Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 81
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony listing zawiera pola pewnej klasy. Które pole (pola) są dostępne z poziomu programu głównego poprzez wywołanie postaci nazwaObiektu.nazwaPola?

Ilustracja do pytania 1
A. tylko p3
B. tylko p3, p4, p5
C. p3 i p4
D. p1
INF.04 Pytanie 82
Projektowanie, programowanie …

Z której kolekcji należy skorzystać, aby przechowywać dane związane z elementem interfejsu użytkownika tak, aby element był ten informowany przez kolekcję o dodaniu, usunięciu lub zmianie jej elementu

A. Collection
B. KeyedCollection
C. ObservableCollection
D. ReadOnlyCollection
INF.04 Pytanie 83
Projektowanie, programowanie …

Na funkcjonalnie równoważnych sobie listingach fragmentów aplikacji Angular i React.js jest utworzona lista punktowana, która zawiera

Ilustracja do pytania 3
A. tyle elementów, ile jest elementów w tablicy books, w każdym punkcie listy jest element o treści {book}
B. tylko jeden element o treści Harry Potter
C. tyle elementów, ile jest elementów w tablicy books, w każdym punkcie listy jest jeden element tablicy
D. tylko jeden element o treści Harry Potter, Hobbit, Władca pierścieni
INF.04 Pytanie 84
Projektowanie, programowanie …

W środowisku do tworzenia aplikacji, którego menu zostało przedstawione, aby usunąć wszystkie pliki pośrednie i wyjściowe projektu należy wybrać opcję

Ilustracja do pytania 4
A. Batch Build
B. Build Solution
C. Clean Solution
D. Run Code Analysis on Solution
INF.04 Pytanie 85
Projektowanie, programowanie …

Pierwszym etapem tworzenia aplikacji jest

A. analiza wymagań klienta
B. utworzenie przypadków testowych
C. projekt architektury systemu
D. dobór zestawu typów i zmiennych dla aplikacji
INF.04 Pytanie 86
Projektowanie, programowanie …

Według dokumentacji menu Navbar z biblioteki Bootstrap 4, aby utworzyć menu należy zdefiniować listę

Ilustracja do pytania 6
A. < ol class="a, .nav-item" > ... < /ol>
B. < ol class="navbar-nav" > ... < /ol>
C. < ul class="navbar-nav" > ... < /ul>
D. < ul class="a, .nav-item" > ... < /ul>
INF.04 Pytanie 87
Projektowanie, programowanie …

W przedstawionym filmie ukazano kreator interfejsu użytkownika, dla którego automatycznie powstaje

A. obsługa przycisku ekranu dotykowego
B. kod XML
C. kod Java
D. obsługa wciśniętego przycisku
INF.04 Pytanie 88
Projektowanie, programowanie …

Dziedziczenie jest stosowane, gdy istnieje potrzeba

A. zdefiniowania zakresu widzialności metod i pól jednej klasy
B. definicji klasy bardziej specjalistycznej niż już zdefiniowana
C. asynchronicznej obsługi długotrwałych operacji
D. stosowania wartości stałych, niezmiennych przez czas trwania aplikacji
INF.04 Pytanie 89
Projektowanie, programowanie …

Wskaż frazę, która w języku angielskim oznacza "testy wydajnościowe"

A. integration testing
B. unit testing
C. performance testing
D. security testing
INF.04 Pytanie 90
Projektowanie, programowanie …

Kod w języku JavaScript jest

Ilustracja do pytania 10
A. definicją zmiennej typu tablicowego
B. prototypem metody klasy
C. definicją funkcji strzałkowej
D. prototypem interfejsu
INF.04 Pytanie 91
Projektowanie, programowanie …

Teoria ustalania celów opisuje właściwie określony cel jako SMART, od pierwszych liter słów: specyficzny, Mierzalny, Ambitny, Realny i Terminowy. Wskaż cel, którego osiągnięcie wymaga wysiłku i stanowi wyzwanie dla pracownika

A. Terminowy
B. Specyficzny
C. Mierzalny
D. Ambitny
INF.04 Pytanie 92
Projektowanie, programowanie …

Co można obliczyć za pomocą przedstawionego algorytmu działającego na liczbach całkowitych dodatnich?

Ilustracja do pytania 12
A. sumę cyfr wczytanej liczby
B. sumę wczytanych liczb
C. największy wspólny dzielnik wczytanej liczby
D. liczbę cyfr we wczytanej liczbie
INF.04 Pytanie 93
Projektowanie, programowanie …

Którego kodu może dotyczyć przedstawiona treść wygenerowana podczas uruchomienia programu Java>

Ilustracja do pytania 13
A. Kodu 1
B. Kodu 4
C. Kodu 3
D. Kodu 2
INF.04 Pytanie 94
Projektowanie, programowanie …

Wskaż przykład wypadku przy pracy

A. złamanie nogi podczas urlopu wypoczynkowego udzielonego przez pracodawcę
B. uraz stawu skokowego, który nastąpił podczas bezpośredniej drogi do pracy
C. oparzenie ręki, które nastąpiło w czasie nieobowiązkowego doszkalania w czasie wolnym pracownika
D. złe samopoczucie wywołane przewlekła chorobą pracownika, które nastąpiło w miejscu pracy
INF.04 Pytanie 95
Projektowanie, programowanie …

Która dokumentacja funkcji jest prawidłowa dla przedstawionego kodu źródłowego?

Ilustracja do pytania 15
A. Dokumentacja 2
B. Dokumentacja 1
C. Dokumentacja 4
D. Dokumentacja 3
INF.04 Pytanie 96
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony zbiór operatorów należy do grupy operatorów

Ilustracja do pytania 16
A. logicznych
B. przypisania
C. porównania
D. arytmetycznych
INF.04 Pytanie 97
Projektowanie, programowanie …

Który typ testów może być opisany przedstawionym scenariuszem

Ilustracja do pytania 17
A. testy kompatybilności
B. testy wydajnościowe
C. testy jednostkowe
D. testy funkcjonalne
INF.04 Pytanie 98
Projektowanie, programowanie …

Którą wartość zwróci funkcja zapisana językiem C++, jeżeli jej parametr wejściowym jest tablica utworzona w następujący sposób: int tablica[6] = {3,4,2,4,10,0);?

Ilustracja do pytania 18
A. 10
B. 20
C. 0
D. 23
INF.04 Pytanie 99
Projektowanie, programowanie …

Aby zaimplementować w aplikacji jednokierunkową funkcję skrótu tzw. funkcję haszującą można posłużyć się algorytmem

A. MD5
B. DES
C. RSA
D. AES
INF.04 Pytanie 100
Projektowanie, programowanie …

Liczba A4 zapisana systemem heksadecymalnym ma postać binarną

A. 10100100
B. 1010100
C. 10100010
D. 1011100
INF.04 Pytanie 101
Projektowanie, programowanie …

Wskaż uproszczony kod XAML dla kontrolek w przedstawionym oknie dialogowym

Ilustracja do pytania 21
A. Kod 1
B. Kod 3
C. Kod 2
D. Kod 4
INF.04 Pytanie 102
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony kod napisany w języku XML/XAML definiuje

Ilustracja do pytania 22
A. listę rozwijaną
B. suwak
C. stepper
D. przełącznik
INF.04 Pytanie 103
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony opis licencji w ramce wskazuje, że jest to licencja

Ilustracja do pytania 23
A. Open Source
B. Freeware
C. OEM
D. Shareware
INF.04 Pytanie 104
Projektowanie, programowanie …

W wyniku wykonania przedstawionego kodu w konsoli wyświetlona zostanie liczba

Ilustracja do pytania 24
A. 108
B. 115
C. 0
D. 73
INF.04 Pytanie 105
Projektowanie, programowanie …

Klasa w programowaniu obiektowym to

A. zmienna
B. instrukcja
C. wskaźnik
D. typ danych
INF.04 Pytanie 106
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony kod funkcji "wykonaj()" sprawdza, czy

Ilustracja do pytania 26
A. w tablicy liczb całkowitych znajdują się tylko wartości 4, 15, -2, 9, 202
B. określony element (argument) jest wartością z zakresu od 0 do 4
C. określony element (argument) znajduje się w tablicy zawierającej liczby całkowite
D. wszystkie elementy tablicy są równe wartości określonego elementu (argument)
INF.04 Pytanie 107
Projektowanie, programowanie …

Poprawna definicja konstruktora przedstawionej klasy w języku C++ może wyglądać jak w

Ilustracja do pytania 27
A. Deklaracji 4
B. Deklaracji 3
C. Deklaracji 2
D. Deklaracji 1
INF.04 Pytanie 108
Projektowanie, programowanie …

Wywołanie funkcji zamien napisanej w języku C++ może wyglądać następująco

Ilustracja do pytania 28
A. zamien(*a, *b); //a,b - zmienne typu całkowitego
B. zamien(&a, &b); //x,y - zmienne typu całkowitego
C. zamien(m,n); //m,n - zmienne typu całkowitego
D. zamien(12, 34);
INF.04 Pytanie 109
Projektowanie, programowanie …

W programie napisanym w języku C++ należy utworzyć zmienną, która przechowa liczbę rzeczywistą. Określ typ tej zmiennej

A. numeric
B. int
C. number
D. double
INF.04 Pytanie 110
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment opisuje funkcję resize języka C++. Funkcja ta zmniejszy długość elementu string, gdy wartość parametru

Ilustracja do pytania 30
A. c jest większa niż bieżąca długość łańcucha
B. c jest mniejsza niż bieżąca długość łańcucha
C. n jest większa niż bieżąca długość łańcucha
D. n jest mniejsza niż bieżąca długość łańcucha
INF.04 Pytanie 111
Projektowanie, programowanie …

Co stanie się po wykonaniu przedstawionego fragmentu kodu napisanego w języku C++?

Ilustracja do pytania 31
A. z tablicy liczby usuwane są elementy, za każdym obiegiem pętli usuwany jest element z jej początku
B. do tablicy liczby, na jej początku, dodawane są kolejne wartości
C. z tablicy liczby usuwane są elementy, za każdym obiegiem pętli usuwany jest element z jej końca
D. do tablicy liczby, na jej końcu, dodawane są kolejne wartości
INF.04 Pytanie 112
Projektowanie, programowanie …

Na rysunku przedstawiony jest fragment schematu blokowego pewnego algorytmu. Ile razy zostanie sprawdzony warunek n<7?

Ilustracja do pytania 32
A. 8
B. 5
C. 6
D. 7
INF.04 Pytanie 113
Projektowanie, programowanie …

Które narzędzie programistyczne służy do tłumaczenia kodu źródłowego do postaci zrozumiałej dla komputera, sprawdza wszystkie instrukcje kodu, czy nie występują w nich błędy, a następnie tworzy wykonywalny moduł?

A. kompilator
B. interpreter
C. dekompilator
D. debugger
INF.04 Pytanie 114
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiona dokumentacja opisuje algorytm sortowania

Ilustracja do pytania 34
A. przez wybór
B. przez wstawianie
C. bąbelkowe
D. szybkiego (Quicksort)
INF.04 Pytanie 115
Projektowanie, programowanie …

Pracując w grupie i dbając o jej poprawne funkcjonowanie, nie należy

A. brać odpowiedzialność za podejmowane działania
B. wzajemnie się motywować
C. dbać wyłącznie o własny interes
D. rzetelnie i na czas wywiązywać się ze swoich zobowiązań
INF.04 Pytanie 116
Projektowanie, programowanie …

Który blok kodu zawiera przykład użycia rekurencji?

Ilustracja do pytania 36
A. Blok 4
B. Blok 2
C. Blok 1
D. Blok 3
INF.04 Pytanie 117
Projektowanie, programowanie …

Programy działające w systemach Android wykorzystują do interakcji z użytkownikiem klasę

A. Screens
B. Windows
C. Activity
D. Fragments
INF.04 Pytanie 118
Projektowanie, programowanie …

W wyniku wykonania przedstawionego kodu napisanego w języku C++ w konsoli zostanie wyświetlony ciąg liczb

Ilustracja do pytania 38
A. 2 3 4 5 6 7
B. 2 3 4 5 6
C. 1 2 3 4 5 6
D. 1 2 3 4 5
INF.04 Pytanie 119
Projektowanie, programowanie …

Do form przekazu werbalnego należy

A. gestykulacja
B. wyraz twarzy
C. pozycja ciała
D. mówienie
INF.04 Pytanie 120
Projektowanie, programowanie …

Przy pomocy którego obiektu można utworzyć kontrolkę wskazaną strzałką na obrazie?

Ilustracja do pytania 40
A. Box - dla biblioteki WPF; JField - dla biblioteki Swing
B. TextBox - dla biblioteki WPF; JTextField - dla biblioteki Swing
C. Text - dla biblioteki WPF; JText - dla biblioteki Swing
D. Windows - dla biblioteki WPF; JFrame - dla biblioteki Swing