Filtrowanie pytań
Projektowanie, programowanie …
A. jquery, Joomla!, Wordpress, android Studio, Xamarin
B. Visual Studio, Eclipse, angular, React.js, Node.js
C. ASP.NET Core, Django, Angular, React.js, Node.js
D. ASP.NET Core, jQuery, Joomla!, Wordpress, Angular
Projektowanie, programowanie …
Liczba A4 w zapisie heksadecymalnym ma odpowiadający jej zapis binarny
A. 10100100
B. 10100010
C. 1011100
D. 1010100
Projektowanie, programowanie …
Która z wymienionych aplikacji stanowi przykład prostego rozwiązania mobilnego?
A. Aplikacja typu zegar
B. Aplikacja do monitorowania użycia pamięci RAM
C. Aplikacja z rozbudowanym systemem zarządzania projektami
D. Aplikacja do analizy danych finansowych
Projektowanie, programowanie …
Celem zastosowania wzorca Obserwator w tworzeniu aplikacji WEB jest
A. zarządzanie funkcjami synchronicznymi w kodzie aplikacji
B. dostosowanie interfejsu użytkownika do różnych typów odbiorców
C. informowanie obiektów o modyfikacji stanu innych obiektów
D. monitorowanie interakcji użytkownika i wysyłanie wyjątków
Projektowanie, programowanie …
Jaką strukturę danych można zrealizować, korzystając jedynie z wymienionych metod?

A. kolejka FIFO
B. stos
C. drzewo binarne
D. tablica
Projektowanie, programowanie …
Jakie narzędzie jest używane do automatyzacji testów interfejsu użytkownika aplikacji webowych?
A. Trello
B. JIRA
C. Selenium
D. Slack
Projektowanie, programowanie …
W frameworkach do budowy aplikacji mobilnych lub desktopowych znajduje zastosowanie wzorzec MVVM, oznaczający Model-View-ViewModel. Te podejście do programowania oznacza, że
A. interfejs użytkownika oraz logika aplikacji są oddzielone
B. kontrolki i widoki interfejsu użytkownika są zintegrowane z logiką aplikacji
C. w aplikacji obecny jest jedynie interfejs użytkownika
D. interfejs użytkownika i logika aplikacji są umieszczone w jednym pliku
Projektowanie, programowanie …
Podczas programowania kontrolki stepper przedstawionej na ilustracji w aplikacji mobilnej, należy zarządzać zmienną, która zawsze przechowuje jej bieżącą wartość. Jakie zdarzenie można wykorzystać do osiągnięcia tej funkcjonalności?

A. ValueChanged
B. SizeChanged
C. Unfocused
D. DescendantAdded
Projektowanie, programowanie …
Jaki framework jest powszechnie wykorzystywany do rozwijania aplikacji desktopowych w języku C++?
A. WPF
B. Node.js
C. Qt
D. Flutter
Projektowanie, programowanie …
Które narzędzie służy do automatyzacji procesu budowania aplikacji?
A. Swagger
B. Jenkins
C. Postman
D. Figma
Projektowanie, programowanie …
Która z wymienionych właściwości najlepiej charakteryzuje biblioteki dynamiczne?
A. Są ładowane podczas kompilacji
B. Są statycznie dołączane do pliku wykonywalnego
C. Zawierają kod źródłowy aplikacji
D. Są ładowane w trakcie działania aplikacji
Projektowanie, programowanie …
Co to jest XSS (Cross-Site Scripting)?
A. Protokół komunikacyjny używany w aplikacjach internetowych
B. Technika optymalizacji kodu JavaScript do zwiększenia wydajności strony
C. Luka bezpieczeństwa pozwalająca na wstrzyknięcie złośliwego kodu do stron przeglądanych przez innych użytkowników
D. Framework do tworzenia responsywnych stron internetowych
Projektowanie, programowanie …
Jakie jest podstawowe zadanie konstruktora w klasie?
A. Usuwanie instancji obiektów
B. Inicjalizacja obiektu w momencie jego tworzenia
C. Wprowadzenie nowej metody do już istniejącej klasy
D. Nadanie wartości polom obiektu po jego zniszczeniu
Projektowanie, programowanie …
Pętla przedstawiona w zadaniu działa na zmiennej typu string o nazwie ciąg. Jej celem jest

A. zamienić w ciągu małe litery na wielkie
B. od każdego znaku w ciągu, który nie jest równy 0, odjąć kod 32
C. od każdego znaku w ciągu odjąć kod 32
D. zamienić w ciągu wielkie litery na małe
Projektowanie, programowanie …
Mobilna aplikacja przedstawia listę, w której każdy element można dotknąć palcem, aby zobaczyć jego detale. Zdarzenie, które odpowiada tej czynności, to
A. tapped.
B. button clicked.
C. toggled.
D. value changed.
Projektowanie, programowanie …
Który z poniższych wzorców projektowych jest używany do tworzenia pojedynczej instancji klasy w całej aplikacji?
A. Observer
B. Singleton
C. Factory
D. Decorator
Projektowanie, programowanie …
Który język programowania jest używany do stylizacji stron internetowych?
A. HTML
B. PHP
C. CSS
D. JavaScript
Projektowanie, programowanie …
Jaką cechą charakteryzuje się sieć asynchroniczna?
A. Dane są przesyłane jedynie w określonych przedziałach czasowych
B. Wymaga synchronizacji zegarów
C. Jest bardziej niezawodna od sieci synchronicznej
D. Dane są przesyłane w sposób nieciągły, bez synchronizacji zegarów
Projektowanie, programowanie …
Podaj przykład incydentu w miejscu pracy?
A. złamanie nogi w trakcie urlopu wypoczynkowego przyznanego przez pracodawcę
B. oparzenie dłoni, które miało miejsce podczas nieobowiązkowego szkolenia w czasie prywatnym pracownika
C. złe samopoczucie spowodowane przewlekłą chorobą zatrudnionego, które wystąpiło w biurze
D. kontuzja stawu skokowego, która zdarzyła się w trakcie bezpośredniej drogi do miejsca zatrudnienia
Projektowanie, programowanie …
Co to jest serverless computing?
A. Proces kompilacji kodu bezpośrednio w przeglądarce użytkownika
B. Metoda tworzenia aplikacji bez użycia back-endu
C. Technika projektowania baz danych bez użycia serwera SQL
D. Model wykonywania kodu w chmurze bez konieczności zarządzania infrastrukturą serwerową
Projektowanie, programowanie …
Który z wymienionych elementów stanowi przykład zbiorowej ochrony?
A. Kask ochronny
B. Okulary ochronne
C. Zatyczki do uszu
D. Ekran akustyczny
Projektowanie, programowanie …
Dziedziczenie jest używane, gdy zachodzi potrzeba
A. sformułowania klasy bardziej szczegółowej niż już stworzona
B. wykorzystania stałych wartości, niezmieniających się w trakcie działania aplikacji
C. asynchronicznej realizacji długotrwałych zadań
D. określenia zasięgu dostępności metod i pól danej klasy
Projektowanie, programowanie …
Kompilator może wygenerować błąd "incompatible types", gdy
A. do zmiennej typu int przypisano wartość 243
B. w trakcie deklaracji zmiennej wystąpił błąd, zastosowano nieistniejący typ
C. funkcja oczekuje całkowitej jako argumentu, a została wywołana z napisem jako parametrem
D. funkcja zwraca typ void, a w momencie wywołania nie jest przypisana do żadnej zmiennej
Projektowanie, programowanie …
Co będzie wynikiem wykonania poniższego kodu w języku C#?
| string text = "hello world"; var result = string.Join("", text.Split(' ').Select(s => char.ToUpper(s[0]) + s.Substring(1))); Console.Console.WriteLine(result); |
A. Hello World
B. helloworld
C. HELLO WORLD
D. HelloWorld
Projektowanie, programowanie …
Jaki będzie wynik działania poniższego kodu Python?
| def fun(x, l=[]): l.append(x) return l print(fun(1)) print(fun(2)) print(fun(3, [])) print(fun(4)) |
A. [1], [2], [3], [4, 3]
B. [1], [1, 2], [3], [1, 2, 4]
C. [1], [1, 2], [3], [3, 4]
D. [1], [2], [3], [4]
Projektowanie, programowanie …
Wskaż fragment kodu, który stanowi realizację przedstawionego algorytmu w języku C++

A. kod 4
B. kod 1
C. kod 3
D. kod 2
Projektowanie, programowanie …
Jakie elementy zostaną wyświetlone w przeglądarce po wykonaniu kodu źródłowego stworzonego za pomocą dwóch funkcjonalnie równoważnych fragmentów?

A. trzy paragrafy, w każdym z nich tekst o treści: {tag}
B. jeden paragraf zawierający wszystkie elementy tablicy tags w kolejności
C. jeden paragraf z pierwszym elementem tablicy tags
D. Trzy paragrafy, każdy odpowiadający kolejnemu elementowi tablicy tags
INF.04 Pytanie 748
Projektowanie, programowanie …
Jakie elementy powinny być ujęte w dokumentacji programu?
A. Opis funkcji, klas i zmiennych w kodzie
B. Szczegóły dotyczące konfiguracji serwera
C. Zestawienie błędów zidentyfikowanych w trakcie testów
D. Strategia marketingowa aplikacji
Projektowanie, programowanie …
W jaki sposób definiuje się konstruktor kopiujący w ramach klasy?
A. Generuje nowy obiekt klasy bez przypisywania wartości
B. Tworzy nowy obiekt jako wierną kopię innego obiektu
C. Inicjuje obiekt klasy na podstawie klasy dziedziczącej
D. Generuje nowy obiekt i usuwa wcześniejszy
Projektowanie, programowanie …
Jakie stwierdzenie najlepiej tłumaczy cel podziału programu na funkcje (metody)?
A. Umożliwia skrócenie kodu przez eliminację wszelkich komentarzy
B. Ułatwia proces debugowania oraz ponowne wykorzystanie fragmentów kodu
C. Eliminuje potrzebę korzystania ze zmiennych globalnych
D. Gwarantuje automatyczną kompilację programu
Projektowanie, programowanie …
Na podstawie definicji zamieszczonej w ramce, wskaż, który z rysunków ilustruje komponent Chip zdefiniowany w bibliotece Angular Material?

A. Rysunek 2
B. Rysunek 4
C. Rysunek 1
D. Rysunek 3
Projektowanie, programowanie …
Które z poniższych jest podstawowym rodzajem testów używanych w testowaniu jednostkowym?
A. Testy jednostkowe
B. Testy akceptacyjne
C. Testy systemowe
D. Testy integracyjne
Projektowanie, programowanie …
Fragment kodu w języku JavaScript to

A. prototyp metody klasy
B. definicja funkcji strzałkowej
C. definicja zmiennej typu tablicowego
D. prototyp interfejsu
Projektowanie, programowanie …
Zmienna o typie logicznym może mieć następujące wartości:
A. trzy dowolne liczby naturalne
B. true, false
C. 0 oraz każda liczba całkowita
D. 1, -1
Projektowanie, programowanie …
Aby zdefiniować zmienną, która będzie działała jako licznik instancji danej klasy, należy wprowadzenie takiego zmiennej poprzedzić słowem kluczowym
A. virtual
B. operator
C. static
D. register
Projektowanie, programowanie …
Który z wymienionych programów jest przeznaczony do zarządzania projektami przy pomocy tablic kanban?
A. Word
B. Trello
C. Photoshop
D. Jira
Projektowanie, programowanie …
Błędy w interpretacji kodu stworzonego za pomocą React.js lub Angular można wykryć dzięki
A. kompilatorowi języka JavaScript
B. wbudowanemu debuggerowi w danym środowisku
C. narzędziom zainstalowanym po stronie serwera aplikacji
D. konsoli przeglądarki internetowej
Projektowanie, programowanie …
Jakie z wymienionych narzędzi służy do emulacji mobilnych urządzeń podczas developowania aplikacji?
A. Genymotion
B. Numpy
C. Postman
D. TensorFlow
Projektowanie, programowanie …
Jakie korzyści płyną z użycia pseudokodu przy tworzeniu algorytmu?
A. Generowanie dynamicznych struktur danych
B. Możliwość szybkie zrealizowania algorytmu w którymkolwiek języku
C. Łatwość w zmianie kodu maszynowego
D. Zrozumiałość dla osób nieznających się na programowaniu
Projektowanie, programowanie …
Jakie z wymienionych działań jest fundamentalne w modelu kaskadowym?
A. Równoległe prowadzenie wielu etapów projektu
B. Iteracyjne wprowadzanie modyfikacji na każdym poziomie
C. Przeprowadzanie testów systemu po zakończeniu każdej fazy
D. Zakończenie jednej fazy przed rozpoczęciem następnej