilnych przy użyciu JavaScript
INF.04 Pytanie 483
Projektowanie, programowanie …
Które z wymienionych stanowi przykład struktury dziedziczenia?
A. Klasa Pojazd ma dziedziczenie od klasy Samochód
B. Klasa Samochód i Pojazd nie są ze sobą powiązane
C. Klasa Pojazd nie dziedziczy z żadnej klasy
D. Klasa Samochód ma dziedziczenie od klasy Pojazd
INF.04 Pytanie 484
Projektowanie, programowanie …
Które z poniższych nie jest narzędziem do zarządzania stanem w aplikacjach React?
A. Redux
B. Webpack
C. Context API
D. MobX
INF.04 Pytanie 485
Projektowanie, programowanie …
Który z wymienionych algorytmów najczęściej wykorzystuje rekurencję?
A. Sortowanie bąbelkowe
B. Obliczanie liczb Fibonacciego
C. Sortowanie przez wstawianie
D. Wyszukiwanie liniowe
INF.04 Pytanie 486
Projektowanie, programowanie …
Jaki jest kluczowy zamysł wzorca "Kompozyt" (Composite)?
A. Danie możliwości dynamicznej zmiany zachowania obiektu
B. Określenie interfejsu komunikacji pomiędzy składnikami systemu
C. Umożliwienie klientom obsługi obiektów oraz ich zbiorów w spójny sposób
D. Stworzenie jednej klasy do zarządzania wieloma obiektami tego samego rodzaju
INF.04 Pytanie 487
Projektowanie, programowanie …
Wykorzystując jeden z dwóch zaprezentowanych sposobów inkrementacji w językach z rodziny C lub Java, można zauważyć, że

A. drugi zapis nie jest zgodny ze składnią, co doprowadzi do błędów kompilacji
B. tylko przy użyciu pierwszego zapisu, zmienna a zostanie zwiększona o 1
C. bez względu na zastosowany sposób, w zmiennej b zawsze uzyskamy ten sam rezultat
D. wartość zmiennej b będzie wyższa po użyciu drugiego zapisu w porównaniu do pierwszego
INF.04 Pytanie 488
Projektowanie, programowanie …
Który z przedstawionych poniżej przykładów ilustruje prawidłową deklarację zmiennej typu całkowitego w języku C++?
A. int liczba;
B. bool liczba;
C. char liczba;
D. float liczba;
INF.04 Pytanie 489
Projektowanie, programowanie …
Co to jest Event Loop w JavaScript?
A. System zarządzania cyklem życia komponentów w Angular
B. Mechanizm pozwalający na asynchroniczne wykonywanie kodu mimo jednowątkowej natury JavaScript
C. Technika obsługi zdarzeń w aplikacjach React
D. Protokół komunikacji między różnymi częściami aplikacji webowej
INF.04 Pytanie 490
Projektowanie, programowanie …
Jakie znaczenie ma termin "przesłanianie metody" w kontekście programowania obiektowego?
A. Tworzenie nowej metody w klasie bazowej
B. Przenoszenie metod z jednej klasy do drugiej
C. Zmiana metody prywatnej na metodę publiczną
D. Zastosowanie tej samej nazwy metody w klasie bazowej i pochodnej, ale z inną implementacją w klasie pochodnej
INF.04 Pytanie 491
Projektowanie, programowanie …
Po uruchomieniu podanego kodu w języku C++ na konsoli zobaczymy następujący tekst:

A. dodawania: 5+5.12345=10.123450 Wynik
B. "%s dodawania: %d + %.2f=%f", "Wynik", a, b, w
C. Wynik dodawania: 5+5.12=10.123450
D. "%s dodawania: %d + %.2f = %f", "Wynik", 5, 5.12345, 10.123450
INF.04 Pytanie 492
Projektowanie, programowanie …
Jakie zastosowanie ma język Swift w zakresie aplikacji mobilnych?
A. Do przeprowadzania testów aplikacji mobilnych
B. Do tworzenia aplikacji na system Android
C. Do tworzenia aplikacji na system iOS
D. Do zarządzania bazami danych w aplikacjach mobilnych
INF.04 Pytanie 493
Projektowanie, programowanie …
Jakie elementy powinny być zawarte w instrukcji dla użytkownika danej aplikacji?
A. Wyjaśnienie struktur danych wykorzystywanych w kodzie
B. Opis instalacji, konfiguracji oraz obsługi oprogramowania
C. Harmonogram realizacji projektu
D. Informacje o narzędziach programistycznych zastosowanych w procesie tworzenia aplikacji
INF.04 Pytanie 494
Projektowanie, programowanie …
Która z wymienionych cech dotyczy klasy statycznej?
A. Nie może zawierać ani zmiennych, ani metod
B. Jest automatycznie usuwana po zakończeniu działania programu
C. Może zawierać wyłącznie statyczne pola i metody
D. Może być dziedziczona przez klasy potomne
INF.04 Pytanie 495
Projektowanie, programowanie …
Jaką właściwość ma sieć synchroniczna?
A. Nie jest konieczna synchronizacja zegarów
B. Transmisja danych odbywa się w wyznaczonych interwałach czasowych
C. Gwarantuje większą elastyczność w przesyłaniu danych
D. Przekazywanie danych zachodzi w sposób niesystematyczny
INF.04 Pytanie 496
Projektowanie, programowanie …
Który język programowania jest używany do stylizacji stron internetowych?
A. HTML
B. CSS
C. JavaScript
D. PHP
INF.04 Pytanie 497
Projektowanie, programowanie …
Jakie oznaczenie posiada norma krajowa w Polsce?
A. IEC
B. PN
C. ISO
D. EN
INF.04 Pytanie 498
Projektowanie, programowanie …
Jaką nazwę kontrolki powinno się umieścić w początkowej linii kodu, w miejscu <???, aby została ona wyświetlona w podany sposób?

A. Spinner
B. SeekBar
C. RatinoBar
D. Switch
INF.04 Pytanie 499
Projektowanie, programowanie …
Algorytm przedstawiony powyżej może zostać zaimplementowany w języku Java z wykorzystaniem instrukcji:

A. try
B. if
C. while
D. switch
INF.04 Pytanie 500
Projektowanie, programowanie …
Co zostanie wyświetlone w konsoli po wykonaniu poniższego kodu?
console.log(typeof null); console.log(typeof undefined); console.log(typeof []); console.log(typeof NaN); |
A. object, undefined, array, number
B. object, undefined, object, number
C. null, undefined, array, number
D. null, undefined, object, NaN
INF.04 Pytanie 501
Projektowanie, programowanie …
W zaprezentowanym wideo przedstawiono narzędzie do tworzenia interfejsu użytkownika, dla którego automatycznie generuje się
A. kod Java
B. obsługa przycisku ekranu dotykowego
C. kod XML
D. obsługa wciśniętego przycisku
INF.04 Pytanie 502
Projektowanie, programowanie …
Co oznacza pojęcie 'hoisting' w JavaScript?
A. Proces podnoszenia deklaracji zmiennych i funkcji na górę zakresu
B. Technika optymalizacji kodu przez silnik JavaScript
C. Metoda ładowania skryptów z zewnętrznych źródeł
D. Mechanizm zarządzania pamięcią w przeglądarce
INF.04 Pytanie 503
Projektowanie, programowanie …
Który z poniższych elementów HTML5 służy do rysowania grafiki?
A. <svg>
B. <canvas>
C. <draw>
D. <graphic>
INF.04 Pytanie 504
Projektowanie, programowanie …
Wykorzystując React.js oraz Angular, stworzono funkcjonalnie równoważne kody źródłowe. Aby móc w metodzie handleSubmit pokazać zawartość kontrolki input w miejscu oznaczonym ???, należy odwołać się do atrybutu o nazwie

A. nazwa4
B. nazwa1
C. nazwa2
D. nazwa3
INF.04 Pytanie 505
Projektowanie, programowanie …
Który z operatorów w Pythonie umożliwia sprawdzenie, czy dany element należy do listy?
A. ==
B. is
C. and
D. in
INF.04 Pytanie 506
Projektowanie, programowanie …
Który z wymienionych sposobów może przyczynić się do optymalizacji kodu źródłowego?
A. Zamiana zmiennych globalnych na lokalne
B. Dodanie większej liczby komentarzy w kodzie
C. Zwiększenie ilości instrukcji warunkowych
D. Eliminacja nieużywanych zmiennych oraz funkcji
INF.04 Pytanie 507
Projektowanie, programowanie …
Co zostanie wyświetlone po wykonaniu poniższego kodu?
class Animal { constructor(name) { this.name = name; } speak() { return `${this.name} makes a noise.`; } } class Dog extends Animal { speak() { return `${this.name} barks.`; } } let dog = new Dog('Rex'); console.log(dog.speak()); |
A. undefined
B. Rex makes a noise.
C. Rex barks.
D. Error: speak is not defined
INF.04 Pytanie 508
Projektowanie, programowanie …
Przedstawione logo praw Creative Commons umożliwia bezpłatne użytkowanie dzieła:

A. w działaniach komercyjnych
B. w celu modyfikacji lub remiksowania
C. pod warunkiem udostępnienia go na tej samej zasadzie licencyjnej
D. pod warunkiem zachowania go w oryginalnej formie
INF.04 Pytanie 509
Projektowanie, programowanie …
Co to jest ESLint?
A. Narzędzie do statycznej analizy kodu i identyfikacji problemów w kodzie JavaScript
B. Framework do testowania aplikacji napisanych w JavaScript
C. Kompilator kodu ECMAScript do starszych wersji JavaScript
D. System zarządzania zależnościami w projektach Node.js
INF.04 Pytanie 510
Projektowanie, programowanie …
Która z poniższych technologii służy do tworzenia interfejsu użytkownika zarówno dla aplikacji webowych jak i mobilnych?
A. Vue.js
B. Angular
C. jQuery
D. React Native
INF.04 Pytanie 511
Projektowanie, programowanie …
Która z funkcji powinna zostać zrealizowana w warstwie back-end aplikacji webowej?
A. sprawdzanie formularzy w czasie rzeczywistym
B. zarządzanie bazą danych
C. zarządzanie zdarzeniami elementów
D. wyświetlanie danych z formularza w przeglądarce
INF.04 Pytanie 512
Projektowanie, programowanie …
Jakie informacje zawiera zestaw instrukcji (ISA) danego procesora?
A. Instrukcje, które procesor jest w stanie wykonać
B. Typy danych, które są trzymane w pamięci
C. Układ połączeń między procesorem a innymi elementami
D. Metodę obsługi pamięci podręcznej
INF.04 Pytanie 513
Projektowanie, programowanie …
Złośliwe oprogramowanie stworzone w celu przyznania hakerom uprawnień administracyjnych do komputera ofiary bez jej świadomości, to
A. keylogger
B. wirus
C. robak
D. rootkit
INF.04 Pytanie 514
Projektowanie, programowanie …
W językach C++ bądź C# termin virtual można wykorzystywać w kontekście
A. funkcji zaprzyjaźnionych
B. metod klasy
C. atrybutów klasy
D. destruktorów
INF.04 Pytanie 515
Projektowanie, programowanie …
Jaką wartość zwróci funkcja napisana w języku C++, jeżeli jej argumentem wejściowym jest tablica stworzona w sposób następujący: int tablica[6] = {3,4,2,4,10,0};?

A. 10
B. 20
C. 0
D. 23
INF.04 Pytanie 516
Projektowanie, programowanie …
Jaki z wymienionych komponentów jest kluczowy do inicjalizacji pola klasy podczas tworzenia instancji obiektu?
A. Funkcja zaprzyjaźniona
B. Metoda statyczna
C. Instrukcja warunkowa
D. Konstruktor
INF.04 Pytanie 517
Projektowanie, programowanie …
Która z metod zarządzania projektem jest oparta na przyrostach realizowanych w sposób iteracyjny?
A. Metodyki zwinne (Agile)
B. Model prototypowy
C. Model wodospadowy (waterfall)
D. Model spiralny
INF.04 Pytanie 518
Projektowanie, programowanie …
Jakie jest podstawowe środowisko do tworzenia aplikacji desktopowych przy użyciu języka C#?
A. Eclipse
B. PyCharm
C. MS Visual Studio
D. NetBeans
INF.04 Pytanie 519
Projektowanie, programowanie …
Co oznacza akronim IDE w kontekście programowania?
A. Interaktywny Edytor Debugowania
B. Zintegrowane Środowisko Debugowania
C. Integrated Development Environment
D. Interaktywny Silnik Programistyczny
INF.04 Pytanie 520
Projektowanie, programowanie …
Jakie operacje na plikach można uznać za podstawowe?
A. Zmiana rozszerzenia plików podczas działania programu
B. Otwieranie, zapisywanie, odczytywanie, zamykanie
C. Usuwanie oraz tworzenie nowych plików
D. Jedynie otwieranie oraz zamykanie plików