Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

INF.04 Pytanie 481
Projektowanie, programowanie …

Zaznaczone elementy w przedstawionych obramowaniach mają na celu

Ilustracja do pytania 1
A. przypisanie nazwy obiektu obrazującego okno aplikacji
B. uzyskanie nazwy obiektu obrazującego okno aplikacji
C. ustawienie tytułu okna na "Tekst"
D. zapisanie tytułu okna do obiektu Tekst
INF.04 Pytanie 485
Projektowanie, programowanie …

Która metoda w obrębie klasy jest uruchamiana automatycznie podczas tworzenia kopii obiektu?

A. Konstruktor kopiujący
B. Metoda statyczna
C. Destruktor
D. Metoda zaprzyjaźniona
INF.04 Pytanie 486
Projektowanie, programowanie …

Tworząc aplikację opartą na obiektach, należy założyć, że program będzie zarządzany przez

A. definicję warunków końcowego rozwiązania
B. zbiór instancji klas współpracujących ze sobą
C. moduły zawierające funkcje oraz zmienne globalne
D. pętlę dyspozytora, która w zależności od zdarzenia wywoła właściwą funkcję
INF.04 Pytanie 487
Projektowanie, programowanie …

Użycie modyfikatora abstract w definicji metody w klasie wskazuje, że

A. klasy pochodne nie mogą implementować tej metody
B. dziedziczenie po tej klasie jest niedozwolone
C. trzeba zaimplementować tę metodę w tej klasie
D. klasa ta stanowi podstawę dla innych klas
INF.04 Pytanie 488
Projektowanie, programowanie …

Kompilator może wygenerować błąd "incompatible types", gdy

A. funkcja oczekuje całkowitej jako argumentu, a została wywołana z napisem jako parametrem
B. w trakcie deklaracji zmiennej wystąpił błąd, zastosowano nieistniejący typ
C. do zmiennej typu int przypisano wartość 243
D. funkcja zwraca typ void, a w momencie wywołania nie jest przypisana do żadnej zmiennej
INF.04 Pytanie 489
Projektowanie, programowanie …

Zapisany fragment w C# wskazuje na definicję klasy Car, która

Ilustracja do pytania 9
A. dziedziczy po Vehicle
B. jest przywiązana do klasy Vehicle
C. używa prywatnych pól klasy Vehicle
D. stanowi klasę bazową (nie dziedziczy z żadnej klasy)
INF.04 Pytanie 490
Projektowanie, programowanie …

Zaprezentowany fragment kodu w języku C# tworzy hasło. Wskaż zdanie PRAWDZIWE dotyczące charakterystyki tego hasła:

Ilustracja do pytania 10
A. Ma co najmniej 8 znaków oraz zawiera małe i wielkie litery oraz cyfry
B. Jest maksymalnie 7-znakowe, co wynika z wartości zmiennej i
C. Może zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry
D. Może zawierać zarówno małe, jak i wielkie litery, cyfry oraz symbole
INF.04 Pytanie 492
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych zdań najlepiej określa funkcję zaprzyjaźnioną w ramach klasy?

A. Funkcja, która uruchamia się automatycznie po stworzeniu obiektu
B. Funkcja, która ma dostęp do prywatnych pól i metod klasy, z którą jest zaprzyjaźniona
C. Funkcja, która jest statyczna i nie ma możliwości modyfikacji pól klasy
D. Funkcja, która pozwala na dziedziczenie wielokrotne
INF.04 Pytanie 493
Projektowanie, programowanie …

Metoda przeszukiwania w uporządkowanych tablicach, która polega na podzieleniu tablicy na kilka części i wykonywaniu wyszukiwania liniowego tylko w tej części, gdzie może znajdować się poszukiwany element, w języku angielskim jest określana jako

A. Binary search
B. Jump search
C. Exponential search
D. Ternary search
INF.04 Pytanie 494
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych algorytmów jest algorytmem opartym na iteracji?

A. BubbleSort
B. QuickSort
C. DFS (przeszukiwanie w głąb)
D. Fibonacci (rekurencyjnie)
INF.04 Pytanie 497
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych metod tablicowych w JavaScript nie modyfikuje oryginalnej tablicy?

A. map()
B. push()
C. splice()
D. sort()
INF.04 Pytanie 498
Projektowanie, programowanie …

W jakim języku programowania kod źródłowy musi być skompilowany do kodu maszynowego konkretnej architektury procesora przed jego uruchomieniem?

A. Perl
B. Java
C. PHP
D. C++
INF.04 Pytanie 499
Projektowanie, programowanie …

Podczas programowania kontrolki stepper przedstawionej na ilustracji w aplikacji mobilnej, należy zarządzać zmienną, która zawsze przechowuje jej bieżącą wartość. Jakie zdarzenie można wykorzystać do osiągnięcia tej funkcjonalności?

Ilustracja do pytania 19
A. SizeChanged
B. ValueChanged
C. Unfocused
D. DescendantAdded
INF.04 Pytanie 501
Projektowanie, programowanie …

Na ilustracji pokazano fragment emulacji iOS z elementem kontrolnym. Który fragment kodu XAML opisuje ten element?

Ilustracja do pytania 21
A. <Entry IsPassword= "true" />
B. <Stepper Increment= "1" />
C. <Slider Maximum= "255" />
D. <Switch IsToggled= "true" />
INF.04 Pytanie 506
Projektowanie, programowanie …

Która z wymienionych właściwości odnosi się do klasy pochodnej?

A. Nie może być zastosowana w strukturze dziedziczenia
B. Dziedziczy atrybuty i metody z klasy bazowej
C. Nie ma możliwości dodawania nowych metod
D. Jest automatycznie usuwana po zakończeniu działania programu
INF.04 Pytanie 507
Projektowanie, programowanie …

Szablon MojaTablica oferuje funkcjonalność tablicy z indeksami oraz elementami różnych typów. W oparciu o pokazany kod, który wykorzystuje ten szablon do tworzenia tablicy asocjacyjnej, wskaż definicję, która posługuje się szablonem do zainicjowania tablicy, gdzie indeksami są liczby całkowite, a elementami są napisy?

Ilustracja do pytania 27
A. MojaTablica tab2 = MOjaTablica()
B. int tab2 = new MojaTablica()
C. int tab2[] = new MojaTablica()
D. MojaTablica tab2 = new MojaTablica()
INF.04 Pytanie 508
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakiego rodzaju zmiennej użyjesz w C++, aby przechować wartość "true"?

A. tekst
B. liczba zmiennoprzecinkowa
C. liczba całkowita
D. bool
INF.04 Pytanie 509
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza skrót CDN w kontekście aplikacji webowych?

A. Content Definition Notation - notacja do definiowania treści w aplikacjach
B. Compressed Data Node - węzeł kompresji danych w architekturze mikrousług
C. Content Delivery Network - sieć rozproszona geograficznie, służąca do dostarczania treści
D. Cross Domain Navigation - metoda nawigacji między domenami w aplikacjach webowych
INF.04 Pytanie 511
Projektowanie, programowanie …

Jakie zastosowanie ma język Swift w zakresie aplikacji mobilnych?

A. Do przeprowadzania testów aplikacji mobilnych
B. Do zarządzania bazami danych w aplikacjach mobilnych
C. Do tworzenia aplikacji na system Android
D. Do tworzenia aplikacji na system iOS
INF.04 Pytanie 512
Projektowanie, programowanie …

Wykorzystując jeden z dwóch zaprezentowanych sposobów inkrementacji w językach z rodziny C lub Java, można zauważyć, że

Ilustracja do pytania 32
A. tylko przy użyciu pierwszego zapisu, zmienna a zostanie zwiększona o 1
B. drugi zapis nie jest zgodny ze składnią, co doprowadzi do błędów kompilacji
C. wartość zmiennej b będzie wyższa po użyciu drugiego zapisu w porównaniu do pierwszego
D. bez względu na zastosowany sposób, w zmiennej b zawsze uzyskamy ten sam rezultat
INF.04 Pytanie 513
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest zastosowanie metody fetch() w JavaScript?

A. Manipulacja elementami DOM
B. Filtrowanie elementów tablicy
C. Pobieranie zasobów z sieci asynchronicznie
D. Sortowanie kolekcji obiektów
INF.04 Pytanie 514
Projektowanie, programowanie …

Przyjmując, że opisana hierarchia klas właściwie odzwierciedla figury geometryczne i każda figura ma zdefiniowaną metodę do obliczania pola, to w której klasie można znaleźć deklarację metody liczPole()?

Ilustracja do pytania 34
A. trójkąt
B. figura
C. trapez
D. czworokąt
INF.04 Pytanie 515
Projektowanie, programowanie …

Jakie narzędzie programowe jest odpowiedzialne za konwersję kodu źródłowego na formę zrozumiałą dla maszyny, weryfikuje wszystkie polecenia pod kątem ewentualnych błędów, a następnie generuje moduł do wykonania?

A. kompilator
B. interpreter
C. dekompilator
D. debugger
INF.04 Pytanie 516
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Co to jest zasięg (scope) zmiennej w programowaniu?

A. Obszar kodu, w którym zmienna jest dostępna
B. Czas życia zmiennej podczas wykonywania programu
C. Ilość pamięci, jaką zmienna zajmuje podczas wykonywania programu
D. Maksymalny zakres wartości, jakie może przyjąć zmienna danego typu
INF.04 Pytanie 517
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest podstawowe zadanie wykorzystania frameworka Node.js w aplikacjach internetowych?

A. Kreowanie graficznego interfejsu użytkownika
B. Zarządzanie aplikacjami serwerowymi i realizacja przetwarzania asynchronicznego
C. Weryfikacja API
D. Budowanie aplikacji mobilnych
INF.04 Pytanie 519
Projektowanie, programowanie …

Jakie są różnice między konstruktorem a zwykłą metodą w klasie?

A. Konstruktor powinien zwracać jakąś wartość
B. Konstruktor można wywołać bez konieczności tworzenia obiektu
C. Konstruktor jest uruchamiany jedynie przez destruktor
D. Konstruktor zawsze nosi tę samą nazwę co klasa i nie zwraca wartości