Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 41
Projektowanie, programowanie …

Które zdarzenie jest wygenerowane, gdy nieaktywne okno lub kontrolka zostaje kliknięta myszą?

A. validating.
B. keyup.
C. focus.
D. blur.
INF.04 Pytanie 42
Projektowanie, programowanie …

Przedstawione oznaczenie praw Creative Commons, pozwala na darmowe korzystanie z utworu:

Ilustracja do pytania 2
A. pod warunkiem udostępnienia go na tej samej licencji
B. w celach komercyjnych
C. w celu zmiany lub remiksowania
D. pod warunkiem pozostawienia go w oryginalnej postaci
INF.04 Pytanie 43
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony kod XAML zostanie wyrenderowany jako:

Ilustracja do pytania 3
A. D
B. B
C. C
D. A
INF.04 Pytanie 44
Projektowanie, programowanie …

Aby zaprojektować zestaw danych do zainicjowania algorytmu sortowania bąbelkowego tablicy, należy zastosować przynajmniej typy:

A. dwa tablicowe, dwa do zamiany elementów miejscami
B. dwa tablicowe, jeden liczbowy do kontroli pętli
C. jeden tablicowy, jeden liczbowy do kontroli pętli, dwa do zamiany elementów miejscami
D. jeden tablicowy, dwa liczbowe do kontroli pętli, jeden do zamiany elementów miejscami
INF.04 Pytanie 45
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych algorytmów działających na tablicy jednowymiarowej ma złożoność obliczeniową O(n2)?

A. Sortowanie bąbelkowe.
B. Wypisanie elementów.
C. Sortowanie szybkie.
D. Wyszukiwanie binarne.
INF.04 Pytanie 46
Projektowanie, programowanie …

Mechanizm obietnic (ang. promises) w języku JavaScript ma na celu

A. obsłużyć przechwytywanie błędów aplikacji.
B. poprawić czytelność kodu synchronicznego.
C. obsłużyć funkcjonalność związaną z kodem asynchronicznym.
D. zastąpić mechanizm dziedziczenia w programowaniu obiektowym.
INF.04 Pytanie 47
Projektowanie, programowanie …

W przedstawionym kodzie zdefiniowano abstrakcyjną klasę figura i dziedziczącą po niej klasę prostokąta ze zdefiniowanymi polami i konstruktorami. Wskaż minimalną implementację sekcji /* metody klasy */ dla klasy Prostokat:

Ilustracja do pytania 7
A. B
B. C
C. D
D. A
INF.04 Pytanie 48
Projektowanie, programowanie …

Która z cech przycisków typu Radio-button wyspecyfikowanych w prezentowanym fragmencie dokumentacji jest prawdziwa?

Ilustracja do pytania 8
A. Właściwość labelPosition przyjmuje jedną z dwóch wartości.
B. Przyciski radio-button są grupowane w elemencie o nazwie <radio-group>.
C. Właściwość value radio grupy przechowuje tekst podpisu dla każdego radio-button.
D. Etykieta (label) może być umieszczona tylko po przycisku radio-button.
INF.04 Pytanie 49
Projektowanie, programowanie …

Którą nazwę kontrolki należy zapisać w pierwszej linii kodu, w miejscu
Ilustracja do pytania 9

A. Switch
B. RatingBar
C. SeekBar
D. Spinner
INF.04 Pytanie 50
Projektowanie, programowanie …

W metodach klasy GoldCustomer są widoczne jedynie pola

Ilustracja do pytania 10
A. GoldPoints
B. GoldPoints, Name
C. GoldPoints, Name, Id
D. GoldPoints, Name, Id, Age
INF.04 Pytanie 51
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment kodu w języku Java wypełnia tablicę wartościami:

Ilustracja do pytania 11
A. 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20
B. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
C. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
D. 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2
INF.04 Pytanie 52
Projektowanie, programowanie …

Okna dialogowe niemodalne służą do

A. kontrolowania stanu aplikacji poprzez systemy menu.
B. wyświetlania komunikatów z koniecznością ich potwierdzenia, aby dalej kontynuować działanie aplikacji.
C. blokowania działania aplikacji na czas wprowadzenia i zatwierdzenia danych.
D. kontrolowania ustawień aplikacji, jako okno pozostające otwarte na ekranie przez cały czas trwania aplikacji.
INF.04 Pytanie 53
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony wykres obrazuje wyniki testów:

Ilustracja do pytania 13
A. bezpieczeństwa
B. użyteczności
C. funkcjonalności
D. wydajnościowych
INF.04 Pytanie 54
Projektowanie, programowanie …

Poszkodowanego należy ułożyć w pozycji bocznej bezpiecznej w przypadku:

A. urazu pleców, gdy osoba jest przytomna
B. uszkodzenia kręgosłupa
C. omdlenia, gdy osoba oddycha
D. omdlenia i braku tętna
INF.04 Pytanie 55
Projektowanie, programowanie …

Która metodyka zarządzania projektem jest optymalna, gdy zakres projektu w początkowej fazie nie jest do końca znany, wymagania mogą ulec zmianie w trakcie trwania projektu oraz mogą pojawić się nowe wymagania?

A. Model kaskadowy
B. Model V
C. Agile
D. PRINCE2
INF.04 Pytanie 56
Projektowanie, programowanie …

Oprogramowaniem do śledzenia błędów oraz do zarządzania projektami jest:

A. Bugzilla
B. Jira
C. Git
D. Jasmine
INF.04 Pytanie 57
Projektowanie, programowanie …

Przedstawione równoważne funkcjonalnie fragmenty kodu w bibliotece React.js oraz we frameworku Angular mają za zadanie wyświetlić

Ilustracja do pytania 17
A. jedynie napis BTN_1.
B. liczbę kliknięć przycisku.
C. liczbę 0 po przyciśnięciu przycisku.
D. jedynie przycisk i obsłużyć generowane nim zdarzenie click.
INF.04 Pytanie 58
Projektowanie, programowanie …

Obiektowe podejście do rozwiązywania problemów obejmuje między innymi:

A. klasy, obiekty i hermetyzację
B. wyzwalacze i polimorfizm
C. zmienne, procedury i funkcje
D. pola, metody, rekurencję i kwerendy
INF.04 Pytanie 59
Projektowanie, programowanie …

Strategia budowania algorytmu poprzez podział na dwa lub więcej mniejszych podproblemów tak długo, aż fragmentu staną się proste do bezpośredniego rozwiązania jest metodą:

A. dziel i zwyciężaj
B. heurystyczną
C. komiwojażera
D. najkrótszej ścieżki
INF.04 Pytanie 60
Projektowanie, programowanie …

W którym modelu Cyklu Życia Projektu Informatycznego występuje etap analizy ryzyka?

A. W kaskadowym.
B. W modelu Fry’ego.
C. W spiralnym.
D. W modelu z prototypem.
INF.04 Pytanie 61
Projektowanie, programowanie …

Która struktura danych może być zaimplementowana przy wykorzystaniu jedynie wymienionych metod?

Ilustracja do pytania 21
A. tablica.
B. stos.
C. kolejka FIFO.
D. drzewo binarne.
INF.04 Pytanie 62
Projektowanie, programowanie …

W przedstawionym fragmencie kodu Java wskaż nazwę zmiennej, która będzie w stanie przechowywać wartość 'T'

Ilustracja do pytania 22
A. zm4
B. zm3
C. zm1
D. zm2
INF.04 Pytanie 63
Projektowanie, programowanie …

Przedstawione w filmie działania wykorzystują narzędzie

A. debugera analizującego wykonywany kod
B. kreatora GUI tłumaczącego kod do języka XAML
C. kreatora kodu java
D. kompilatora interfejsu graficznego
INF.04 Pytanie 64
Projektowanie, programowanie …

Reguła zaangażowania i konsekwencji jako jedna z reguł wywierania wpływu wiąże się

A. z odwdzięczeniem się osobie, która wyświadczyła nam przysługę
B. z doprowadzeniem spraw do końca
C. z sugerowaniem się opinią danej społeczności
D. z posłuszeństwem wobec autorytetów
INF.04 Pytanie 65
Projektowanie, programowanie …

W językach C++ lub C# słowo kluczowe virtual można stosować do

A. konstruktorów
B. metod klasy
C. funkcji zaprzyjaźnionych
D. pól klasy
INF.04 Pytanie 66
Projektowanie, programowanie …

Narzędziem dedykowanym do implementacji aplikacji w środowisku WPf (ang. Windows Presentation Foundation) jest

A. NetBeans
B. Visual Studio
C. PyCharm
D. XamarinStudio
INF.04 Pytanie 67
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony symbol przedstawia

Ilustracja do pytania 27
A. prawo cytatu
B. Creative Commons
C. domenę publiczną
D. prawa autorskie
INF.04 Pytanie 68
Projektowanie, programowanie …

Zastosowanie modyfikatora abstract w definicji metody klasy oznacza, że

A. w klasach dziedziczących nie wolno implementować tej metody
B. w klasie tej należy zaimplementować tę metodę
C. klasa ta jest bazowa dla innych klas
D. nie można dziedziczyć po tej klasie
INF.04 Pytanie 69
Projektowanie, programowanie …

Wskaż rodzaj testów, które przeprowadza się podczas fazy tworzenia kodu źródłowego

A. testy wdrożeniowe
B. testy jednostkowe
C. testy kompatybilności
D. testy wydajnościowe
INF.04 Pytanie 70
Projektowanie, programowanie …

Jedną z wytycznych standardu WCAG 2.0 jest

A. stosowanie jednego, odpowiednio dużego rozmiaru czcionki
B. zmniejszanie zawartości strony poprzez zaniechanie stosowania alternatyw tekstowych dla obrazów i video
C. stosowanie kilku schematów kolorystycznych, w tym bardzo kontrastowego
D. unikanie zapisu informacji w formie uproszczonej
INF.04 Pytanie 71
Projektowanie, programowanie …

Wskaż niestabilny algorytm sortowania

A. sortowanie przez wstawianie
B. sortowanie szybkie
C. sortowanie przez zliczanie
D. sortowanie bąbelkowe
INF.04 Pytanie 72
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiona deklaracja zmiennych zapisanych językiem JAVA obejmuje

Ilustracja do pytania 32
A. jedną zmienną typu napisowego, dwie typu całkowitego, jedną znakowego i jedną logiczną
B. dwie zmienne typu strukturalnego
C. dwie zmienne typu napisowego, dwie typu całkowitego i jedną logiczną
D. jedną zmienną typu napisowego, jedną typu rzeczywistego, jedną całkowitego, jedną znakowego i jedną logiczną
INF.04 Pytanie 73
Projektowanie, programowanie …

Z przedstawionej definicji pola licznik można wywnioskować, że

Ilustracja do pytania 33
A. pole jest powiązane z daną instancją klasy i jego wartość jest charakterystyczna tylko dla tej instancji
B. aktualna wartość pola jest wspólna dla wszystkich instancji klasy
C. pole nie może być modyfikowane w kodzie klasy
D. aktualna wartość pola jest wspólna dla wszystkich instancji klasy i nie może być modyfikowana
INF.04 Pytanie 74
Projektowanie, programowanie …

Aby w aplikacji Web zaimplementować mechanizm gromadzenia na komputerach użytkowników danych statystycznych, można zastosować

A. ciasteczka
B. sesje
C. formularze
D. buforowanie
INF.04 Pytanie 75
Projektowanie, programowanie …

Zakładając, że przedstawiona hierarchia klas reprezentuje figury geometryczne została prawidłowo zaimplementowana funkcjonalnie, a każda z możliwych figur zawiera metodę liczenia pola, to sposób deklaracji metody liczPole() wskazuje, że znajduje się ona w klasie

Ilustracja do pytania 35
A. figura
B. trapez
C. czworokąt
D. trójkąt
INF.04 Pytanie 76
Projektowanie, programowanie …

Z przedstawionego fragmentu kodu można wywnioskować, że element o nazwie rysunek jest

Ilustracja do pytania 36
A. obiektem
B. polem klasy
C. metodą klasy
D. konstruktorem
INF.04 Pytanie 77
Projektowanie, programowanie …

W aplikacji desktopowej zdefiniowano listę rozwijaną i przypisano cztery funkcje obsługujące zdarzenia tej kontrolki. Który komunikat zostanie wyświetlony w momencie wyboru w liście?

Ilustracja do pytania 37
A. Zdarzenie 1
B. Zdarzenie 2
C. Zdarzenie 3
D. Zdarzenie 4
INF.04 Pytanie 78
Projektowanie, programowanie …

Programista chce dobrać najszybciej działający algorytm przetwarzania danych w swojej aplikacji. Na podstawie przedstawionej w tabeli złożoności obliczeniowej, należy wybrać algorytm numer

Ilustracja do pytania 38
A. 4
B. 3
C. 2 lub 3
D. 1 lub 5
INF.04 Pytanie 79
Projektowanie, programowanie …

Frameworkiem umożliwiającym programowanie aplikacji desktopowych jest

A. WPF
B. Xamarin
C. Angular
D. Symfony
INF.04 Pytanie 80
Projektowanie, programowanie …

Którą strukturę danych reprezentuje przedstawiony kod zapisany w języku C#?

Ilustracja do pytania 40
A. tablicę jednowymiarową
B. stos
C. tablicę dwuwymiarową
D. listę